Permalänk
Medlem

Förminska skärmen?

Hittar inte hjälp för mitt problem.
Är som så att jag köpte ett strålningsfilter då jag sitter vid datorn mkt. Det är till för 19-21 tum och jag har tyvärr en 22 tums skärm. Hittade ingen för 22 tum och jag trodde detta problem skulle gå plättlätt.
Hur gör jag bilden mindre på min dator, har verkligen försökt allt
Vill alltså trycka ihop skärmen från vänster och höger men verkar inte gå att göra nånstans, nån som kan?

Skärm: LCD22WV
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8800 GT

Permalänk

strålningsfilter??? lol

men öppna skärmens egna meny så kan du nog hitta height och width och kunna ändra dem. Alltså öppna menyn o navigera runt lite.

Permalänk
Medlem

Har gjort det och det finns inget alls där
Rotat i varenda del i hela menyn och den är inte stor direkt

Permalänk

men strålningsfilter, va e de för påhitt?

Permalänk
Medlem

Strålningsfilter för en LCD-monitor, och det täcker inte ens hela monitorn... Driver du med oss?

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem

Troll! ;=

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ni klarar det alltså inte så ni gör narr av mig istället?

Permalänk
Avstängd

ehm, strålningsfilter behövs inte för LCD-skärmar, bara för CRT-skärmar

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Äh.. glöm det......

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Inaktiv

Du borde oroa dig över allt antiflamm medel som sprayats på all elektronik och som sedan löses upp o snurrar runt i luften, eller all skit som kommer från din skrivare (om du har någon)

Om jag fattat det rätt så vill du ha feta sorgkanter på din nyinköpta 22" skärm?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quazar
Ni klarar det alltså inte så ni gör narr av mig istället?

Vissa använde filter till gamla GAMLA (inte nyare) CRT-skärmar, för de nojade om elektroner som tunnlade fosforet, eller nåt. En LCD består av en massa byttesmå lysdioder. De strålar bara en ytte-pytte del IR (värme) och elektromagnetism inom de frekvenser vi kallar "synligt ljus" (en röd, en blå och en grön liten lampa).

Jag är mest intresserad av att få veta vem som tutat i dig att du skulle behöva strålningsskydd framför en LCD.

Visa signatur

Asus P5E (X38) | E6850@3.8GHz, Tuniq Tower 120 i push-pull | 4GB crucial/ocz | 4870 voltmod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jim M0rrison
Vissa använde filter till gamla GAMLA (inte nyare) CRT-skärmar, för de nojade om elektroner som tunnlade fosforet, eller nåt. En LCD består av en massa byttesmå lysdioder. De strålar bara en ytte-pytte del IR (värme) och elektromagnetism inom de frekvenser vi kallar "synligt ljus" (en röd, en blå och en grön liten lampa).

Jag är mest intresserad av att få veta vem som tutat i dig att du skulle behöva strålningsskydd framför en LCD.

Förvisso finns det ju inga lysdioder i en CRT, än att det är en elektronkanon som skickar ut elektroner att träffa små kiselplattor bakom glaset som sedan lyser upp, typ.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Besvärligt problem....blyfärg på de delar som strålningsfiltret inte täcker ? Kanske en foliehatt med ? eller en ny skärm som passar till filtret ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem

Som tidigare sagts, strålningsfilter behövs inte till LCD-skärmar (knappt ens till CRT heller, om man inte är överkänslig).
Till övriga lustigkurrar i tråden: SKÄRPNING!

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.