Permalänk

CD Wow

Någon som handlat av det internationella ( http://www13.cd-wow.com/ ) Cd Wow? Hittade tex medal of honor airborne där för 288Kr. Det svenska cd-wow har fått mkt dålig kritik på prisjakt.

De har fri frakt över hela världen.

Visa signatur

Mattia-SS

Permalänk
Hedersmedlem

Har handlat från cd-wow.se flera gånger utan problem. Att de fått mycket dålig kritik på prisjakt beror väl som vanligt på att det oftast är gnällspikarna som hörs högst när nya företag lanseras. Cd-wow är ETT företag med språkspecifika siter för olika länder.
http://www5.cd-wow.se/profile.php

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Får väl säga att jag har läst mer och mer negativt den sista tiden om dem, De har haft stora problem med försenade leveranser.

Har själv handlat från dem många gånger , Vilken sida jag har valt beror på vilken som för stunden blir billigast ibland är de .us .hk etc .Det spelar ingen roll vilken man väljer skickas från samma ställe ändå .Och ofta har folk klagat på kundtjänsten , Och då är de mest den svenska de menar, Har jag frågor brukar jag skicka till .co.uk den engelske suporten .Är samma system etc

Så ska nog ändå inte vara någon större fara Isåfall är de bara lite längre leveranstid.

Permalänk
Medlem

Re: CD Wow

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattia-SS
Någon som handlat av det internationella ( http://www13.cd-wow.com/ ) Cd Wow? Hittade tex medal of honor airborne där för 288Kr. Det svenska cd-wow har fått mkt dålig kritik på prisjakt.

De har fri frakt över hela världen.

Som redan noterats är det ju samma CD-wow, oberoende av språk.

Den "svenska" sitens beställningar skickas också utomlands ifrån (varifrån vet jag inte riktigt).

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från cdwow.se många gånger. Ett tag för någon månad sedan hade de leveransproblem på grund av en brand ovanför deras lager tydligen (svaret jag fick då jag skrev och frågade om en sen leverans).

Senaste beställningen gjorde jag för en vecka sedan och den filmen som beställdes damp ner i brevlådan igår. Det som då krånglade lite var att jag inte fick något mail om att varan skickats, men från cdwow.com kunde jag se detta bland mina ordrar. Tre timmar efter det att jag fått filmen fick jag dock ett mail med info om att filmen skickats och att leveransen skulle ta 7-10 dagar.

Jag har betalat med såväl VISA som Paynova och det har fungerat finfint. Rätt summa har dragits och har dragits direkt.

Summan av det hela är att jag är riktigt nöjd med cdwow. Gratis frakt och bra priser väger upp lite längre leveranstid. Har man bråttom bör man dock satsa på att handla från annat håll. En annan negativ detalj som jag nu kom på är att deras support numera endast är på engelska vilket kan vara problematiskt om man inte är så bra på språket.

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk

Hmm verkar kanske vara värt att pröva då. Tack för alla svar.

Visa signatur

Mattia-SS