Permalänk
Medlem

Datorn fastnar då och då

Hallo där. Jo det är så här att för någon vecka sedan så började min dator krångla lite. Det händer att den hackar fast och sen så måste jag starta om den för att den ska fungera korrekt igen. Datorn är ganska ny faktiskt, 1 och en halv månad gammal bara. Jag tror allt började när jag la in min nya DVD-brännare, men jag tror ej det kan vara orsaken för jag hade en CD-läsare/brännare innan så.

Men iaf mitt system är:
CPU: AMD 64 3500+ AM2 ( standard kylare )
Moderkort: asus m2v
Ram minne: 1x 512DDR2 PC-5400 ( 667mhz )
HD: 40GB seagate +160GB extern
Grafikkort: Ati radeon x550 Gamer edition 256mb
Fläktar: 1st utsug 80mm, 2st insug 80mm.
Nätaggregat: 300W
Och min dvd-brännare från LG.

Det kan väll inte vara så att nätaggregatet gör felet? för jag hade ju en vanlig cd-läsare och en vanlig brännare i.

Så jag vet ej riktigt vad felet är, hoppas det finns någon som vet vad felet kan vara

Visa signatur

[ASUS ROG STRIX X470-I GAMING] [AMD Ryzen 7 2700 @ 4.1Ghz] [G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z] [GTX 1070 ROG Strix] [ASUS 24" VG248QE 144Hz]

Permalänk
Medlem

Ett förslag från min sida är att kolla upp moderkortet i första hand.
Se om det finns några läckande kondingar eller andra fel som att tex någon kontakt glappar.
Annars så kan det ju förståss vara så att hårddisken (såklart den med OS på) börjat ge upp.

Permalänk
Medlem

Mjo min 40gigare är faktiskt rätt så gammal, kanske är slutet för den :/. Jag hade tänkt ta ut hårddisken från min externa hårddisk "Hp personal media drive" Men jag har ingen alls aning hur man plockar ut den..
Jag hitta lösning hur man kunde få ut hårddsken nu hehe, får testa med det och se hur det går:D

Visa signatur

[ASUS ROG STRIX X470-I GAMING] [AMD Ryzen 7 2700 @ 4.1Ghz] [G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z] [GTX 1070 ROG Strix] [ASUS 24" VG248QE 144Hz]