Har du testat nätpoker? "Betal"

Permalänk
Medlem

Provade lite på svenskaspel.se.

Vann 87kr på 20kr's insats.
Spelade bort det.
Laddade om med 20kr.
Någon spelade ut mig på en skithand.
Laddade om igen.
Svenska spel sparkade ut mig för att ha foldat 10x i rad (detta lämnade mig med 9kr, vilket gör det omöjligt att gå in i ett bord igen)
Laddade om ytterligare en gång (här är jag ganska arg)
Förlorar.

Så, nu väntar jag på att mina spelgränser ska nollställas (februari).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
lever på att spela online poker, gjort de seriöst i 2år nu i dec.

angående rigg som du talar om, ja jag tror de förekommer, ta tex svenska spel där jag lirar. där är de mer regel än undantag att man missar öppetfärgstegedrag- 15outs medans tex inside 4outs sitter betyligt oftare.

varför?
så här tror jag de ligger till: de måste se till att de dåliga spelarna vinner med sina dåliga kort så de stannar kvar å genererar rake, skulle inte de dåliga spelarna få vinna på ren tur och tycka oj de här är ju roligt så skulle väldigt stor del av deras kundbas försvinna och kvar skulle de bli ett gäng grinders , vilket skulle resultera i mindre spelare mindre bord öppna, alltså mindre rake till svenska spel.

deras motsvar man får från support när man komenterar de med öppetfärgstegedrag är vi tar bara 20kr maxrake och skulle inte tjäna nåt på de. helt jävla ologiskt.

och nej ni behöver inte idiotförklara mig, spela ca 60tusen händer månaden på svenska spel och har spelat där sen starten. så snack om varians och likande funkar inte när de gäller öppet färg+stegdrag samma sak med polarn som jag bor med han lirar lika mycke och även för han är de näst intill omöjligt sätta dom.

ett företag som svenskaspel skulle såklart aldrig ta risken att rigga deras poker.

dom är ganska nöjda med sina inkomster ändå.

ja jag spelar en hel del där jag med.

Permalänk
Medlem

Självklart är det inte riggat. Företagen tjänar redan bra på raken.

Permalänk
Medlem

Spelade ett tag hösta vinst 16700kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
lever på att spela online poker, gjort de seriöst i 2år nu i dec.

angående rigg som du talar om, ja jag tror de förekommer, ta tex svenska spel där jag lirar. där är de mer regel än undantag att man missar öppetfärgstegedrag- 15outs medans tex inside 4outs sitter betyligt oftare.

varför?
så här tror jag de ligger till: de måste se till att de dåliga spelarna vinner med sina dåliga kort så de stannar kvar å genererar rake, skulle inte de dåliga spelarna få vinna på ren tur och tycka oj de här är ju roligt så skulle väldigt stor del av deras kundbas försvinna och kvar skulle de bli ett gäng grinders , vilket skulle resultera i mindre spelare mindre bord öppna, alltså mindre rake till svenska spel.

deras motsvar man får från support när man komenterar de med öppetfärgstegedrag är vi tar bara 20kr maxrake och skulle inte tjäna nåt på de. helt jävla ologiskt.

och nej ni behöver inte idiotförklara mig, spela ca 60tusen händer månaden på svenska spel och har spelat där sen starten. så snack om varians och likande funkar inte när de gäller öppet färg+stegdrag samma sak med polarn som jag bor med han lirar lika mycke och även för han är de näst intill omöjligt sätta dom.

Vad nickar du på Sv.Spel ?

Om det nu är som du säger gäller detta alla klienter.
Finns dåliga spelare som måste stanna kvar överallt isåfall.
Men o andra sidan generear väl storspelarna högre avkastning(rake) till Sv.spel än ett gäng nere på 0.5/1

Däremot håller jag med dig om att man ser riktigt skumma grejer på Sv.Spel, sådant som man inte ser lika ofta på annat håll.

Jag tog ett skott på ett 10/20 igår kväll, började med drygt 500 spänn.
Spelade tre-fyra timmar, gick därifrån med över 6000.

Enda gången jag ansåg mig som en dålig spelare var:
1. Att jag ens satte mig vid det höga bordet med 500 spänn och
2. När jag klonkade kåk på turn med TT. mot AA

Efter den uppdubblingen så spelade jag magiskt. Trots att jag förlorade stora potter med KK ett par gånger, så tilta jag aldrig.
Den känslan var längesen jag hade och framför allt väldigt längesen på Sv.Spel.

Permalänk
Medlem

Nee har aldrig gjort och kommer aldrig göra. Har spelat bort nog med virtuella pengar i everquest2, tror jag håller i mina äkta kronor lite hårdare :S

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är något mysko med svenska spel faktiskt

Men jag har bara laddat en gång 20kr.

Ligger på 160kr nu..

Har varit uppe i 500kr som mest..

Men jag hade en period jag var lite tveksam... Om vi säger såhär, av 15 händer i rad så vann INGEN hand .. även om jag foldade och kollade vad jag skulle fått. Det är ju lite mysko enligt mig.. hur stor är risken att det händer 15ggr i rad?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

har nog gått 1000:- minus i poker!,

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Lirat till och från några år, först senaste halvåret jag börjat plussa lite summor som gör det worthwile. Upp runt 100k sek totalt varav typ hälften senaste halvåret. Schysst tillskott till studiebidrag/lån.