Permalänk
Medlem

zepto dator ca 12 000 kr

Funderar på att köpa en Znote 6224W - Spel -power.
jag har tröttnat på min stationära och därför vill jag köpa en bärbar dator.
jag spelar idag ibland krävande spel e.x crysis. jag har kollat på marknaden efter en bra stabil kraftfull bärbar dator. men alla inom pris klassen 12000kr så är den som jag tror är bäst för spel. men jag vet inte om den är den bästa jag kan få i den prisklassen.

Visa signatur

/a64 3700+@2.7/xfx 7900gt/gto 570/1.60ghz
Zalman Fatal1ty FC-ZV9 /cooltek ct 600w /2gb PC 4000 / 1.2TB/ x-fi 7.1

Permalänk
Medlem

Bärbar?

Vad gör du då på "Stationära datorer"?

Permalänk
Medlem

hur du än vänder och vrider det så kommer en bärbar inte komma i närheten utav en stationär dator för spel (just nu i dagsläget) mitt råd är köp en bra dator för spel runt 9 000kr och sedan en bärbar för runt 3000kr för arbete. Nåja det är dina pengar, bara ignorera mitt råd om det är dumt sagt.

Permalänk
Medlem

du kan köpa en liten bordsdator som är mycket bättre en en laptop!
med en CRT och om det är vikten som stör dig så tycker jag det är löjlit me laptop

om det handlar om studerande och mycket flyttande så är ju en laptop det bästa

men ungefär 10 K dator är det bästa du kan göra nu ungefär...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk

Jag har faktiskt en 6224 den funkar bra för att spela Supreme commander, Crysis går aningen segt för att det skall vara njutbart.

Men jag håller nog med, köp en billig stationär och en billig zepto (finns juh runt 3000:-) så är det klockrent. Jag menar även ett 9600GT är nästan dubbelt så bra som ett 8600M-GT (kortet i 6224) och 9600 kostar bara 1400-1500:-

För mig slutade det med att jag sålde min AMD3000+ Readeon 9600 dator och kör 100% zepton, men nu har jag precis beställt prylar (3C2Dghz, 9600GT X 2 SLI etc...Detta mest för att det stör mig att Crysis segar.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG