Ati Radeon X2900 försenat - igen!

Permalänk
Melding Plague

Ati Radeon X2900 försenat - igen!

Atis kommande grafikprocessor som har arbetsnamnet R600 och som högst troligen får produktnamnet Radeon X2900 skall bli försenat till andra kvartalet detta år enligt en officiell kommentar från AMD.

Läs nyheten: Ati Radeon X2900 försenat - igen!

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas prestandan verkligen är värt det isåfall, börjar bli trött på allt väntande.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Det är rent för dj*vligt. Kortet blir nu typ 9 månader försenat.

Är ingen nVidia-fan, men även ATI börjar få mig att bli litet småsur nu - jag måste få min hårdvarufix!

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

SUCK! dom kan då ta tid på sig... nu är jag iof en nvidia-fanboy, men detta kommer ju hålla priset på dx10 korten uppe ännulängre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
SUCK! dom kan då ta tid på sig... nu är jag iof en nvidia-fanboy, men detta kommer ju hålla priset på dx10 korten uppe ännulängre

Precis... jag hoppas verkligen att detta kort får ett bra pris så det blir värt att vänta på. Med Q2 kan de ju mena allt från april till juni men förhoppningsvis handlar det bara om några veckor in i Q2.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

men kul....

Permalänk
Medlem

Kanske kommer lagom till DX10 spelen.

Permalänk
Medlem

Helvete!

Permalänk
Medlem

skönt att man har ett 8800gts så länge

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Tror nog de planerar att släppa det nära Crysis-release

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte alla löjliga kommentarer om att det är så jobbigt att det är försenat. Vad är det för spel som ni inte kan spela idag eftersom ni verkar ha så bråttom? Har ni problem med spel som hackar är det ju bara att köpa 2st 8800GTX. Det lär ju inte bli billigare med 2st R600 hur som helst.

Sluta fjanta er med ert gnäll! Dom är klar när dom är klar...annars hade ni väl gnällt på instabila skitkort som inte var klara eller att drivrutinerna är dåliga.

Och nej...jag har inte vaknat på fel sida, jag tycker bara att många här är så löjliga med sitt gnäll bara.

Jag tycker att det ska bli väldigt intressant att se vad ATI har att komma med när det nu kommer ut ett dx10-kort från dom.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Så går det när man alltid måste "vänta in det nya kortet".

Den som väntar på något gott väntar oftast bara för länge.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Jag förstår inte alla löjliga kommentarer om att det är så jobbigt att det är försenat. Vad är det för spel som ni inte kan spela idag eftersom ni verkar ha så bråttom? Har ni problem med spel som hackar är det ju bara att köpa 2st 8800GTX. Det lär ju inte bli billigare med 2st R600 hur som helst.

Sluta fjanta er med ert gnäll! Dom är klar när dom är klar...annars hade ni väl gnällt på instabila skitkort som inte var klara eller att drivrutinerna är dåliga.

Och nej...jag har inte vaknat på fel sida, jag tycker bara att många här är så löjliga med sitt gnäll bara.

Jag tycker att det ska bli väldigt intressant att se vad ATI har att komma med när det nu kommer ut ett dx10-kort från dom.

Må så vara att en produkt blir något försenad, men i början var vi lovade vid jul eller hur det var.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag håller fullständigt med dig.

Permalänk
Medlem

Som sagt, än så länge finns ju inga DX10 spel än, så det spelar ingen större roll för mig iaf.
Bara det blir ett bra kort så att det blir lite konkurens i grafikkortsmarknaden...

Permalänk

Hoppas de kompenserar ordentligt för detta. Billiga kort och att Crysis följer med kartogen hos ALLA olika modeller med R600 i sig de första 3 månaderna

Eller för alltid

Visa signatur

E6600 | 2*Corsair XMS2 Xtreme 1024mb Cas4 | 6800 GT | Asrock Dual VSTA s775 | 200 + 300gb Seagate | Antec P150 |

Permalänk
Hedersmedlem

Inget att oroa sig om för det kommer säkert visa sig att Nvidias kort inte är DX 10 kompatibla.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Men herregud... Nvidia kommer ju typ med nästa generations grafikkort innan ati släpper denna x)

Permalänk
Medlem

Dagens i-landsproblem säger jag bara...

