Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Jag måste fråga exakt vad de har härmat med?
Jag ser ingen direkt likhet? Har båda systemet

Jag har också båda, de har härmat Sony's kryssmeny-system.
Visst man ser inte det direkt eftersom det är fortfarande Microsofts fliksystem men om man hoppa in på visa flikar så ser man Sony's kryssmeny.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har också båda, de har härmat Sony's kryssmeny-system.
Visst man ser inte det direkt eftersom det är fortfarande Microsofts fliksystem men om man hoppa in på visa flikar så ser man Sony's kryssmeny.

Öh, va? Du menar det att de har delat in t.ex. Games Library i Demos, XBox Original, Arcade etc? Det är ju en simpel indelning... och inget som på nåt sätt har nåt att göra med PS3.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag har också båda, de har härmat Sony's kryssmeny-system.
Visst man ser inte det direkt eftersom det är fortfarande Microsofts fliksystem men om man hoppa in på visa flikar så ser man Sony's kryssmeny.

Det är ju knappast Sonys kryssystem, Windows Media Center fungerar typ likadant, så det är väl större chans att dom tittat på det.

Permalänk
Medlem

Tjena detta är sjukt tror jag fått ring of fire . Var glad o lirade online sedan när jag stängde av det så lysste tre röda knappar !!!!!
Får panik har nyss idag förnyat mitt guld med 3 mån + att jag har par dasgar att lira nu utan att tänka på andra grejer fan vad jag blir förbanad...'
OM jag skickar in den tar det typ 1 mån innan den kommer tillbacka puhh vad skall man göra =(

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Tjena detta är sjukt tror jag fått ring of fire . Var glad o lirade online sedan när jag stängde av det så lysste tre röda knappar !!!!!
Får panik har nyss idag förnyat mitt guld med 3 mån + att jag har par dasgar att lira nu utan att tänka på andra grejer fan vad jag blir förbanad...'
OM jag skickar in den tar det typ 1 mån innan den kommer tillbacka puhh vad skall man göra =(

"Ring of Fire"? Johnny Cash i din keXbox?

Nej, skämt åsido.
Om de röda lampor lyser, så betyder det att du fått RROD (Red Ring of Death), likt så många andra.
Jag rekommenderar dig att skicka in den. Fast om detta bara hänt en gång och den numera fungerar, så kan du ju chansa och spela vidare.
Jag själv fick tillbaka min Xbox efter bara 8 dagar, och då fick jag också ett gratis "1 månaders LIVE Guld kort", så du vinner LIVE-tid, istället för att förlora det.

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
"Ring of Fire"? Johnny Cash i din keXbox?

Nej, skämt åsido.
Om de röda lampor lyser, så betyder det att du fått RROD (Red Ring of Death), likt så många andra.
Jag rekommenderar dig att skicka in den. Fast om detta bara hänt en gång och den numera fungerar, så kan du ju chansa och spela vidare.
Jag själv fick tillbaka min Xbox efter bara 8 dagar, och då fick jag också ett gratis "1 månaders LIVE Guld kort", så du vinner LIVE-tid, istället för att förlora det.

MVH //Gorian

Tjena tack för svaret , sjukt fungerar igen har spelat ett tag nu. Men vågar inte stänga av den ifall det blir Ring of death igen heheheh.
Har skickat in den en gång för ett bra tag sen men tror jag fick vänta lite mer än 8 dagar sedan fick man ju 1 mån live vilket är tacksamt.

Det ända jag hoppas är att den håller under julen eftersom att jag kommer att få Mass Effect
Sedan kommer man int få lika mycket tid att lira heh

PS Gorian om du blir sugen på att lira lite så är det bara att adda mig
Gamertag: Jens Hjerpe

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det är ju knappast Sonys kryssystem, Windows Media Center fungerar typ likadant, så det är väl större chans att dom tittat på det.

Ja verkligen

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Om de röda lampor lyser, så betyder det att du fått RROD (Red Ring of Death), likt så många andra.

om 3 lampor LYSER så betyder det att någon hårdvara inte sitter i riktigt, oftast video kabeln eller HD'n. ta ut dem och sätt i dem igen.

Och 3 lampor BLINKAR då har du fått RROD.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xans
Ja verkligen

nja.. skulle inte uttala mig så tvärsäkert som Sprucetwig (föga förvånande) som vanligt gör.

redan PSX använde XMB, och den kom ungefär samtidigt som WMC så ..det hela hänger väll på hur vad såg ut hur då osv.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nja.. skulle inte uttala mig så tvärsäkert som Sprucetwig (föga förvånande) som vanligt gör.

redan PSX använde XMB, och den kom ungefär samtidigt som WMC så ..det hela hänger väll på hur vad såg ut hur då osv.

WMC (2002) kom ut mer än ett år tidigare än PSX (slutet av 2003)

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
WMC (2002) kom ut mer än ett år tidigare än PSX (slutet av 2003)

jo, men: " ..det hela hänger väll på hur vad såg ut hur då osv." som sagt.

jag sa eller säger inget säkert, jag bara påpekar. och jag påpekar likaså att jag inte heller sett hur XBoxens nya navigering ser ut. (men allt är ju en förbättring, så oavsett vad de kopierat är det nog bra så..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vet någon här om en amerikansk hårddisk skulle fungera på ett europeiskt 360?

