Lost Odyssey - The Thread

Permalänk
Medlem

Lost Odyssey - The Thread

Snacka skit, njut av livet..framförallt fråga om spelet, kom med tips, funderingar, spekuleringar och en massa annat

Själv undrar jag hur ni spelllinkat era chars.

Jag som nu börjat komma ikapp med Mack har gjort så Kaim lär sig ALLA skills Mack har, då de är grymt sköna ju.

Just nu känner jag mycket för att få träffa Sed, tycker han har skön stil av de jag sett, hehe.

Men gällande spelet rent allmänt, så är det de bästa som hänt min xbox360 sen Skate.
Som sagt, första spelet jag någonsin faktiskt har släppt en tår pga storyn, så otroligt gripande story och karaktärsutvecklingen i spelet är fenomenal, hoppas på uppföljare

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Jag har funderat lite på att köpa Lost Odyssey... värt pengarna? Hur långt är spelet?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Jag har funderat lite på att köpa Lost Odyssey... värt pengarna? Hur långt är spelet?

jag tycker det är grymt värt det.

längden beror väll på hur mycket du utforskar, jag har spelat i snart 24 timmar och haft spelet sen måndags, går inte slita sig.
Är dock bara en liten bit in på disc 2, antar jag..inte hundra på hur långt in jag är

Men storyn är gripande, grafiken är fenomenal tycker iaf jag.
Cutscenes är det gott om och det gillar jag.
Rösterna är superbra gjort, till och med de engelska som jag nu föredrar att köra med då jag gillar Jansen med engelskttal. Naturliga ansiktsuttryck på karaktärerna också, helt galet.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

I morgon skall det spelas Får väl klara mig med WoW idag då.. ^^ Kompis köpte 360 idag, så kanske man tar en vända och spelar lite COD4 med han också eller nåt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Spel längden är runt 40 timmar om du går rakt mot slutet, men med lite utforskning så är det runt 50, och tja man kan göra mycket mer så t.ex. alla gamepoints så beräkna med måånga fler timmar efter det om man nu är intresserad av det.

Samt tyckte själv spelet story var ganska slö skiva 1-2 personligen, enda som höll var just novelerna ^^, men kan säga så här, att spelet story kommer verkligen igång runt mitten av skiva 3, och nu är det väldigt svårt att slita sig

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Spel längden är runt 40 timmar om du går rakt mot slutet, men med lite utforskning så är det runt 50, och tja man kan göra mycket mer så t.ex. alla gamepoints så beräkna med måånga fler timmar efter det om man nu är intresserad av det.

Samt tyckte själv spelet story var ganska slö skiva 1-2 personligen, enda som höll var just novelerna ^^, men kan säga så här, att spelet story kommer verkligen igång runt mitten av skiva 3, och nu är det väldigt svårt att slita sig

Jag vet ju inte storyn senare, men just i cd 2 tycker jag får en att bli grymt intresserad och rycks med

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Samt tyckte själv spelet story var ganska slö skiva 1-2 personligen, enda som höll var just novelerna ^^, men kan säga så här, att spelet story kommer verkligen igång runt mitten av skiva 3, och nu är det väldigt svårt att slita sig

Håller med storyn va lite seg i början är dock nu i mitten av cd 3~ och den har tatt ordentlig fart, riktigt bra story nu faktiskt.

En annan sak jag gillar är att alla saker man missat kommer upp i Auction House, senare riktigt smart system så man inte kan missa saker totalt (undatag för 2 spells som inte visas i Auction House ifall man missar av någon anledning) som det brukar kunna vara i andra RPG's. Jag gillar spelet starkt iaf!

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ursäkta det här inlägget! Jag vet att jag kan surfa efter lösningen men frestelsen blir alldeles för stor att läsa för mycket då!

Jag är nu nära "Grand Staff" och blir attackerad av "jättefågeln" (har total namnafasi, sorry) och klarar inte av fågeln och efter ett antal försök ger jag snart upp. Frågar här om någon har lösningen på den fighten?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

En av de lättare bossarna faktist aka första bossen.

Du lär stöta på mycket svårare bossar snart så har så kul

Detta är saxat från gamefaqs, me troligtvis behöver du inte enns ha användning av den då den är seröst väldigt lätt.

First Boss:
Boss Battle - HP : 1500
Before the battle, put both Seth and Jansen in the back row. The boss is weak to Fire, so you need to use Jansen cast Flare in every turn, while the rest of the party heals each other when needed (using white magic, or Healing Potions). Items always take the first turns, so please keep that in mind if you need to heal.

7 or 8 Flare Magic should be enough to take the boss down, what you need to watch out is your HP. Make sure to heal every turn, and since Jansen need to damage the boss with Flare magic, just leave the healing duty to both Kaim and Seth.

Dold text

BTW en sak kan jag säga om det är en boss du lär ha problem med så är det andra bossen i spelet, den är VÄLDIGT lätt om du hittar Yellow Band, du kan hitta den en bit innan bossen det är all tips jag ger dig

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
En av de lättare bossarna faktist aka första bossen.

Du lär stöta på mycket svårare bossar snart så har så kul

Detta är saxat från gamefaqs, me troligtvis behöver du inte enns ha användning av den då den är seröst väldigt lätt.

First Boss:
Boss Battle - HP : 1500
Before the battle, put both Seth and Jansen in the back row. The boss is weak to Fire, so you need to use Jansen cast Flare in every turn, while the rest of the party heals each other when needed (using white magic, or Healing Potions). Items always take the first turns, so please keep that in mind if you need to heal.

7 or 8 Flare Magic should be enough to take the boss down, what you need to watch out is your HP. Make sure to heal every turn, and since Jansen need to damage the boss with Flare magic, just leave the healing duty to both Kaim and Seth.

Dold text

BTW en sak kan jag säga om det är en boss du lär ha problem med så är det andra bossen i spelet, den är VÄLDIGT lätt om du hittar Yellow Band, du kan hitta den en bit innan bossen det är all tips jag ger dig

För mig på första så blev jag så förbannad att jag levla alla gubbar till level 14 sen så

Andra bossen var riktigt rolig..Hade tur att hitta Yellow band också

Speciellt när jag trodde jag tog han, så poppar jäveln upp och dödar alla^^

Dold text
Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Mycket stort tack! Ska testa omgående. (Fick lite lätt ångest nu för andrabossen. )

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Köper spelet idag på GAME för 399kr ska bli kul att ha nåt att lira på dagarna när man har lagt av med WoW.

Permalänk

har spelat upp till andra bossen, tog honom för några dagar sedan inte spelat så mycket sedan dess ska nog lira lite mer i helgen. Tycker faktist spelet är ganska svårt inte som blue dragon iaf ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daanjeell
har spelat upp till andra bossen, tog honom för några dagar sedan inte spelat så mycket sedan dess ska nog lira lite mer i helgen. Tycker faktist spelet är ganska svårt inte som blue dragon iaf ^^

Tycker spelet är "grymt" svårt, med tanke på att jag inte spelat ett riktigt jrpg på år och dar

Har inte förens nu, närmare slutet på skiva 2 börjat fundera på vilka ringar min chars har och även använda Ring assembler(stavning?) mera

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

gött med lite utmaning

oj oj oj vilket gripande spel, på snudden till tårar där ett tag

Permalänk

Tyckte den första bossen var ganska svår men andra var rätt lätt. Iofs var inte mina gubbar på topp vid den första och hade farmat lite inför den andra men det är också första gången jag spelar ett sånt här spel. Väldigt linjärt o många irriterande "springa fram utan att kunna påverka något sekvenser" men jag har varit utan det en dag o måste spela mer nu