Vattenpipa inomhus, sätter det sig i väggen etc?

Permalänk
Medlem

Vattenpipa inomhus, sätter det sig i väggen etc?

Hej, vet att detta är en löjlig fråga för många, och att vattenpipa med vanlig vattenpipa är för småbarn enligt många, men vi gillar det! Så, negativa kommentarer kan skippas.

Hur som helst, tänkte parta ikväll hemma i hemmet då jag har huset själv ett tag. Tänkte fråga, om man röker vanlig vattenpipa tobak i en vattenpipa, det sätter sig väl inte i väggarna då som vanliga cigaretter?
Och det är väl ingenting mamma lär märka när hon kommer hem på söndag?

Hjälp på svar tack!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Vet inte riktigt, men när vi rökte i min bil så satt det kvar ett jävla tag
Fast det luktade ju gott!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Var på en fest i lördags.. Där röktes det vattenpipa inomhus för fullt

Hjälpte till och städa dagen efter, men jag uppfattade det inte som att det satt kvar något i väggarna så efter bara en kväll. Se till att vädra ut ordentligt bara

lycka till

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Jag rökte mycket vattenpipa i somras, och har aldrig känt någon lukt efteråt.
Varken i hår eller i väggar

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Härligt!

Tackar

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Dock är det mycket trevligare att sitta ute på en veranda med vattenpipan mitt på bordet och låta slangen gå varvet runt.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Dock är det mycket trevligare att sitta ute på en veranda med vattenpipan mitt på bordet och låta slangen gå varvet runt.

Ja, särskilt i december.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja, särskilt i december.

lols

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Att folk öht. stoppar den där saken i käften är för mig ett mysterium, ohällsosammare saker får man leta efter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Inaktiv

All rök sätter sig mer eller mindre i väggarna... Visserligen så för endast en kväll så kanske det inte gör så mycket, men om du vädrar resten av helgen så borde din mor inte märka av det... och skaffa äppeltobak eftersom det är lätt den tobaken som är godast att röka.

Permalänk
Medlem

skulle dock varna för att ha den på ett fint träbord eftersom det ofta (när folk blir berusade) hamnar kol på bordet = fula märken

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Att folk öht. stoppar den där saken i käften är för mig ett mysterium, ohällsosammare saker får man leta efter.

Vattenpipa är inte ohälsosammare än en ciggarette, sen är det så jävla gött

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jo, men cigaretter är ju inte nyttigt nånstans..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson

"Dude, the water filters out all the bad shit!"

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

"Dude, the water filters out all the bad shit!"

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Men som vi alla vet så är det ju ohälsosamt med cigaretter oxå oavsett vad tobaks bolagen försöker få en att tro. Så som sagt skulle inte röra en vattenpipa heller.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ganska så mycket ohälsosammare än en cigarett: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=426879

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ganska så mycket ohälsosammare än en cigarett: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=426879

Om man röker i en timme, står det.
Och, jag ser inga siffror, det står bara att det är mycket farligare..
Säkert lika 'vetenskapligt bevisat' som det om cannabis.

Man ska inte tro på allt man läser, för att det står i en tidning behöver det inte vara sant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ

Man ska inte tro på allt man läser, för att det står i en tidning behöver det inte vara sant.

Gå in på WHO's hemsida, där finns rapporten. Jag tror inte WHO ljuger.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av feliQ

Det står att enligt WHO's rapport så motsvarare 40-60 minuter minst 100 cigaretter. Dvs motsvarare 1 minut (vilket jag tror de flesta använder minst) över 1 cigarett.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Textilier drar åt sig en väldans massa röklukt (vet dock inte hur det är med just äppeltobak) så du kan ju undvika att sitta nära gardinerna och puffa.

Jag och några polare satt en kväll och rökte cigariller i min etta, det luktade i en vecka efteråt, och det enda stället dit röklukten gick att härleda var just gardinerna.

Permalänk
Citat:

Ska ha en sån med massa pipor, slipper man trassla in folket i slangen när ölen börjat ta fart i maskineriet.

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meller127
Ska ha en sån med massa pipor, slipper man trassla in folket i slangen när ölen börjat ta fart i maskineriet.

Kan väl höja ett varningensfinger och säga att de med flera slangar smakar mindre, och är således sämre. Det funkar dock bra om du får alla att hålla ett finger för öppningen på sina slangar samtidigt som en drar i sig röken (= mindre luft och mer rök, som på en "vanlig").

Sen Vattenpipa VS cigaretter är en ständigt pågående diskussion, som inte kommer någonstans. Låt oss helt enkelt enas om att inget av det är nyttigt och du dör av båda i slutändan... och jag väljer att köra på båda ändå

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Rulla en ordentlig istället.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Hur som helst så luktade ingenting nu på morgonen någonstans, varken i textila möbler eller så.

Så det var nog ganska lugnt ja, och en trevlig kväll fick vi.
Så tack igen för era svar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Freebasea morötter kanske?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatismoset
Freebasea morötter kanske?

Har hört att de ska vara som 200 cigarretter :x

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Sen Vattenpipa VS cigaretter är en ständigt pågående diskussion, som inte kommer någonstans. Låt oss helt enkelt enas om att inget av det är nyttigt och du dör av båda i slutändan... och jag väljer att köra på båda ändå

Diskussion och diskussion, vattenpipa är värre än cigarretter, cigaretter i sin tur är inte särskilt bra att använda. Det behövs ingen diskussion för det.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

dudes, vattenpipa?

borde vara olagligt, om man nu gillar rök så kan man ta en cigg och dessutom njuta av nikotinet som är således billigare i en cigg

fast cigg borde också vara olagligt