Plånbok för kort, några tips ?

Permalänk
Medlem

Plånbok för kort, några tips ?

I dag har jag endast ett såndär metallcase för dom kort jag använder. Körkort, Visa, kreditkort, bensinkort för jobbet, passerkort och en hel del annat. Massor av kort mao.

Men det är lite omständigt att ha en bunt kort att bläddra genom för att hitta det rätta. Jeg undrar om någon av er vet om det finns någon form av mini-plånbok som är designad i huvudsak endast för kort i och inte mynt? Kanske en och annan sedel ibland men mynt går bort...

Skal helst ta så liten plats i fickan som möjligt. Men ändå ha plats med 6 - 7 kort och det skal gå snabbt att hitta rätt kort !

Pris: Jeg orkar inte lägga ut så mycket mer än 2 - 300 kr. Om det måste beställas från utlandet är det inget problem.

Någon som har lite erfarenhet ?

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Jag fick för 2 år sedan en snygg läderplånbok i modell extra small.
Det var 3 fickor för kort på varje sida (man vek ihop den) plus ett stort fack på varje sida (för kontanter).

Sjukt smidig plånbok som jag skulle haft även idag om den inte blivit så pass utnött som den blivit.

Den köptes på DesignTorget. Vet inte ifall den finns kvar.
Kostade säkert mellan 2-300kr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ah, det låter riktigt bra. Exakt något sånt jag vill ha, ska googla lite ...

EDIT: Hittade designtorgets hemsida men inga plånböcker ...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har typ en plånbok som du vill ha. Min är av märket Puccini och kostade 200 riksdaler, men nu var det nog 1 år sedan jag köpte den. Men den är liten och man får plats med mängder med plastkort i den och plånboken har även sedelfack. Storleken är typ handflatan. Enda nackdelen är att plånboken inte passar svenska sedlar, men euro sedlar är inga problem.

Sök i typ väskaffärer - de brukar ha massa olika plånböcker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag fick för 2 år sedan en snygg läderplånbok i modell extra small.
Det var 3 fickor för kort på varje sida (man vek ihop den) plus ett stort fack på varje sida (för kontanter).

Sjukt smidig plånbok som jag skulle haft även idag om den inte blivit så pass utnött som den blivit.

Den köptes på DesignTorget. Vet inte ifall den finns kvar.
Kostade säkert mellan 2-300kr.

Finns nån liknande på Clas Ohlsons för 69kr

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Naruto: Perfekt ! Hoppas bara dom har på Clas Ohlson här i Trondheim. Då kan man lika gärna köpa 2 - 3 styck så man har några att slita ut.

Visa signatur