Införskaffning av miniräknare (TI)

Permalänk
Medlem

Hah blir inget köp av Ti-89:an för mig....jag pluggar ju på högskola och pratade med matteläraen om miniräknaren, för att kolla om den var tillåten på proven. Då fick jag reda ¨på att ingen miniräknare alls var tillåten på den kurser jag har kvar....hahaha då får det duga med min gamla casio....

Permalänk
Medlem

köp en ti83+.
Går själv i NV2 på Gullstrand nu o jag tycker att det är en väldigt bra räknare.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en TI-83+ nu och är nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Vi fick köpa av skolan (bra priser oxå). Skrev upp mig för en 89+, men ändrade mig i sista stunden till en 83+ då jag fick veta att denna var tillåten på alla prov, men det var inte 89:an.
Om det inte skiljer något på denna punkten i din skola är 89:an ett självklart val. Köp inget sämre än en 83+. 83 silver har egentligen bara mer minne och det behöver du inte om du inte tänker leka mycket med den.

Permalänk
Medlem

Vilka gjorde flest räknefel av dom på gymnasiet där jag gick? Dom som hade dyra och avancerade räknare, vi med räknare för 100:- fattade ju i alla fall vad knapparna var till för...

Permalänk
Medlem

Min lärare rekommenderade en Casio 9850 eftersom det var den hon använde. Är den bra? Var finns den att köpa?

Visa signatur

._.

Permalänk

Man slutar inte räkna efter skolan

Men skaffa en TI89, klart värt varenda krona! Även om du inte får använda den på tentor (skola/universitet) så kan den användas i arbetslivet senare...

Där finns ingen annan som rättar dina fel.

Permalänk

Ok..

Ska beställa en ti-89´a.. Men ska köpa en mindre modell till proven också..

TAck för alla svar..

Höres