Permalänk
Medlem

Lenssky, seriösa?

Är det nån som handlat på www.lenssky.com och vet om de är seriösa? De linserna jag vill ha finns där för betydligt billigare än hos lensway.
Men jag är så nojig så vore trevligt om det finns nån som handlat där förr.

Permalänk
Medlem

Linsvätska + etuit var ju dyrare där än hos min optiker.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Jävlar, 70kr billigare per box för mig, trevligt.

Visa signatur

qw q b

Permalänk

På tal om lensway, varför har dom tagit bort det där ny kund-erbjudandet? Ett par linser gratis. Har funkat klockrent senaste månaderna för mig

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Testpilot

Lensway är inte så jättebilliga, blev en hel del billigare för mig att beställa från Lenson och där har man även studentrabatt via mecenat-kortet (är väl samma för csn-kortet om man går i gymnasiet)

Vill man bara ha själva linserna och inte behöver linsvätska är YourLenses ännu billigare (iallafall i mitt fall)

Både jag och polare har beställt från båda sidorna så dom är iallafall seriösa.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Är också intresserad. Mina linser var över 200 billigare per ask.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Lensway är inte så jättebilliga, blev en hel del billigare för mig att beställa från Lenson och där har man även studentrabatt via mecenat-kortet (är väl samma för csn-kortet om man går i gymnasiet)

Vill man bara ha själva linserna och inte behöver linsvätska är YourLenses ännu billigare (iallafall i mitt fall)

Både jag och polare har beställt från båda sidorna så dom är iallafall seriösa.

Tyvärr fanns inte de linserna jag vill ha på YourLenses, de jag vill ha heter Daysoft UV 58%, de är en extra tunn endagslins, den sitter smutt som fan, känns inte alls.
De enda jag hittat som har dem är lensway eller lenssky, och det sköljer ca 80:- /96-ask.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ben_Dover
Neej, du har byt avatar

Så gör man bara inte...

Vilken var det jag hade innan, var det den med Pac-Man du menar?

Permalänk
Avstängd

Jag behöver linser, har dock aldrig haft.
Jag hörde förut att något företag gjorde dags och månadslinser som var likadana fast de tog olika betalt. Är det så fortfarande?
Ska man ha dags eller månadslinser? Vad är skillnaden förutom att dagslinser ska bytas varje dag och månadslinser varje månad?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Jag behöver linser, har dock aldrig haft.
Jag hörde förut att något företag gjorde dags och månadslinser som var likadana fast de tog olika betalt. Är det så fortfarande?
Ska man ha dags eller månadslinser? Vad är skillnaden förutom att dagslinser ska bytas varje dag och månadslinser varje månad?

Jag har inte haft linser så länge, men jag har använt både endags och månads.

Endagslinser är väl ofta lite mjukare, de slänger du alltså efter att du använt dem. Så det är smidigt och fräscht, slipper hålla på med rengöringsvätskor och sånt. Det som är negativt är att det är ganska mycket dyrare om man använder varje dag.

Månadslinser är alltså billigare, man kan typ använda månadslins varje dag i en månad eller typ max 30ggr under max två månader ungefär.
Det negativa är att man måste hålla på att rengöra dem innan man tar på dem och när man tagit ut dem.

Hm, dedär var iofs ungefär vad du visste misstänker jag, aja.

Så det beror helt på hur man tänkt använda linser, sen finns det ju dygnetrunt-linser också och sånt, men det har jag aldrig testat.

Jag använder inte linser varje dag, så jag kör helst med endagslinser, normalt så kanske jag använder linser max tre ggr per vecka, dock har jag ett gäng månads hemma nu så jag får väl köra lite oftare.

Vilka du än tänkt använda så måste du gå till en optiker först som mäter vilken storlek och så du ska ha.