Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SKoS
Okey, bra att få märkena rangordnade. Nu hjälper det inte för Powercolor kommer oxå den 2/10 nu, samma som alla andra kort. Så då kan man lika gärna ta ett gigabyte.

Var och kolade på Nexus chassit och det blir det inte. Mätte lite och varken jag eller försäljaren tror att du kan få in ett 4870 kort där, för kort. Sen kan man inte installera fler fläktar om man vill använda någon pci port. Dom blokeras av fläkten. Kollade även in Antec 900, bra storlek på det men ack så högljut. Så nu går större delen av min (lediga) tid åt att leta/kolla in chassin. Har ju lite tid på mej, grafikkorten släpps ju inte fören Okt iaf Kollar på Lian Li chassinan mest nu, tyvärr är dom så dyra.

Har du spanat in Cooler master Cosmos S och så???
eller vanliga Cosmos... Det är greijer de!

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Har du spanat in Cooler master Cosmos S och så???
eller vanliga Cosmos... Det är greijer de!

Ha ha ha!
Det är ju fult, och skitstort. ;-P
När det gäller chassin kan jag vara lite petig.... Jag har en tråd om det i chassi forumet. Men det får INTE ha lucka, inte vara för stort men tillräckligt för att ha rum med ett stort grafikkort. Dock inte så högljut som Anec900

/EDIT; nån som har nått att säga om "Silverstone KL 02"? I minsta laget kanske men det ska finnas plats för ett 10,5 tum långt grafikkort. Tar man sen ut en HD "bur" kan man sätta in ett på hela 12,5tum. Ett 4870 är väll precis 10,5 tum eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SKoS
Ha ha ha!
Det är ju fult, och skitstort. ;-P
När det gäller chassin kan jag vara lite petig.... Jag har en tråd om det i chassi forumet. Men det får INTE ha lucka, inte vara för stort men tillräckligt för att ha rum med ett stort grafikkort. Dock inte så högljut som Anec900

/EDIT; nån som har nått att säga om "Silverstone KL 02"? I minsta laget kanske men det ska finnas plats för ett 10,5 tum långt grafikkort. Tar man sen ut en HD "bur" kan man sätta in ett på hela 12,5tum. Ett 4870 är väll precis 10,5 tum eller?

säkert helt okej chassi..

men vad tror du om Cooler Master 690 då??

http://computermonger.com/wp-content/uploads/Computer_Cases/C...

http://farm2.static.flickr.com/1402/1455806136_e2ab1fb9de_o.j...

det är jätte billigt och bra!! men om man ska få det riktigt tyst är det nog bara att ljudisolera....

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Jo då. Det är ett av chassina jag spanar på. Dock så ska det visst vara väldigt högljut det med.
Andra chassin jag tittar på är förutom Silverstone KL02B och det Cooler master är:
Thermaltake M9 (vill helst ha V9 med det hittar jag ingen som säljer, tror inte det är släppt i sverige ännu), eller nått av Lian Li chassina: PC60F (inte heller hittat i swe) eller PCA17. Sen kastar man ett öga på Antec 300/900 med.

/SKoS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SKoS
Jo då. Det är ett av chassina jag spanar på. Dock så ska det visst vara väldigt högljut det med.
Andra chassin jag tittar på är förutom Silverstone KL02B och det Cooler master är:
Thermaltake M9 (vill helst ha V9 med det hittar jag ingen som säljer, tror inte det är släppt i sverige ännu), eller nått av Lian Li chassina: PC60F (inte heller hittat i swe) eller PCA17. Sen kastar man ett öga på Antec 300/900 med.

/SKoS

jaa just de....

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s