Det jobbiga valet av TFT

Permalänk

Det jobbiga valet av TFT

Nu drar sig datorinköpet närmare och det enda som återstår att välja är skärmen. Det ska vara en TFT, helst 20" och priset får inte överstiga 3000kr. Kommer mestadels spela. Kollade på denna, verkar har rätt bra speccs iaf: http://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=SAM206B... Har även funderat på på HP w2207 men tycker det är lite slöseri med upplösningen att ha 22".

Vet att det finns 700 andra trådar om detta men jag har kollat runt länge och ändå inte kunnat skapa mig en uppfattning. Mest för att min priskategori hamnar på TN paneler och 90% här på forumet skräpförklarar TN vilket är lite klurigt... man vill ju ändå ha en skärm med helt okej bildkvalite. Betraktningsvinkel spelar inte mig någon större roll eftersom jag som sagt kommer spela mest och därför sitta framför skärmen.

Väldigt tacksam för lite tips

David

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd

Philipsskärmen som det snackas om kostar ju under 3000kr, Dells 2007 WFP kostar ju ca 3300 då och då, och vill du vara säker på att få en snabbare skärm med bra bild är det ju 20WGX2Pro som gäller men då är du ju uppe i 4200.

Har ingen aning om PVA-versionerna av skärmarna ovan (de förutom necen om man har otur) kanske har högre input lag med.

Är ju svårt att hitta en skärm som är perfekt för allt, speciellt om den dessutom skall tillhöra de billigare =P