Bakgrundsbild på tre skärmar?

Permalänk
Avstängd

Bakgrundsbild på tre skärmar?

Kör tre stycken skärmar, 1280x1024, 2560x1600,1200x1600 (pivot samt huvudskärm)

Går det och fixa så att bakrundsbilder stämmer med skärmarna eller kan man ha tre bakgrundsbilder rent av?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

jag får samma bakgrudsbild på mina 2 skärmar och då har jag alternativet "fit" eller anpassa på bilden, ser bra ut och dom kör 1024*800 och 1280*1024

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Kör du vista finns det ett bra program som heter DisplayFusion (kanske isärskrivet). Vet inte om det finns till XP, men det är precis vad du letar efter vad jag förstår det.

Permalänk
Medlem

Ultramon, har du mer än en skärm så ska man alltid installera Ultramon, allt du behöver för multiscreen uppställning

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Jag har två skärmar med olika bakgrundsbilder på utan att använda något program för det. Jag sätter helt enkelt ihop en egen bakgrund i Photoshop där bakgrunden för den primära skärmen är till vänster och den andra skärmen är till höger med sina respektive storlekar (1600x1200, 1280x1024). Sedan använder jag helt enkelt denna bild som bakgrundsbild och väljer "Sida vid sida" som position. Ett tips för att det ska bli lite lättare att sätta ihop bakgrundsbilden är att först ta en skärmdump och klistra in i Photoshop (eller vilket bildredigeringsprogram du nu använder). Då får du en mall över hur bilderna ska ligga och hur stora de ska vara. Visst kan du ladda ner program och greja men jag föredrar att ha så lite saker som möjligt installerade. Hoppas jag var till någon hjälp.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin