Vill ha flash player

Permalänk

Vill ha flash player

Som topic lyder vill jag ha det. Jag surfar in på adobe och ska installera den activeX kontrollern. Men det kommer ingen sådan. Jag får bara en annan remsa som det står "Säkerhetsinställningarna tillåter inte att webplatser använda activeX kontroller som är installerade på datorn........."

Vad ska jag göra? Har IE7. Måste installera det via IE för att SonyEricsson update manager skall fungera.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Har du provat klicka på remsan?

Visa signatur

---

Permalänk

Ja, och då får jag upp en sån där hjälp grej.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Avstängd

Är du säker på att din dator är helt virusfri? Det låter faktiskt runtutav som att det kan vara ett virus som är i farten! Jag skulle råda dig att scanna omgående!!!

Permalänk

Scannade faktiskt igår kväll AVG antivirus. Noll påträffade. Jag håller mej borta från pr0nsajter som är helt random från google.se

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Avstängd

Jag skulle dock inte säga att AVG är nåt bra program att förlita sig helt på tyvärr, du kanske kan låna nåt riktigt av en kompis?

Permalänk
Avstängd

activeX ska du hålla dig ifrån! Stor chans att det är ett virus, kör en scan och hoppas på det bästa!

Permalänk
Testpilot

Men för att använda Flash i IE behövs activeX, det är ju inte så att all activeX är virus, kommer den från en sida som Adobe är det ju knappast något farligt.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

Det är ju det man aldrig vet, det kanske är nån på adobe som installerat virus!!! man kan aldrig vara säker!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men för att använda Flash i IE behövs activeX, det är ju inte så att all activeX är virus, kommer den från en sida som Adobe är det ju knappast något farligt.

Det är därifrån jag försöker.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Krille, bara så du vet så snackar TylerX/ErinoX massa skit bara för att jävlas, det är inget virus.

Permalänk

Teo8300. Jo, har börjat inse det. Dem verkar inte något vidare seriösa. Problemet har iallafall inte löst sej. Så någon som vet hur man får bort IE7 och installerar 6'an igen?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Re: Vill ha flash player

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
Som topic lyder vill jag ha det. Jag surfar in på adobe och ska installera den activeX kontrollern. Men det kommer ingen sådan. Jag får bara en annan remsa som det står "Säkerhetsinställningarna tillåter inte att webplatser använda activeX kontroller som är installerade på datorn........."

Vad ska jag göra? Har IE7. Måste installera det via IE för att SonyEricsson update manager skall fungera.

låter som om du har satt någon säkerhetsinställning lite hårt iom att websidan inte får använda Active X. Har du någon brandvägg? Kolla inställningarna i IE gällande Active X

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Tack för tipset Mr_Lazy Ska kolla upp det genast.

Avaktiverad brandväggen, lagt till adobe.se som en säker sida. Men det fungerar fortfarande inte.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Hedersmedlem

En allmän varning

ErinoX och TylerX är två numera avstängda troll, lite inte på vad de skriver. Dyker det upp någon/några som skriver liknande saker så var snälla och rapportera det till moderatorerna. Enklast gör ni det genom att använda länken "Anmäl inlägget" som finns nere till höger i varje inlägg.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||