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Hoppas att ATi är bättre med drivrutiner än nVidia iallafall och har stabila/bra drivrutiner när deras Direct X 10 serie släpps.

Permalänk
Medlem

Bedrövligt och sorgligt.

NV har väl snart skeppat en halv miljon G80-chip, och med den nysläppta 320 MB-versionen lär marknaden svämma över av 8800's. Då tycker AMD att det är läge att dra i handbromsen.

Det får väl bli ett helt nytt system i höst i stället. Nu skiter jag i R600 och reser upp pengarna i stället.

Permalänk
Avstängd

Det här är ju för fan sorgligt, nu kommer kanske nVidia ligga före med två släpp innan ATI kommer ut med sitt DX10-kort. Och jag som trodde att uppköpet av ATI skulle leda till något bättre, men där hade man fel minsann :/

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem
Citat:

Du tänker inte långt du,
Ex: Du har ett radeon 9800pro i ett annars bra system. Du vill uppgradera ditt grafikkort riktigt mycket denna gången för att kunna köra både DAGENS och MORGONDAGENS spel, visst du kan köpa ett x1950xtx och sen köpa r600 när det kommer men det blir bra mycket dyrare. Alltså blir du grymt sur när du ser att r600 är försenad. Så sluta vara så arrogant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe

Tänkte precis det samma:D

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Medlem

det är klart att jag klagar när det endast finns en grafikkorts tillverkare levererar dx10 kort ut på marknaden... det är ju som om man bara skulle kunna köpa SAAB bilar i sverige, fattig som jag är så vill jag inte behöva punga ut mer än nödvändigt... som det är nu så har ju nvidia helt övertaget på high-end marknaden, detta vill jag få slut på!

kommer ATI kortet inte ut innan crysis så tror jag att väldigt många kommer att välja att köpa ett nvidiakort ist för att vänta på att ATI ska bli klara...

det är inte ATI kortet jag väntar på... bara att Nvidia ska få lite motstånd, för ett ATI kort kan man ju inte ha

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gibbe

så sant men det kan inte hjälpas;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Du tänker inte långt du,
Ex: Du har ett radeon 9800pro i ett annars bra system. Du vill uppgradera ditt grafikkort riktigt mycket denna gången för att kunna köra både DAGENS och MORGONDAGENS spel, visst du kan köpa ett x1950xtx och sen köpa r600 när det kommer men det blir bra mycket dyrare. Alltså blir du grymt sur när du ser att r600 är försenad. Så sluta vara så arrogant.

bra sagt, tänk på mig som sitter med ett 4 mb pci grafikkort i en c2d i 3300Mhz och väntar på detta! TÄNK PÅ MIG!

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

Tror faktiskt det kan vara en bra strategi för att sälja maximalt antal kort då folk faktiskt sitter och väntar in i det sista på att dx10 spel skall dyka upp innan de köper dx10 kort och de spelen börjar väl poppa upp runt april-juni.

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för gudsskull de släpper low och midleend korten samtidigt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| MSI RTX 4090 Suprim X| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Simons
Du tänker inte långt du,

Ja om man är så dum att man köper ett x1950xtx när du man köpa ett 8800gts istället. Men har man inte tänkt igenom alls innan man köper så varför inte.

Det är ju som jag sa tidigare bara att köpa ett 8800GTX eller två om man behöver prestandan. Är det så svårt att köpa ett nVidia-kort istället för ett AMD/ATI-kort?

Angående ditt exempel. Det är inte många som sitter med ett som du säger "annars bra system" och ett agp-kort idag. Inte ett system som orkar med ett R600 i alla fall, så ditt exempel är dåligt. I båda fallen är ett 8800gts 320mb ett tillräckligt bra val med tanke på att processorn skulle flaskhalsa för mycket ändå om man skulle dra till med ett värre kort.

Ditt argument håller därmed inte!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groggan
Men herregud... Nvidia kommer ju typ med nästa generations grafikkort innan ati släpper denna x)

...hmmm. Tror mer att det är ATI som försöker hinna utveckla nästa gen innan release. De har helt enkelt insett att deras nuvarande kort inte håller...

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|