Permalänk
Medlem

Byta 680i mot vad?

Hallå

Har ett EVGA 680i bord på RMA, skall byta ut det mot något bättre, frågan är bara vad.

Det jag prioriterar är:

*Överklockning (500FSB helst)
*Bra kylning (passiv helst)
*Många SATA portar
*DDR2 (måste)
*Prestanda (visserligen marginell över alla bord men P35 verkar lite snabbare)

Har kollat på Asus Blitz P35, verkar rätt bra och kommer med vattenblock förinstallerat (kommer att köra vatten så det är bra), dock bara ca 480FSB vilket är lite tråkigt.

680i borden borde man väll hålla sig borta ifrån antar jag? Är inte direkt imponerad av mitt (ca 450-455 FSB). SLI lockar ju lite dock, kommer förmodligen inte att köra ett ATI kort om inte nästa generation blir riktigt bra...

P965 känns lite gammalt, även om det verkar klara rätt höga FSB frekvenser...

Jag vet inte vad jag ska välja? Vad säger ni?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

det gör 500 fsb garanterat deras cpu som begränsar titta på de andra testarna .

sitter på blitz extreme själv atm med 504 fsb vilket är max för cpun inte mobot . innan gjorde cpun 493 fsb max på mobon som gjorde 500 fsb med andra cpuer . och höje max clock från 3304 som jag haft på p35 dq6 ,p5b, p5w, och evga 680i mhz till 3528. overclock3d har fått samma resultat med sitt blitz höjer max clock och fsb på deras exemplar deras tidiagare max fsb med den cpun var 520 höjs till 527
http://www.overclock3d.net/reviews.php?/cpu_mainboard/asus_bl...

Shot at 2007-08-18
här är en quad core på 525 fsb

Shot at 2007-08-18
dock är detta extreme modellen men formula borde clocka lika bra

blitz modellerna presterar även bättre än andra p35 kort
och grymma volt möjligheter

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Skulle ta ett P35 baserat moderkort. Vet inte vilket men jag har själv testat ett GA-P35-DS3 moderkort och jag gillar det starkt. Klockar som en gud och håller sig svalt och stabilt.

Permalänk
Medlem

Det där ser fint ut... Ett P35 formula ser rätt bra ut!

Vill gärna höra fler åsikter!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

tvivlar på att någon annan här på sweclockers har extreme kanske någon med formula men tvivlar

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Abit eller Gigabyte P35. Välj kort efter plånboken, man får vad man betalar för.

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem

kör med ett tidigt evga680 och tycker fortfarande att kortet hänger med
fast ska det bytas så verkar x38 express ett intressant alternativ

Visa signatur

Evga, q9650

Permalänk
Medlem

Som sagt, får se vad komplett säger om RMA'n men kommer förmodligen byta det mot ett asus formula. Synd bara att de inte kommer förens om 8 dagar.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

GA-P35-DS4 ska klocka rätt bra men jag vet inte om den kommer upp över 500 FSB..

Permalänk
Medlem

Vad är det du inte gillar med ditt evga?
Gjorde en rma till den nya versionen a1 och efter det tycker jag det har fungerat kanon. Man kan t.om. klocka med multipeln ganska högt utan att processor eller moderkort går varm.

Fortfarande lite buggigt med viloläget men annars har jag inga problem längre ens med ps/2 mus.