Far cry 2 problem, FPS drop!

Permalänk

Far cry 2 problem, FPS drop!

Jag har spelat Far cry 2 i ca 10 timmar och förutom det faktum att spelet är väldigt dåligt, men ändock beroendeframkallande har jag problem med FPS drops. Jag har kört benchmark och får med inställningarna:
1280x1024
2xAA
Very high på allt
Dx 9

38 fps average.
Vilket jag tycker är helt okej.
Men när jag spelar håller jag oftast run 32 fps samt att jag på vissa ställen spelar i 15-19 fps. Fenomenet är väldigt underligt och jag har ingen jävla anning om vad som händer. Trots att jag sänkre grafiken till low (snittar 100 fps) så kommer ändå dropsen där jag har ca 19 fps.
Jag har benchmarkat i andra spel och där har jag inga problem
Spelade Crysis med allt på högsta med ca 35 FPS och aldrig något lagg.
har även testat COD4 och Witcher och dragit på allt på högsta, problemfritt.

Min dator är som följer:
E8500 @ 3,5 GHz
HD4850 @ 650/1060 Mhz
3 Gb ram.
Allt detta drivs av ett 400W (tot. 29A på 12v.)

Har testat att byta drivrutiner till "ATI hotfix" Det höjde FPS vid benchmarken med problemet vid spelandet kvarstod. Är det någon här med samma problem? Vill verkligen kunna njuta av spelets vackra grafik.

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Spelet har en del brister, precis som alla andra spel som släpps nu för tiden. Har du exakt samma inställningar i spelet som i benchmarken? Annars går det ju o vänta tills Ubisoft har släppt en reko patch som fixar sjuhelsikefyr massa buggar, fixar o tillägg som fattas.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.