Permalänk
Medlem

MIssförstå mig rätt, det är som du säger en väldigt intressant teori. Men personligen känns det som att hamilton börjat inse att det inte är lika säkert för honom på topp, nu när alla närmar sig, så jag tror att det snarare bveror på att han stressar upp sig, kanske ställer alltför höga krav på sig sjhälv? Kan ju inte vara lätt att ha den press på sig som han nu har, från alla håll.

Intressant är för mig att jag tror att jag alltid missat japanbanan, alltid nåt som kommer mellan. Men den här gången ska jag sitta som fastklistrad vid tv:n ^^

Permalänk
Medlem

Som sagt är det bara teorier och rykten, inte något vi kan slå fast. Som du säger har Hamilton börjar göra fler fel och hans uppträdande utanför banan verkar inte vara lika avspänt som tidigare. Någonting har hänt i balansen mellan Alonso och Hamilton och jag hoppas att VM avgörs i Sao Paolo de 21.10. Ifall McLarens båda bilar inte håller ihop hela säsongen (för första gången någonsin som jag förstått det) så kan det bli riktigt intressant

Visa signatur

|Asus P5Q-E|Q9450|4 Gb F2-6400C4|GTX 460|Raptor 150|Corsair HX750W|P180B|
|MCP655|GTZ|2xPA120.2|

Permalänk
Medlem

Det var jobbigt att ta sig upp i morse men ville ju ändå se racet idag nu när det börjar dra ihop sig!

Var faktiskt väldigt underhållande, ruskigt regnigt, alla förare kommenterade efter i presskonferencen att de knappt såg något alls. Blev väldigt spännande precis sista varven mellan Kovalainen-Raikkonen och Massa-Kubica.

Också tråkigt för Vettel och Webber, båda på personbästa någonsin även bästa någonsin för båda teamen de låg plats 2-3, så krockar de när de ligger bakom safety car.... får ju bara inte hända.

Nu saknas det bara att Hamilton bryter nästa vecka och Raikkonen vinner så blir det RIKTIGT spännande för sista racet sen

Permalänk

Funderade på att gå och lägga mig igen i början av loppet. 10 -15 varv bakom Safety Car är inte spännande. Men glad att jag inte gjorde det, för spännande blev det.

Dåligt av Ferrari med taktiken idag. Sa att dom inte visste att man var tvungen att ha på extrme-däcken. Konstigt när alla andra team och komentatorena vsste det.

Också dåligt av producenten som nästan enbart filmade en cruisande Hamilton i slutet när vi skulle kunna fått se sådana spännande fighter med Kovalainen - Raikkonen och Massa - Kubica.

Hade verkligen hoppats på en pallplats av Vettel idag men det märktes att han är oerfaren än. Köra in i sin teamkamrat bakom safety är uselt.

Två finnar på pallen. Äntligen är dom ikapp oss svenskar på den punkten

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Spännande och roligt imo Helt klart värt at stiga upp så tidigt

Hade gärna sett fighterna på slutet likt alla andra, i synnerhet massa - kubica, den såg vild ut

Men inte bara oerfarna som begår misstag bakom SC, kom ihåg Schumacher i monaco

Permalänk
Medlem

Jag har bara sett slutet (är sjuk och pallade inte att gå upp så tidigt), men jag måste hålla med, tråkigt av TV-producenten att mest visa Hamilton åka runt i ensamt majestät när det fanns så spännande fighter som pågick där bakom.

Kimi körde ju verkligen för allt vad tygen höll där, kul att se honom när han inte bara ger upp sådär som han annars gjort ibland. (Hade väl förstås en bättre chans när det var en Renault direkt framför.)

Massa/Kubica verkade ju än vildare... såg ju fullständigt livsfarligt ut, det lilla man fick se.

Vad gäller Ferraris däcktrassel så framstår det ju som minst sagt underligt. Om det stämmer är det ju trist. (http://www.formula1.com/news/headlines/2007/9/6902.html)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Instämmer i allt ovan, och hade den japanske TV-producenten (som tydligen ville göra att själv och inte ha Ecclestone-TV där) varit i närheten i slutet hade jag kunnat döda honom. Helt sjuk amatörmässigt att först helt och fullt missa Alonsos krasch, och sedan hoppa de två mest spännande fighterna i hela loppet.

Mycket spännande race iaf, och även om jag hellre sett Räikkönnen före Kovalainen är jag mycket nöjd med resultatet

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Intressant, ska Hamilton avgöra VM redan nu?