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nja.. skulle inte uttala mig så tvärsäkert som Sprucetwig (föga förvånande) som vanligt gör.

redan PSX använde XMB, och den kom ungefär samtidigt som WMC så ..det hela hänger väll på hur vad såg ut hur då osv.

Kryssystemet var nog knappast något varken Sony eller MS var först med.
Det är ju större chans att dom tittat på sina egna produkter, kanske tom designats av samma människor, än att dom suttit och snott idéer av Sony. Kryssystemet är ju förövrigt helt värdelöst, helt klart både Windows Media Center och PS3s svagaste punkt.

Edit: 360 har ju kunnat agera windows media extender sedan starten och hade alltså kryssystemet innan PS3 hade det.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Får inget att det som sägs. Formodligen nått fel på hans box-.-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Ja alltså det är mycket möjligt. Har bara tittat på när en polare spela det. Då såg jag inget. Kanske blir skilland när jag får mitt eget nu till jul.

Haha alltså vad är det som gör att du måste "Skydda" spel och produkter?

Först "får du inga såna problem han har en dålig kopia"
Sen plötsligt så har du har bara tittat lite på en polare som spelat det och jämför med någon som vet?

Riktigt gulligt ibland *<=D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Kryssystemet var nog knappast något varken Sony eller MS var först med.
Det är ju större chans att dom tittat på sina egna produkter, kanske tom designats av samma människor, än att dom suttit och snott idéer av Sony.

Kryssystemet är ju förövrigt helt värdelöst, helt klart både Windows Media Center och PS3s svagaste punkt.

Edit: 360 har ju kunnat agera windows media extender sedan starten och hade alltså kryssystemet innan PS3 hade det.

mjo, bråkar vi lite till om det kommer säkert nån tok och hävdar att det i själva verket var Nintendo som uppfann det. (korset alltså)

jag har svårt att se en bättre lösning, möjligtvis skulle sorteringsvalen kunna vara fler dock.

*katching!*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Vet någon här om en amerikansk hårddisk skulle fungera på ett europeiskt 360?

Jag tror att det är samma tillverkare som gör diskarna, för inte är det mcdonalds som gör dom i USA.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Vet någon här om en amerikansk hårddisk skulle fungera på ett europeiskt 360?

Jepp, du kan bland annat byta HD mellan NTSC samt PAL maskiner o.s.v har själv gjort det när jag bytte min Xbox PAL till en NTSC ^^ behöll min äldre HD och satte in NTSC hd'n i min äldre box, funkar prima.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Jepp, du kan bland annat byta HD mellan NTSC samt PAL maskiner o.s.v har själv gjort det när jag bytte min Xbox PAL till en NTSC ^^ behöll min äldre HD och satte in NTSC hd'n i min äldre box, funkar prima.

Tackar, skall byta in mitt PS2+5 spel imorgon mot ett Arcade för 790kr. HDD finns att köpa relativt billigt på ebay.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

är lite vilsen gällande HD saker

Har en 32" Philips nyinköpt.
Men vad ska man köra på?
720P
1080i
1080P

Fattar noll, hihi.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Så högt som möjligt naturligtvis, men en 32" klarar nog inte 1080P, så då får det bli 1080i.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Så högt som möjligt naturligtvis, men en 32" klarar nog inte 1080P, så då får det bli 1080i.

kan ju välja 1080p.
hmm, kör iaf 1080i nu, blev genast mycket bättre än 472p eller va fan jag hade innan

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kanske att du kan välja 1080p, men får du någon bild i tv'n?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Kanske att du kan välja 1080p, men får du någon bild i tv'n?

jomen, det får jag
Så 1080p är valet jag ska ta antar jag, hehe.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Live Problem

Någon annan en jag som inte kan logga in på live?

Visa signatur

|3930K@4Ghz|MSI X79A-GD45|64GB DDR3|Samsung 840 Pro 256GB|GeForce GTX 570 SO|Antec H2O 620|Lian Li PC-A05FNB|
|QX6850@3.4Ghz|P5B-E Plus|8GB DDR2|Intel X25 G2 80GB|AMD 6870 1GB|Tuniq Tower|Lian Li PC-A05B|

Permalänk

Re: Live Problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontaP
Någon annan en jag som inte kan logga in på live?

Har strulat hela dagen. :s

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

Re: Live Problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av PontaP
Någon annan en jag som inte kan logga in på live?

Skönt. Trodde det bara var jag. Varke gång jag startar ett spel så blir jag ut loggad. Var så i natt i alla fall. Hoppas det går nu.

Permalänk
Medlem

Tjena Har alla klarat Gears of War på Insane ?
om inte så är det bara att adda mig, vill nämligen avklara Insane
GamerTag: Jens Hjerpe

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem

Hur låter egentligen den gamla versionen om man jämför den mot den nya? Syftar då främst på falcon versionerna.

Hittar nämligen ingen video på de nya.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akiira
Hur låter egentligen den gamla versionen om man jämför den mot den nya? Syftar då främst på falcon versionerna.

Hittar nämligen ingen video på de nya.

Ljudnivån? Den är väl som förut...nästan alla DVD-läsare blåser på rätt friskt när en Xbox 360 måste läsa in allting i den hastighet för att hinna ladda så snabbt som möjligt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Är det verkligen dvd-läsaren som låter så mycket då?
Känns som det är fläkten som är igång hela tiden på min gamla 360. Märker ingen speciell skillnad när jag stoppar i ett spel.