Datorbutiken.com vill ha DINA synpunkter. Hjälp oss bli ditt förstahandsval!

Permalänk

RawXcellence - Maila mig, ordernummer och tråd..

_2FST_ - Du bör få ett sändningsnummer under morgondagen. Det mail du fått bekräftar att alla varor ankommit lager och att ordern därmed gått till lager för packning. Pga helgdagen igår fick vi idag tyvärr inte packat riktigt allt idag, men är förmodligen ikapp imorgon.

Visa signatur

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se

Permalänk
Medlem

Får tacka för hjälpen db-mannen

Har du någon koll på hur det ser ut tidsmässigt? Hur långtid jag kan räkna med att det tar innan datorn är monterad och ni kan skicka den med posten? Står att ni borde ha alla delar på måndag

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Det var ju otur att det inte hans med igår torsdag eftersom jag läst tidigare i tråden att man ska ha paketet dagen efter, nu får man istället vänta hela helgen

Permalänk

NoCc: "Montering/test av datorsystem (Lev.tid ca 10-14 dagar från då ingående artiklar ankommit lager / gäller fr.o.m 070528)"

Allmänt hoppas jag vi kan försöka hålla denna tråd fri från privata ärenden då syftet med denna area är en allmän diskussion om förbättringar, detta i form av funktioner och sortiment. Ni får framöver givetvis maila mig direkt med referens till ordernummer så skall jag på bästa sätt hjälpa er, tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

XPerion - För tydlighetens skull vill jag påpeka att det omöjligen kan bli "billigare" att köpa telefonen direkt, detta då du själv redan insett att du handlar varorna billigast hos oss från första början och dessutom får poäng för vilka du får saker gratis.. Om du däremot saknar 100 poäng för att få telefonen så är det klart att du måste handla för ytterligare 10000:- för att få den, men det är också syftet med bonussystemet - att våra kunder skall premieras för att de är trogna oss utan att betala extra för detta utan tvärtom.. Jag kan varmt rekommendera en superkul funktion på Prisjakt.nu, den s.k "Prisfighten".. Den ligger under menyn "Butiker". Testa den!!

Det med Duo telefonerna, var inget särskilt menad och skrev det bara vad jag tänkte på när skulle välja bonusvarorna.

Citat:

För ditt förslag om alternativa bonusvaror får du givetvis en fraktfri leverans tillgodo + valfritt godis, maila mig med referens till kundnummer (verifiera adressuppgiften) och ange om du vill ha lakrits, gräddkola eller mintchoklad. Tack!

Hmm...försöker du din gamle listige räv locka mig med handla mer hos er. *hehe*
Men kommer att beställa från er igen och handla upp alla resterande bonus poäng jag har kvar på godis. Barnen ska få en riktig överraskning, fast nu vet jag inte hur mycket godis det blir med 30 poäng?

Till annat om RMA. (får bli i denna tråd, då vill inte öppna ny tråd)

Oturligen fick jag göra en RMA på Corsair HX620 som börjar irritera på mig med ständigt "klickande ljud" och kvittar om det är low load (120Watt enligt Corsair) eller vid full load. Ibland bara 1 klick eller 2-3 klick på raken och börjar mera tro på kanske det är fläkten som tar emot "stickern" på insidan som nån beskrev hos corsair support forum.
På min RMA ansökan skrev jag att jag skulle vilja få den utbytt, ifall möjligt få en ny hemskickad först och skickar in den "defekta" efter mottagit den nya. (detta var inget krav på db ska göra, utan mera önskemål och tror inga butiker gör det heller. Men skadar aldrig att fråga. )

Själv har aldrig haft RMA ärende hos db.com förrut och första gången jag fick göra en RMA. Vet inte hur ni behandlar RMA äreneden och det intryck jag fick efter gjort RMA ansökan:

1. Inget email bekräftelse om det blivit godgänd eller ej och inte heller på RMA ansökan på mitt konto. Hur ska jag veta då det blivit godkänd och få den utbytt? Eller kommer db att försöka reparera den först, innan ni bestämmer byta ut den mot en ny och mitt "önskemål" om få hem en ny först? Visst fick jag hem en fraktlapp för skicka in min "defekta" HX620 och mer än det vet jag inte. Att jag fick hem fraktlappen, betyder det har blivit godkänd, eller?
2. Har endast 3 RMA ärenden hos komplett och alla 3 gånger har dom skött det på ett utmärkt sätt.
- Email bekräftelse har mottagits och felbeskrivning om vad som är fel. Samt instruktioner hur man ska gå tillväga för skicka tillbaka "RMA varan" samt villkor för RMA.
- Email bekräftelse om det blivit godkänd.
- Email bekräftelse om "RMA varan" har skickats tillbaks till mig.
3. Hos db, får man inget email bekräftelse, instruktioner, villkor och kunden får själv leta upp all info om det på db.com hemsida.
4. Email bekräftelse är alltid bra att ha till hands som bevis under förloppet tills man har en fungerande "lagad" produkt. Annars är det ord mot ord om man går via telefon supporten.

Vet inte nu om detta är bara "enskild fall" för min del, att jag inte fick nån email bekräftelse och gjorde det på en "dan före helgdag" (Tisdags, börjar bli en vana för mig detta. Då man inte har nån ledighet på helgdagar, då är det bara som en vanlig dag för min del och då blir det så. )

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Svar till XPerion

Luras, vem - jag? Jag föredrar att man handlar hos oss för att man vill, men lite extra uppmuntran skadar ju inte, eller hur?

Svar på 1. Ja, finns knappen "Returanmäl" så godkänner vi RMA, alltid!

Svar på 3. Denna info får man i returprocessen, så man slipper vänta på ett mail.

Svar på 4. Bevis på vad? Du har i samband med returanmälan uppgivit en returanledning/felbeskrivning, du behöver inte bevisa något utöver detta. Vi felsöker enligt felbeskrivning och friar hellre än fäller..

Hoppas detta besvarar dina frågor!?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag undra om det inte går att lägga till mer info så man ser vad som ingår i dom olika HD290XT packet, typ kontakter & mjukvara.

Visa signatur

|Intel Core 2 Duo E6600 ES 2,40GHz @ x,xxGHz|ASUS Maximus Extreme X38|
|Corsair Dominator TWIN3X2048-1800C7DF DDR3 @ xxxxMHz||ATI Radeon HD 2900 XT @ 850/1000|
|RAID 0 2x Maxtor 6V080E0 80GB SATA2|RAID 0 2x WDC WD1200JD-00GBB0 140GB SATA2|Creative |Audigy2 ZS|LiteOn DVDRW SOHW-1693S|Lian-Li PC-65B|OCZ Powerstream 520W|

Permalänk

Simri - maila mig med direktlänk till produkten du undrar över..

Visa signatur

Permalänk

Varför finns inte fliken datordelar, datortillbehör, eller vad den nu heter? Hittar bara datorer, (ingenting), kringutrustning, osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewipeout
Varför finns inte fliken datordelar, datortillbehör, eller vad den nu heter? Hittar bara datorer, (ingenting), kringutrustning, osv...

"Datorkomponenter"?

Till DB-mannen:
Skulle du kunna förklara varför man inte får välja vilka varor ni ska sätta ihop? När jag trycker på "Bygg din egen dator!" så får jag bara välja mellan vissa produkter.

Permalänk

thewipeout - Nu fixat, vi satte upp Dreamhack-sajten nyss och drabbades av en FU ;-{
http://www.datorbutiken.com/dh/

MKB - Vilka varor menar du att du inte kan välja?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com
RawXcellence - Maila mig, ordernummer och tråd..

DB-mannen!

Mail är nu skickat med ordernummer och trådhänvisning till "db" at datorbutiken.com

Mvh

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag gillar era priser skarpt, men jag måste säga att eran hemsida är ganska dålig. Framförallt är det dessa tre saker störande:

1. Det är störande när inte hela sidan scrollas.
2. Man kan inte spara kundvagnar.
3. Man kan inte skriva recensioner på produkter.

Det är främst av de skälen jag gillar komplett mer.

