Uppdatera VliteVista = livsfarligt?

Permalänk
Medlem

Uppdatera VliteVista = livsfarligt?

Gjorde en Vlite på mitt Vista, ominstallerade allt, allt bootar, det ser fint ut. Jag kör en Windows update, väljer de uppdateringar jag känner att jag kan ha nytta av, den startar om, installerar de nya uppdateringarna tills den kommer till "3 av 3 installerade och 100%", då börjar den starta om gång på gång. Samma sak visas varje gång sedan startar den om. Är det pga att den försöker uppdatera någon del av Vista som jag tagit bort?

Fick göra en ominstallation och nu vågar jag attan i mig inte installera uppdateringar.

mvh
benkaboy

Permalänk
Medlem

Det kan ju var svårt att svara på då du inte upppger vad du har tagit bort.
Men troligen har du tagit bort en sak för mycket.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Avstängd

Det kan vara lite trixigt att använda Vlite och Nlite... tar man bort en eller två saker som man inte ska ta bort så kan det knasa sig totalt när någon framtida uppdatering kommer. =/

Synd att inte Windows fungerar som linuxdistarna när det gäller "lägga till/ta bort funktioner".

Men iallafall... det finns ganska så gott om information på respektive programs forumsidor från alla användare som testar programmen.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag tog bort, Mediaplayer(Helt otroligt att Creative Console Launcher behöver WMP), Media center, all form av Windows fjärranslutning, språktillägg och lite smått jag kände jag säkerligen inte skulle använda. Följde även guiden som finns här i forumet för vilka services man kunde välja bort.

Det jag lägger märke till är att de flesta updates verkar ha att göra med risk för att någon tar kontroll över din dator via någon form av fjärr. Kan det vara så att det skiter sig i uppdateringen pga att windows försöker uppdatera detta som jag nu har tagit bort?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

hm det står bara 3 av 3 100% ??
ja har vlite'at mitt vista ett x antal gånger utan problem

borde finnas en logg nånstans, leta fram event nånting:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
hm det står bara 3 av 3 100% ??
ja har vlite'at mitt vista ett x antal gånger utan problem

borde finnas en logg nånstans, leta fram event nånting:p

Den kommer till det i uppdateringen, när den startat om. Sedan står det windows avslutas, när den sedan startar, står samma sak igen och windows startas om.

Problemet är att jag kan ju inte avbryta det, den bara fortsätter att loopreboota datorn. jag kommer ju aldrig in igen eftersom uppdateringen aldrig blir slutförd..

Permalänk
Vila i frid

Lixom, enklaste är väl att installera Vista istället för Vlite Vista och stoppa de tjänster du inte använder dig av för att spara minne. Lägg tid på nåt roligare, typ dricka bärs och hänga på demonoid.

Permalänk
Medlem

Får nog göra en ny VliteVista imorn som inte är lika trimmad. Eftersom Creative Console Launcher uppenbarligen behöver WMP och jag tog bort det från installationen så måste jag få ned den svenska uppenbarligen för när jag ska köra in "enu" versionen så bara dör installationen och försvinner...

Permalänk
Medlem

hade samma skit när jag gjorde min också, hade stängt av lite tjänster som jag inte ville ha men det gillade den inte så fick loopen också. men fixade sig när jag körde en basic(inga ändringar) vlitevista med sp1 bara

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

ja nåt är fel med din vLite vista, jag hade själv så ett tag, vet inte om det berodde på smart fel på disken eller om det var vLit'ad vista..

som sagt gör en ny

Permalänk
Medlem

Har en ny redo för installation, dock har vi en lång dag i skolan idag men kl 19:30 ikväll kör jag igång!