Visual Studio 2005 Express Sp1

Permalänk

Visual Studio 2005 Express Sp1

Upptäckte precis att det kommit ut en
sevice pack (061214) till VS Express.

Vid första anblicken märks ingen skillnad...men...men...fixar väl till nått.

Mycket Nöje!

Permalänk
Medlem

Visual Studio 2005 Service Pack 1 release notes

edit: Tack för den informationen MS

Permalänk
Medlem

Någon som har någon erfarenhet av SP:et? Tycker vs2005 suger minne som det är nu, blir det bättre/värre efter uppgraderingen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manpower
Någon som har någon erfarenhet av SP:et? Tycker vs2005 suger minne som det är nu, blir det bättre/värre efter uppgraderingen?

Ingen skillnad här i alla fall, när man öppnar det ligger det som vanligt på ca 4MB men sedan när man öppnar ett projekt (4 filer i det jag testade på) drar den iväg till ca 60MB och efter att man har igång det ett tag drar det iväg till vanliga 150 till 200 MB. Men spelar roll på ett sådant program egentligen, eftersom att man inte har igång det hela tiden och det idag inte finns många datorer med under 1 GB RAM så.

Permalänk
Medlem

Nja, problemet är ju snarare när man kör vs, outlook och några olika webbläsare, sen brukar det bli photoshop på det då och då.. Ligger över 1GB allokerat minne då och jag har bara 1GB på laptopen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manpower
Nja, problemet är ju snarare när man kör vs, outlook och några olika webbläsare, sen brukar det bli photoshop på det då och då.. Ligger över 1GB allokerat minne då och jag har bara 1GB på laptopen..

Du skulle kunna ha ett programmen alltid förminska så drar det inte så mycket minne. Dock blir det nog lite omständigt i längden

Permalänk
Medlem

Tycker inte att brukar vara så stor skillnad om de är förminskade eller inte.
Jaja, får en ny dator om en vecka cirkus, så jag orkar inte lägga ner så mycket energi på det längre.