Permalänk
Medlem

köpa moped.

Hej!
Jag har kikat på att köpa moped eftersom jag nu ska flytta och kommer bo ca 5km från jobbet.

Det jag har kollat på är CPI GTR 50 LC
den tycker jag är fräck. vad har ni för tankar och funderingar kring mopeder?

eftersom jag inte har MC kort så blir det moped i mitt fall.

tofz

Permalänk
Medlem

Jag skulle köpt en cykel istället om det bara är 5km. Man får motion och blir piggare utan särskilt mycket ansträngning. Bör inte ta mer än 15min att cykla 5km i lugnt tempo. Men det är ju jag.
Men om du har bestämt dig för moppe är väl den duglig, har dock lite emot 4-t moppar. Men eftersom du (antagligen?) inte ska trimma så är det väl ok.
Men cykel är bra

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag hållt mig till en liknande den stil som denna skönhet!
http://www.moto-station.com/ttesimages/motodivers/nouveautes2...

Håll dig borta från fjorsk åk är mitt råd. För mycket skrikiga färger och dekaler är ett stort NEJ för min del. Det ska vara stilrent med en klassisk touch!

Permalänk
Medlem

Cykel som sagt! För priset du får ge för en moped får du en redigt fin cykel
Cykel ger också som sagt motion, är lättare att använda överallt, ser mer vuxet ut, och du får åka snabbare än 45km/h om du kan dvs

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk

va är ditt pristak?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
http://www.honda-mc.dk/Files/Billeder/t_zoomer_sort.jpg

Haha verkligen inte en honda zoomer, fula som stryk och inget utrymme för hjälm och lås. Kostar mycket gör de också.

Hellre en Peugeot Speedfight 2, de är snygga och har bra prestanda.
Aprilias är dock de snyggaste, men de kostar en slant.

Permalänk
Medlem

Cykel helt klart. Inte värt att sätta sig på en moped för endast 5 km...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Haha verkligen inte en honda zoomer, fula som stryck och inget utrymme för hjälm och lås. Kostar mycket gör de också.

Hellre en Peugeot Speedfight 2, de är snygga och har bra prestanda.
Aprilias är dock de snyggaste, men de kostar en slant.

Åsikt & fakta är bra att hålla isär.

Jag säger i detta läget såklart:
"Haha, illa vän, verkligen inte Peugeot Speedfight, de är fula som stryk!!"

Håller dock med om att (jag tycker) Aprilia (Habana Custom Mojito) är jäkligt snygga.

Zoomern är mer ett koncept än en färdig moppe,
det är meningen att man ska utrusta den med de tillbehör man själv önskar.
Den har dessutom en rätt svårslagen 5 års garanti, som inte är låst till ägare 1.
Finns beggade på Blocket för 15-20kkr, btw.

Typ:

Forum:
http://zoomerzone.10.forumer.com/

Mvh

Permalänk

Tror nog inte att någon som pendlar från jobb/hem vill ha en sån där.
Sen att de flesta inte orkar fixa sånt där som är på bilden är också en anledning för att ta en annan moppe.

Permalänk
Medlem

Du vet att åldersgränsen för mopeder är minst 15 år och max 17 år va?

Visa signatur

7 tycker jag.

Permalänk
Medlem

hehe, nä, jag hade tänkt mig att lägga mig runt max 15.000:- iaf.
har kollat på en begagnad CPI GTR och tycker den är fräck.
och sen kommer jag att använda den till volleybollträningen och tillbaka, samt hem till mina bröder vänner mm istället för att ta en bensinslukande bil i sommartider..

tofz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GodZilly
Du vet att åldersgränsen för mopeder är minst 15 år och max 17 år va?

Bullshit.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk

funderar på att skaffa mig en moppe betydligt billigare än att äga bil och en skön känsla på sommar!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

någon sa innan att han inte gillade 4-taktsmoppar..
den jag har kollat på är 2-takts..
eller du syftade på nån/nåt helt annat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
någon sa innan att han inte gillade 4-taktsmoppar..
den jag har kollat på är 2-takts..
eller du syftade på nån/nåt helt annat?

Fyrtaktare är ju lugnare och kräver inte lika mycket underhåll som en tvåtaktare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
Bullshit.

Sarkastisk?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cS_mAnIaCx
http://www.trendimport.se/system/campaign/view.asp?cid=79

Den såg ju inte helt tokig ut, men namnet får mina känslor att svalna direkt.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Avstängd

Köp en gammal as till moppe, nya plast sakerna är tråkiga.

Hade en Crecent E-type från 1978, riktigt trevlig fan att putra på om man gav fan i att trimma den.. man kan ha roligt fast det går sakta.

Annat med riskokare som Honda MT5 eller Yamaha DiskTrasa, tvungen å trimma för att ha roligt.

Köpte själv en Puch Dakota som blev stulen bara ett par veckor senare... ful som stryk och jag skrev "Dah kåta" på tanken.. 200kr

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

eee varför allt detta snack om mopeder när det endasat tar upp bålgetingar på steorider inbundet i grälla plastkoppor?

när ja va liten kallades såna där "moppar" gubbmoppe eller "cp-moppe" ingen med rätt sinesnervaro skulle ens ta in sån där. När blev det igentligen coolt med dessa automatiska äckelmaskiner?

En liten anektot: var en kille på ensån där "scooter" som skulle impa på ett par tjejer vid stranden å börna lite sand med bakdäcket, sluta med att den grävde ner sig pga. de små däcken så han blev tvungen att be dem om hjälp att få upp den.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

varför inte en gammal klassisk ciao moppe eller vad dom nu hette, ligger väll runt en 5 tusen för en hyfsad på blocket, går även att enkel trimma genom att dra ett par pluggar då gör den väll en 60-70km/h iallafall.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
eee varför allt detta snack om mopeder när det endasat tar upp bålgetingar på steorider inbundet i grälla plastkoppor?

när ja va liten kallades såna där "moppar" gubbmoppe eller "cp-moppe" ingen med rätt sinesnervaro skulle ens ta in sån där. När blev det igentligen coolt med dessa automatiska äckelmaskiner?

En liten anektot: var en kille på ensån där "scooter" som skulle impa på ett par tjejer vid stranden å börna lite sand med bakdäcket, sluta med att den grävde ner sig pga. de små däcken så han blev tvungen att be dem om hjälp att få upp den.

Men de vart ganska impade?

On topic: Cykel!! är ett grymt bra alternativ för 5km.

Visa signatur
Permalänk

Kom på den bästa idén, motordriven cykel. De är ju ändå 50cc och åker på fint.

Permalänk

Ska du ha en billig pendlarmoppe så kan du kika på diverse lifan, går köpa nytt för 4-5k på en del ställen. Ingen raket och ser ut som stryk men går.

http://www.blocket.se/vi/12174884.htm?ca=4_s han tog 4k förut, men de har väl blivit populära