Permalänk

Så som jag förstått det är det nästan 2 helt olika spel, jag kommer nog iaf testa aoc och om de är kul forstätter jag lira både wow och aoc

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Det går inte att jämföra WoW med Age of Conan, det är som dag och natt.

Permalänk

Är väl ingen rättvis jämförelse egentligen.
WoW är ett spel som majoriteten av dess spelare har spelat ihjäl det rejält.
Det samt att det är två relativt olika spel.
Gud vet hur många timmar jag spelade det i slutändan.
Var med i US betan när det nu än var och la väl spelet på hyllan officiellt någon gång i höstas.
Tog lite pauser då och då, gjorde mig av med ett eller två account men något fick mig att börja spela igen.
Har varit lite sugen på att spela nu den senaste tiden när man läser om nya MMO's, men njä.
Det kommer antagligen bli AoC för min del när det släpps, jag hoppas bara att jag kommer ha lika kul i det spelet som jag hade den första tiden med WoW för det var i särklass den roligaste tiden jag spenderat på något spel

Permalänk

Jag gillar inte det jag sett av AoC so far. Ser ut som Oblivion i multiplayer av det jag sett(rätta mig om jag har fel).
Blir det så att WAR floppar, så fortsätter jag nog med WoW.

Permalänk
Medlem

Verkar ju najs! Lite motsats till WoW, dvs ser det inte ut som det är ritat med lysande pastellfärger Kan nog bli skojj.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

längesen jag la ner wow.. så det kommer bli aoc

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Hoppas Age of Conan kommer konkerera ut wow så det dör. Orkar inte med mer wowsnack i skolan....

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Jag blir helt varm i hjärtat av allt anti-wow snack
Men, atm spelar jag EvE. Ska försöka hålla på med båda ifall min ekonomi tillåter det :D. Annars blir det troligen bara AoC, beror på hur bra det kommer bli...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cropsgrinder
Jag blir helt varm i hjärtat av allt anti-wow snack

Håller med. Det är alltid lika kul att vräka ur sig något i stil med "WoW is great!" i t.ex. Rookie-chatten i Eve. Då känner man verkligen hatet från alla nissar som hänger där bara för att få en chans att racka ner på folk som kommer från WoW.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Sett alla möjliga ago of conan filmer och att bara göra en karaktär kommer sopa mattan med wow. Men framför allt kommer det vara en del skills inblandat i AoC combos och annat roligt. Men wow har sin warcraft bakrund men men många spelare visste inte ens vem illidan var innan burning crusade kom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Överkill
Jag gillar inte det jag sett av AoC so far. Ser ut som Oblivion i multiplayer av det jag sett(rätta mig om jag har fel).
Blir det så att WAR floppar, så fortsätter jag nog med WoW.

You fail!
Får ingen som helst "oblivion"-känla av Age of Conan. Oblivion är svintråkigt i jämförelse också.

Den som lirar Eve Online och tidigare har spelat WoW (och tyckt att det varit bra) är en väldigt sjuk person

Permalänk
Medlem

Synd bara att aoc var det stelaste spelet jag lirat iaf. Tyvärr så kommer detta floppa

Visa signatur

Mmmmm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
You fail!
Får ingen som helst "oblivion"-känla av Age of Conan. Oblivion är svintråkigt i jämförelse också.

Den som lirar Eve Online och tidigare har spelat WoW (och tyckt att det varit bra) är en väldigt sjuk person

maan, u fail... sluta klanka ner på ett spel du har bestämt dig för att det är sämst, Eve och WoW är 2 helt olika spel.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nille83
Synd bara att aoc var det stelaste spelet jag lirat iaf. Tyvärr så kommer detta floppa

Kolla på Anarchy Online, inte direkt "o-stelt" det, and its still hanging in there

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nille83
Synd bara att aoc var det stelaste spelet jag lirat iaf. Tyvärr så kommer detta floppa

Bara för att du inte gillar det kommer det inte floppa...

Permalänk
Medlem

Värdelös "diskussion" det här.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nille83
Synd bara att aoc var det stelaste spelet jag lirat iaf. Tyvärr så kommer detta floppa

Och wow är inte stelt? ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
maan, u fail... sluta klanka ner på ett spel du har bestämt dig för att det är sämst, Eve och WoW är 2 helt olika spel.

Ibland kan man undra om folk läser vad man skriver...

Givetvis är Eve och WoW helt olika varandra. Eve är bra, WoW är dåligt. Stor skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Ibland kan man undra om folk läser vad man skriver...

Givetvis är Eve och WoW helt olika varandra. Eve är bra, WoW är dåligt. Stor skillnad.

När jag sa att WoW och Eve är två olika spel menade jag inte om de var bra eller dåliga utan rent innehållsmässigt. Stör mig bara nått sjukt på alla som inte spelar wow och då måste man hata spelet, var pricis lika dant när CS var populärt, antingen var man en "normal" person som inte spelade CS eller så var man en cs nörd som inte gjorde nått annat än att spela det "enformiga skitspelt"

EDIT: nog med off topic, vill du fortsätta diskutionen, skicka ett PM

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Age of Conan verkar ha väldigt mycket mer guild möjligheter genom att bygga borgar och typ pvp borgar med om jag uppfattat det rätt. Olika svingar och combos verkar också ge spelet mer skills än wow men har aldrig testat betan så jag vet inte precis det är ju ändå mycke grinding från vad man sett. Grafiken dänger ju wow i fejjan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nizor
Ibland kan man undra om folk läser vad man skriver...

Givetvis är Eve och WoW helt olika varandra. Eve är bra, WoW är dåligt. Stor skillnad.

Do NOT feed the troll!

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

Nån som inte orkar sälja wow gubben så kan ja ta den!

ja kommer nog inte köpa AoC men man ska aldrig säga aldrig

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jooh4n
Nån som inte orkar sälja wow gubben så kan ja ta den!

ja kommer nog inte köpa AoC men man ska aldrig säga aldrig

Öh, va?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition

Bra pve är vad som gör ett mmo stort, vilket wow är kungen på.

lol

Permalänk
Medlem

WoW är inte så värst bra på någon front. Halv bra PvE är likadant vad man än gör, grupper till raider även om det är olika tacs så har det använts förut. Halv bra PvP jag spelade wow för att få nya saker till pvp vilket ledde mig till att få tag i saker från pve. Mest glädjen för sakerna och inget annat. ^^ Men är det som fått grepp i många.

Permalänk
Medlem

kanske är lite gammal tråd men om trådskaparn kollar lite så skulle jag säga aoc... spelar själv wow men börjar tröttna efter ett antar charbyten och det stora med aoc som inte wow har är AI!... det ändå dåliga med wow just nu är att det är 100% ai befriat vilket är en stor tabbe... så tills vidare så är det nog att vänta på att aoc kommer och hoppas på att det blir så bra som alla hoppas att det kommer att bli

Visa signatur

here we go!