Permalänk
Medlem

LaN

Heejsan

Jag och 2 polare har lan atm, jag har Vista 32x, en har XP 32x och den andra har Vista 64x, jag och XP 32x snubben kan se varandra över nätet men min kompis som har Vista 64x kan inte se någon och vi kan inte se honom

Vista 64x snubben fick nyss åtkomst till min dator men jag får inte åtkomst åt hans dator

vi försöker även köra Far Cry 2 över Lan men det vill inte funka, vi ser inte varandras servers(jag vet att det ska funka för under helgen var jag på ett annat lan o lirade FC 2)

vi använde en Switch först när lanet började men då funkade inte att se varandra över nätet alls och med en Router så ser vi varandra(iaf jag och han med XP)

är det någon som möjligtvisst vet problemet?

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk

Brandvägg? Stäng av

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

brandväggen är avstängd

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk

Samma version av spelet? samma patch?
Hur ser nätverket ut?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Är både brandväggen i virusprogrammet (om det finns) och windows-brandväggen avstängd?

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Vi båda har bara installerat och inte patchat något
hur menar du med "hur ser nätverket ut?" ??

alla brandväggar vi hittar har vi stängt av
Windows har jag alltid avstängd(använder Comodo Firewall, som är avstängd)
Han har också stängt av Windows(han använder Eset Smart Security och jag märkte att den var i kryssad i nätverkets delens config så jag stängde av den, det var då han hittade mig, Eset Smart Security verkar avstängd iaf för den visas iaf inte som en process)

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Tillhör ni samma arbetsgrupp?

Har ni testat använda manuell IP-adress?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi är i samma arbetsgrupp, MSHOME

jag har automatisk; .... 1.3 och polarn har .... 1.4 i slutet

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Kör in Hamatchi istället och använd det allihopa. Fungerar klockrent även över LAN.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

har försökt o köra via Hamachi på FC2 förut, men man hittade inte servern då :S

andra spel funkar över Hamachi men inte FC2

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem

Testa lägga hamachi som första anslutningen (typ ).
Från http://forums.techguy.org/games/565135-warcraft-3-tft-hamachi...

1. Open Network Connections.
2a. (VISTA) Press ALT to activate the Menu Bar.
2b. Click "Advanced" found in the menu bar.
3. Click Advanced Settigns (Opens the "Advanced Settings" dialog box).
4. In the top box, select "Hamachi".
5. Click the up arrow to the right until hamatchi is at the top.
6. Click "OK"

Fungerade för mig med WC3 iaf.

Permalänk
Medlem

Hamachi ligger redan först, jag fick lite hjälp via en polare, nu ser jag iaf servern men kommer inte in på den :S

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crowling
Hamachi ligger redan först, jag fick lite hjälp via en polare, nu ser jag iaf servern men kommer inte in på den :S

Vad händer då? timeout?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"