Vad händer i min mikrovågsugn?

Permalänk
Medlem

Vad händer i min mikrovågsugn?

Det här är bilder där jag försökt värma min mammas bakade bröd. Jag har säkert värmt 1000+ såna här bröd i min uppväxt utan att se det här. Men nu med min egen mikro när jag fick med mig lite bröd tillbaka från ett hembesök har det hänt flera gånger. Var 3e sånt bröd ungefär, på ungefär samma ställe. Det har INTE varit inne för länge, det är knappt klart på andra ställen.

Mikron är lite risig men jag har använt den i 2 år utan problem, bara de här sorts bröden och EN sak till. När man försöker göra mikropopcorn i den blir det översta lagret förkolnade när påsen är 80% klar, så man får välja på att sortera bort kol-popcorn eller slänga ganska mycket av majskornen.

Erfarenheter, orsak??

Permalänk
Medlem

shit, ring scully och mulder!!!

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Jag hade bytt mikro om jag var du

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

Så där gjorde min med när den ville tala om att den inte tänkte vara med länge till Kasta skiten och köp en ny!

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk
Medlem

Nästan att man skulle kunna tro att du hade metall i brödet^^ Men det är nog som andra säger att den börjar ge upp. Blixtrar den?

Släng in aluminiujmfolie i micron om du vill ha lite blixtrar då den verkar ge sig:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem

Måste väl vara något gemensamt med brödet och mikropopcorn isf. Något ämne som gärna absorberar mikrovågor kanske?

Permalänk
Medlem

Jag tror jag vet vad som är fel; Den är trasig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Nästan att man skulle kunna tro att du hade metall i brödet^^ Men det är nog som andra säger att den börjar ge upp. Blixtrar den?

Släng in aluminiujmfolie i micron om du vill ha lite blixtrar då den verkar ge sig:P

Järnberikat bröd?

Permalänk

fsvo värmde bröd i mikron - Hela skiten brann upp!(nästan)

Permalänk

Om du ska slänga den så är det några saker du först måste prova

Spränga en tomat
lägga in en glödlampa
lägga in några cd skivor

Sen är den redo för skroten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Spränga en tomat
lägga in en glödlampa
lägga in några cd skivor

Absolut

Min senaste micro började också värma ojämt före den gav upp. Att göra popcorn var helt lönlöst... blev precis sådär: En svart klump och ofärdiga majskorn.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Spränga en tomat
lägga in en glödlampa
lägga in några cd skivor

Glöm inte äggen ^^
Koka ett ägg och lägg inm PANG!

Egen erfarenhet faktiskt, brosan stoppade in ett kokt ägg och skulle värma det..

Permalänk

Jag har själv eldat upp en vetevärmare i en micro (sådan där platta som snurrar)

de är livsfarliga fastnar det man värmer där inne så kan det börja ta eld. har varit närma på sånt ibland då pitzzor mm (sånna där små med förpackning man värmer) som blivit lite brända och då är det ca 2 min det handlar om så det kan gå fort.

en sak jag tycker alla ska skaffa sig är en timer till kaffekokaren. Den är en av de vanligaste brandorsakerna i hemmet och jag har flertalet gånger kommit på att föräldrarna glömt den på i fleratimmar och ytan under har varit så het att man inte kan lägga handen på och att plasten har börjat smälta på en nu kaserad kaffebryggare. fick de att inhandla en sådanhär nu i torsdags och det är en billig livsförsäkring om kostar runt 50kr varför slösa

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Måste väl vara något gemensamt med brödet och mikropopcorn isf. Något ämne som gärna absorberar mikrovågor kanske?

du är nog inne på rätt spår... men dessutom i kombination med just min mikro?

ni andra: nej det är inget fel på min mikro! jag värmer mat, vanligt bröd, tinar grejer varje dag utan problem. har verkligen inte råd med en ny heller. Vore en insamling efter ni sett mina tragiska bilder isf

Permalänk

Om jag vore trådskaparen så skulle jag bytt ut mirco. Även om det nu är bara så du säger att det händer när du värmer just dessa bullar så är det lustigt är det kanske inställningarna som du bara kör på detta och lite mer lättsamma till annan värmning? För isf är det ju ett tecken på att den har börjar ge med sig någonstans och att dne kommer gå under den närmaste tiden är bara att inse.

*Inlägg redigerat av Coltrasten*

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Så där såg min mobil ut efter att jag mikrat den med en form pasta!?!

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Vi vill inte ha någon explosion tack.

Permalänk
Medlem

finns någon sida jag kikade på förut där det stod massor av saker man kunde göra med sin gamla micro...någon kanske vet sidan? enligt hans tester så klarade en micro av massor av "tester" i ca 30 sekunder per gång. man kunde bland annat lägga in en brinnande tändsticka så blev lågan typ 5ggr längre i micron.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Avstängd

Sänk värmen och öka tiden, har samma problem med min dyra fan till micro..

Popcorn smakar bäst med smör i kastrullen.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Iofs mest skummat tråden men inte sett det nämnas, så:

Snurrar plattan?

Permalänk
Medlem

Släng skiten från balkongen eller gå Postal på den med golfklubba.....

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB