Permalänk

Hp W2207

HEJ någon som har denna skärm och kanske kan berätta lite om den ??
Eller om det är någon som kanske också är sugen på denna skärm?

Isåfall vad tro ni om denna ??

Skärmen heter HP w2207 är en 22tums skärm

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06a/21067-314865-31...

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=168925

Permalänk

är också väldigt intresserad av denna skärm, det jag undrar är om man kan se stor skillnad mellan 2 och 5ms?

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk

tro ej att man kan har sj skärmen nu och jag är väldigt nöjd tro jag ska skriva en res på denna skärm här och lägga upp lite bilder men det blir om en vecka ska åka på semester

Permalänk
Medlem

Grymt snygg och responsiv skärm

Visa signatur

E6600@3GHz | Gigabyte GA-965P-DS3 | Sapphire ATI 4850 | 4Gb DDR2 PC6400 | 940Gb hd | Antec P150 | HP 2207 22" TFT

Permalänk

gött att höra, det blir nog att beställa en sån:D

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk

Efter att ha tittat runt lite är jag mycket intresserad av denna skärmen, kommer främst använda den till att spela och surfa. Just nu sitter jag med en 19" CRT.

En del personer har sagt att det är svårt att läsa text i vissa inställningslägen, hur tycker ni som har skärmen att det är?

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk

Är också väldigt intresserad av denna skärmen så alla som sitter inne med någon som helst erfarenhet kan väl lossa banden över tungan o dela med sig lite. Vore mycket uppskattat!

Permalänk

TN-panel, dvs skräp.

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
TN-panel, dvs skräp.

Kan du utveckla det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Har du sökt om den här skärmen med forumets sökfunktion? Det ska man göra innan man lägger en egen post.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
TN-panel, dvs skräp.

Tack för ett väldigt givande inlägg. *ironi*

Tycker jag har sett exakt samma inlägg i massor av andra trådar. Har man inget vettigt att säga kan man lika gärna vara tyst.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |

Permalänk
Medlem

fick nyss min HP, men den lider av lite backlight bleeding när ja kollar på film, nån annan som osså gör det? går det o fixa? blir lite för ljust uppe och nere

Visa signatur

[E6600@3,2Ghz FSB@400x8] [8800GT 512MB@710/2016/1782Mhz] [4x1024MB Corsair XMS Twin2X CL5@800Mhz] [Gigabyte P35-DS3(rev1.0)] [HP w2207] 3dMark06: [8800GTS 640MB@651/2006/1507: 11134p] [8800GT 512MB@713/2116/1782: 12419p]

Permalänk

lånar tråden lite
verkar som en riktigt trevlig skärm, är dock lite skeptisk mot glossy prylen och undrar om det är någon som märkt några som helst nackdelar med detta tex om lampor/soljus reflekteras allt för mycket.
Har kikat runt lite på skärmen och hört att det ska vara riktigt schyssta färger

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i två dygn nu, och har väl inte hårdtestat den på något vis. Tycker skitmycket om den i alla fall. Ser jävligt fresh ut och min arbetsplats känns genast lite mer classy=)
Glanset stör inte ett dugg (märks inte) vid vardagssysslor som surfande och sånt. Men när man spelar något riktigt mörkt spel så kan det vara lite halvirriterande. Fast har man en rullgardin eller nåt och kan mörklägga så löser sig även det.
Och mörka skräckspel ska ju ändå spelas på natten

Permalänk

tack så mycket, precis vad jag behövde höra
får nog bli att beställa en sådan.

Permalänk

min är på väg

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk

kom att fundera på en sak helt plöstsligt, tror ni att skärmen kommer reflektera andra skärmar och dylikt på tex lan?

Permalänk
Medlem

Har alla i hela sverige köpt en HP W2207 den senaste veckan?

Hade tänkt köpa en sådan skärm idag. Kollade runt på lite butiker i GBG som hade den. Alla affärer hade flera exemplar i butikerna och då tänkta jag vänta tills helgen. Men idag finns de inte en enda skärm i Göteborg. Den ända butiken som har en inne (vad jag har hittat) är Computer City. Men den va någon hundralapp dyrare där:(.

Permalänk

ligger 2 på prisjakt just nu efter samsung

Sj har jag den och jag är väldigt nöjd

Permalänk
Medlem

Någon mer info om denna skärm, recensioner etc.

Har hittat dom som finns på konsumentguiden eller vad den heter sidan men undrar om någon vet någon recension som en riktig hårdvarutestare gjort?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Ni som har denna skärm, hur upplever ni betracknings om ni sitter med ögonen i en lägre höjd en skärmen. T ex om ni ligger i sängen och kollar på film eller liknande i sängen och skrivbordet som den står på är högre än sängen. Kan man kanske tilta skärmen så pass mycket så att man inte blir så lidande av de dåliga betrackningsvinklarna?
Jag blir tokig på min TN skärm jag har idag, och jag tror den har en väldigt dålig betrackningsvinkel till och med för att ha en TN panel och jag vet inte riktigt om jag vågar mig på en TN skärm igen. Ekonomin är stram och jag vill helst ha en lite större skärm så därför lockar W2207.

Permalänk
Medlem

Osäker på hur man upplever betraktningsvinklarna på den men den är ju höj/sänkbar och tiltbar så borde gå att ställa in någorlunda. Dessutom enligt vad jag har läst mig till (letar också en ny 22"skärm) så ska betraktningsvinklarna vara riktigt bra. De flesta andra eller kanske man ska säga mest populära 22" skärmarna idag, LG:s L226WTQ och Samsungs 226BW, går det inte att justera höjden på. Men betraktningsvinklarna är en av TN panelernas stora nackdelar.

Fast om du ska ha en "större skärm" som inte har en TN panel får du nog räkna med att hosta fram i runda slängar 4250 för den billigaste, som antagligen är i stort sett skräp. Sen hamnar du i 6000+ plus klassen.

För mig är det alldeles för häftigt, därför får en TN panel duga så länge.

Det är synd att det är så få butiker som saluför HP:n, skulle villja se den i verkligheten men bor man i norra dalarna är det ganska kört.

Kan tillägga att jag har sett samsungen och betraktningsvinklarna i höjdled på den var riktigt skrämmande dåligt.

Permalänk
Medlem

kan

Kan varmt rekomendera denna skärm, fina färger, skarp bild med mera... Du kan vända,vrida, höja skärmen i stort sett hur du vill.

Betraktningsvinklarna tycker jag är väldigt bra för att va en TN skärm. Absolut inget jag stör mig på. Det är mest i höjdledd det märks då förstås...

Skärmen är dessutom rejält snygg oxå

/Jonas

Visa signatur

Asrock P67 Extreme 4 | Intel i7 2600K@4ghz | 8GB Crucial Ballistix DDR3 1600mhz | Gigabyte GTX660Ti 2gb | SB X-Fi | HDD Total 2TB | Coolermaster Realpower 520w | Coolermaster Stacker | All Components are watercooled ||

Permalänk

Re: kan

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonas740
Kan varmt rekomendera denna skärm, fina färger, skarp bild med mera... Du kan vända,vrida, höja skärmen i stort sett hur du vill.

Betraktningsvinklarna tycker jag är väldigt bra för att va en TN skärm. Absolut inget jag stör mig på. Det är mest i höjdledd det märks då förstås...

Skärmen är dessutom rejält snygg oxå

/Jonas

jag har haft den här skärmen i 2 veckor nu och kan bara hålla med, jag är mycket nöjd med mitt köp, mycket bättre att se på film tex. på den här än på min gamla 17" skärm

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk

HEJ!

2 FRÅGOR.

1.läste att den har bara 6-bit färgdjup, blir det någon större skillnad med 8-bit färgdjup som tex 220WS8FS har.

2någon som skulle vilja vara snäll och mäta höjden på skärmen totalt.
har en höjd på 48 cm som den måste "gå in i" för att få plats på skrivbordet.

vet att det står 48.1 cm på egenskaper , men är inte riktigt säker på hur de har mätt.

vill bara få det bekräftat om den är under 48 cm hög ,totalt med "foten".-läste på ett annat ställe att den gick o sänka med 11 cm. vet inte om de menar att den är 48 cm hög när den är som högst.

då jag är riktigt sugen på denna skärm,verkar vara riktigt fin till det priset

Permalänk
Avstängd

den är lägre än 48cm

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
den är lägre än 48cm

SNYFT!.tack ändå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zipzipzip
SNYFT!.tack ändå!

Så du får in den alltså. som max blir den ca 48cm men du kan sänka den så att den blir ner till 38 cm om du vill. Och allt däremellan. Så den får du platsd med utan problem. Själv är jag nöjd med skrämen. Är väl litre blacklight men så är det väl med TN-skärmar i regel. Svårt att jämnföra från bilder då det beror helt på hur bilderna är tagna men jag störs inte direkt av det jag har iaf.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Jag kanske har mätt fel men min är ca 48.5cm, då har jag den i absolut högsta läget också.

Visa signatur

| Antec P182 | Corsair HX 520W | Gigabyte P35 DQ6 | C2Q Q6600 | Corsair XMS2-6400 4096MB |
| Gainward Geforce 8800GTS 640MB | Asus Xonad D2X |