Permalänk
Avstängd

Skandal är detta årets formula1 mclaren är inte värda ett skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Intressant, ska Hamilton avgöra VM redan nu?

Det förefaller ju sannolikt med tanke på kvalresultatet...

Om det blir regn igen så kan ju dock vad som helst hända (men då är det ju en stor fördel att ligga först med tanke på sikten).

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

OJ OJ OJ!!! Förmodligen det roligaste loppet detta året enligt mig!

Kunde fan inte tro vad jag såg när Hamilton MISSAR ingången till depån... För er som inte såg loppet så var hans däck HELT borta, så även teamets fel att de inte tog in honom tidigare. Men han visste ju att han inte hade något grepp över huvud taget, och att sen bromsa på sig vid ingången till depå... helt otroligt, han fastnade i sandfållan 5 meter från depån = 0 poäng.

Så gött också att Vettel fick revanch efter Fuji, startar 17e slutar på en 4e plats. Så kul också man fick höra teamradio när han kom över linjen, man är ju van vid lite sådär "Well done, good job", så hör man Vettel "YEAAAAAAAAAAAAAAAAA YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Raikkonen vann med Alonso på andra plats, så tror Hamilton nu leder med 4 poäng över Alonso, 7 poäng ner till Raikkonen, så blir sjukt spännande i Brasilien!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt vad McLaren höll på med, all den tid Hamilton förlorade på att köra omkring med kassa däck hade de kunnat lägga på ett extra depåstopp, om det nu hade behövts pga mer regn (vilket det inte hade).
Istället för att säkra mästerskapet med en skaplig placering så kör de allt eller inget, och väljer att riskera hela mästerskapet i sista loppet om nu nåt oförutsett skulle hända.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, grymt kul att Hamilton INTE avgjorde WDC i det här loppet.

Blir riktigt spännande i Brasilien nu.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ojojoj, sju poäng skiljer mellan de tre toppförarna och allt kan hända I love this shit

Var nere o hängde tvätten under loppet, vad hnde egentligen med Kubica när han låg etta?

Permalänk
Medlem

Hydrauliken låste sig för honom och växellådan fastnade i 1:an, varpå han på tomgång rullade mot depån vill jag minnas.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Okej, det var ju tråkigt för KUbica.

Kul o se Vettel uppe så högt också, precis som nån sa tidigare, kul att han gav igen för det orättvisa straffet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Jag fattar inte riktigt vad McLaren höll på med, all den tid Hamilton förlorade på att köra omkring med kassa däck hade de kunnat lägga på ett extra depåstopp, om det nu hade behövts pga mer regn (vilket det inte hade).
Istället för att säkra mästerskapet med en skaplig placering så kör de allt eller inget, och väljer att riskera hela mästerskapet i sista loppet om nu nåt oförutsett skulle hända.

Man får hålla med, att inte ta in Hamilton direkt när däcken började ta slut på riktigt känns ju onödigt chansartat. (Visst, de visste ju inte vilka däck som var "rätt", men det var ju helt uppenbart att däcken som satt på inte räckte längre.)

Det som vore riktigt illa för McLaren är ju om Kimi skulle ta hem förarmästerskapet. Men för att det ska hända krävs ju dock ett rätt dåligt resultat från McLaren i sista racet.

(Om exempelvis Kimi vinner, Alonso är som bäst 3:a och Hamilton som bäst 6:a så tar Kimi hem WDC.)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Okej.

Sista loppet. Allt kan hända.

Vem blir den nya mästaren?

Själv tror jag att Alonso vinner, Räikkönen två och Hamilton trea i loppet, dvs Alonso blir mästare, hamilton tvåa och Räikkönen trea.

Edit: Observera att ovanstående enbart var professionellt bullshittande ^^

Permalänk

Jävlar vad spännande det är!

Massa i pole, sedan Hamilton, Räikkönen och Alonso. Sweet! Om inte Hamilton klantar till det alldeles tror jag att han vinner, annars blir det nog Alonso, känns föga troligt att båda McLaren-förarna sumpar i ett och samma lopp så att Kimi vinner, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Jävlar vad spännande det är!

Massa i pole, sedan Hamilton, Räikkönen och Alonso. Sweet! Om inte Hamilton klantar till det alldeles tror jag att han vinner, annars blir det nog Alonso, känns föga troligt att båda McLaren-förarna sumpar i ett och samma lopp så att Kimi vinner, tyvärr.

Det skulle ju dock räcka att Alonso blir som bäst trea och att Hamilton blir som bäst sexa för att Kimi skall vinna, så det krävs ju egentligen bara att Hamilton sumpar.

Ferrari 1-2 och sedan Alonso är ju ett långt ifrån orimligt resultat OM Hamilton skulle råka ut för någon typ av problem.

Det ligger ju dock närmare till hands att Hamilton eller Alonso vinner, med tanke på kvalresultatet troligtvis Hamilton.

Edit: Jag insåg att du kanske syftade på loppet i sig, inte förarmästerskapet... Hur som helst gäller ju min kommentar ovan förarmästerskapet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Det skulle ju dock räcka att Alonso blir som bäst trea och att Hamilton blir som bäst sexa för att Kimi skall vinna, så det krävs ju egentligen bara att Hamilton sumpar.

Ferrari 1-2 och sedan Alonso är ju ett långt ifrån orimligt resultat OM Hamilton skulle råka ut för någon typ av problem.

Det ligger ju dock närmare till hands att Hamilton eller Alonso vinner, med tanke på kvalresultatet troligtvis Hamilton.

Edit: Jag insåg att du kanske syftade på loppet i sig, inte förarmästerskapet... Hur som helst gäller ju min kommentar ovan förarmästerskapet.

Ah, nej, jag syftade på mästerskapet. Och du har ju rätt, det räcker med att Hamilton får bryt, jag hoppas på Räikkönen. Om nu bara Massa kan hålla Alonso bakom sig (han verkar prestera sämre under press mot slutet av loppen) och Kimi får till det. Man får väl hoppas på att någon av de andra förarna (Heidfelt är ju grym, hoppas att han kommer till ett bättre stall eller att stallet lyckas bättre med bilen) gör heroiska lopp i detta det sista loppet för säsongen.

Permalänk
Medlem

Mm får verkligen hoppas att Hamilton bryter och att Kubica eller Heidfelt kan utmana Alonso för 2-3 plats... Vill verkligen se Räikkönen i topp men om jag skall vara ärlig tror jag helt klart att Hamilton eller Alonso tar hem det idag (nu pratar jag om mästerskapet då)
Hamilton har sett jävligt ostabil ut i flera lopp nu, för loppet tippar jag 1. Räikkönen 2. Alonso 3. Massa 4. Heidfelt 5. Hamilton

edit: loppet:
OJOJOJOJ RÄIKKÖNEN UPPE PÅ ANDRA HAMILTON MISSAR STARTEN STORT!!!!

OMG HAMILTON ÄR UTE!!
Ok eller kanske inte jag skall sluta snacka skit här nu
--

RÄIKKÖNEN VIIIIINNER!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sånt jävla race!! Fan bästa timmen TV jag sett på väldigt väldigt länge!!
Så roligt hade hoppats på Räikkönen hela säsongen men jag trodde verkligen inte det skulle gå vägen!!

Permalänk
Medlem

KIIIIIMIIII RÄIIKÖNNEN VANN!!!!!!

Jäklar vilket RACE! Hade jag inte gått på toa i en reklampaus, då hade det jäklar blivit problem i slutfasen där..

Ja jäklar... Återkommer när jag hämtat andan

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk

\o/

Otroligt spännande race!

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt, jag hoppades på Hamilton. Men ett stort grattis till Räikkönen han körde riktigt bra idag, synd bara att han kör för Ferrari.

Visa signatur

Nu börjar det bli kallt

Permalänk
Avstängd

GRANDE FERRARI - GRANDE KIMI !

OTROLIGT UNDERBSRT ATT SMÄLLA TILL FUSKARNA PÅ LÄPPEN ; FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN VA GLAD JAG ÄR...

FORZA FERRARI!

Permalänk
Medlem

Vilket race!!!

KIMI!!!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

JAAA! Fan va gutt Kimi!

Inte en chans att det skulle gå men på nåt jävla sätt gick det.

FORZA FERRARI!!

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Grymt race och förbannat skoj att Kimi äntligen fick täppa till truten på belackarna. Med flest segrar under säsongen tycker jag bara att det står än tydligare att han är den mest värdiga segraren.

Permalänk
Medlem

Fy FAN vilket RACE!

Helt uppe i extas, kunde det ha blivit en mer spännande sista lopp?

FORZA FERRARI!

Tycker lite synd om Hamilton, men wtf, det var dags för Kimi att vinna VM!