Permalänk

Svar till Deroan

1. Detta kommer att lösas i samband med att vi går från Frames, ligger i planeringen men inte inom det alla närmaste tyvärr.

2. Detta kommer under sensommar/höst.

3. Recensioner har vi på diskussion hur vi skall lösa. I någon form kommer detta att finnas, men vi vet inte ännu om vi skall låta kunderna recensera eller om vi skall köpa recensioner utifrån.. Vilket anser ni kunder är bäst?

Visa signatur

Permalänk

Både och!
Så kan man både se personliga åsikter och professionella tester.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Jag tänkte faktiskt köpa från datorbutiken.com, men när jag sedan kollade på fraktkostnaderna så ändra jag mig. 300 kr frakt ska man inte betala tycker jag.

Jag köpte grejerna på komplett istället och betala 25 kr frakt.
Nu när ni har slagit ihop er med JME så kan ni ju samarbeta med hämtbutiker?
Sen så kan man inte konfiguera datorerna själv, det hade varit någonting.

EDIT: Kundens recensioner!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Jag tänkte faktiskt köpa från datorbutiken.com, men när jag sedan kollade på fraktkostnaderna så ändra jag mig. 300 kr frakt ska man inte betala tycker jag.

Jag köpte grejerna på komplett istället och betala 25 kr frakt.
Nu när ni har slagit ihop er med JME så kan ni ju samarbeta med hämtbutiker?
Sen så kan man inte konfiguera datorerna själv, det hade varit någonting.

EDIT: Kundens recensioner!

???

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilg@dd
???

Vad är det du inte förstår?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad är det du inte förstår?

Det understrukna..
Frakt 25:- på komplett har jag aldrig upplevt trots flera års handlande därifrån, typ strax under 100:- är väl det lägsta jag hamnat på.
Sen så finns det mej veterligen en datorkonfigurator på db, jag har iaf använt den vid flera tillfällen.
Testa klicka på "Datorer" -->"Bygg din egen dator!"
Bara att välja plattform och börja komponera.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Permalänk
Medlem

Både professionella och kundens recensioner skulle vara bra. Sen skulle några topp-listor vara bra också. Alltså så att man kan se vilken vara som har sålt mest den senaste månaden och liknande. Tack för att ni bryr er!

Permalänk
Citat:

Det understrukna..
Frakt 25:- på komplett har jag aldrig upplevt trots flera års handlande därifrån, typ strax under 100:- är väl det lägsta jag hamnat på.
Sen så finns det mej veterligen en datorkonfigurator på db, jag har iaf använt den vid flera tillfällen.
Testa klicka på "Datorer" -->"Bygg din egen dator!"
Bara att välja plattform och börja komponera.

När man hämtar i kompletts hämtbutik så blir frakten 25 kr, eller om det var 29 kr. Ska kolla på bygg din egen dator, visste faktiskt inte om det

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

När man hämtar i kompletts hämtbutik så blir frakten 25 kr, eller om det var 29 kr. Ska kolla på bygg din egen dator, visste faktiskt inte om det

Aha, fast nog tycker jag 25:- eller 29:- är dyr frakt för något man hämtar själv?? Torde kosta 0 och intet då.
Själv bor jag så långt från civilisationen så det är bara posten som gäller.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Aha, fast nog tycker jag 25:- eller 29:- är dyr frakt för något man hämtar själv?? Torde kosta 0 och intet då.
Själv bor jag så långt från civilisationen så det är bara posten som gäller.

Jo man tycker ju det, men jag tror "frakten" räknas i bensinkostnad, underhållskostnad, förslitningsgrejer. En liten summa för att dem erbjuder den servicen helt enkelt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorbutiken.com

MKB - Vilka varor menar du att du inte kan välja? [/B]

Finns allt för många om jag ska vara ärlig men tex på chassin kan jag inte välja någon utav AeroCools chassin. Det finns många mer, men för att göra det simpelt: Ni har över 120 olika chassin i sortumentet (Midi och Full Tower), men man kan bara välja mellan 60-70.
Eller nätaggen tex. Ni har över 120 olika, men man kan bara välja mellan ca 70 st.
Det är också några enstaka moderkort och DVD brännare och RAM minnen man inte kan välja.

Nej, jag räknar inte med alla produkter som finns utan bara de produkter om passar med just den varan jag vill bygga med på "Bygg din egen dator!"

Sedan så undrar jag också varför ni inte har minne #1 och minne #2 som ni har med grafik kort eller varför ni inte har hårddisk 3 och 4 eller CD/DVD Läsare #2 och varför man inte kan lägga till olika fläktar i paketet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MKB
Finns allt för många om jag ska vara ärlig men tex på chassin kan jag inte välja någon utav AeroCools chassin. Det finns många mer, men för att göra det simpelt: Ni har över 120 olika chassin i sortumentet (Midi och Full Tower), men man kan bara välja mellan 60-70.
Eller nätaggen tex. Ni har över 120 olika, men man kan bara välja mellan ca 70 st.
Det är också några enstaka moderkort och DVD brännare och RAM minnen man inte kan välja.

Nej, jag räknar inte med alla produkter som finns utan bara de produkter om passar med just den varan jag vill bygga med på "Bygg din egen dator!"

Sedan så undrar jag också varför ni inte har minne #1 och minne #2 som ni har med grafik kort eller varför ni inte har hårddisk 3 och 4 eller CD/DVD Läsare #2 och varför man inte kan lägga till olika fläktar i paketet.

"Alla produkter som säljs inom EU skall vara CE-märkta och klara
EMC-direktivet (elektromagnetisk strålning). Vi kan inte i egen regi
producera maskiner med fönster då de inte klarar EMC-direktivet, men på
uppdrag av kund (vi bygger istället för dig) skall det gå bra, vi gör det
som en tjänst likt att du köper delarna och ber oss skruva. Jag sa alltså
fel, det gällde EMC - inte CE."

Fick jag till svar av db-mannen när jag frågade varför antec ninehundred gamer inte gick att beställa med deras bygg din egen dator funktion, så antagligen har det med strålning osv att göra på de chassina som saknas?

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

Svar till MKB:
Det är alltid en balansgång hur många och vilka komponenter som skall finnas med i konfiguratorerna. Har man med allt blir det hela oöverskådligt och svåranvänt, har man för få blir valfriheten lidande.. Vi försöker i möjligaste mån ha med de produkter som efterfrågas mest, givetvis med basen i de komponenter som ingår i de system vi erbjuder under eget varumärke. Undantaget är "fönsterchassin" vilka inte klarar EMC-direktivet med mindre än att man klär alla fönster med metallfolie, och då har man ju förlorat vitsen med att ha ett fönsterchassi..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tråden ser ut att ha utvecklats till en "fråga db-tråd" så jag frågar här.

JME är en av få som erbjuder avbetalning för studenter som ju ofta har för låg inkomst för att få köpa på kredit. Tittade nu på DB:s hemsida och såg inkomstkrav på 120.000/år. Hur tänker ni göra i och med sammanslagningen?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Svar till Bartil:

Kravet på viss årsinkomst ställs inte av oss utan av den som beviljar lånet. Det finns säkert många fler exempel där datorbutiken.com och JME har olika samarbetspartners, men initialt kommer verksamheterna utåt sett att drivas vidare i oförändrad form. Svaret på din fråga är alltså att det ur ett kundperspektiv kommer att fungera som det gör idag den närmaste tiden.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Ni borde lägga ut era öppettider för erat hämtlager lättöverskådligt på hemsidan.

Visa signatur

-C2D 6850 2.9tb 8GB ATI 40" LCD

Permalänk
Medlem

Har ett nytt förslag:
Fixa till lagersystemet, det känns inte allt för pålitligt..

Verkar som vissa produkter bara ändrar status lite hur som helst.. Beställde ett Axleblabla gtx kort, fanns i lager.. Sedan kollade jag imorse då stod det "obekräftat blabla kommer den 16/6", Sedan kollade jag igen några timmar senare och då fanns den helt plöstligt i lager igen och var reserverad? :S

Visa signatur