Utöka skrivbordet med HD4850 Fungerar inte :S

Permalänk
Medlem

Utöka skrivbordet med HD4850 Fungerar inte :S

Tjena !

Har ett problem, när jag försöker koppla in min 19" widescreen (En BenQ skärm) men min nuvarande BenQ E2200 HD så får jag stora problem, E2200 HD blir efter kanske några sekunder Grönranding (Lodrätt) det täcker hela bilden och man kan inte se något annat.

Den andra skärmen har fått samma färg vid enstaka gånger annars har den blivit blå eller bara helt svart.

Jag har testat att byta drivrutiner (8.12 och 9.2 Catalys Control Center)

Men det mest mystiska var att när jag satte min 19"are på upplösningen 1024*768 så fungerade ett längre tag, då hade jag satt på en film på 19"aren och spelade wow (windowed screen) på andra. Det fungerade i kanske 10-15 min sedan kraschade datorn precis som innan.

Är det någon som har haft liknande problem eller någon som skulle kunna hjälpa mig hitta en lösning ? Väldigt tacksam för alla svar

Rigg ses i sign

MVH Marcus H

Edit: Jag glömde säga att jag har VGA kablar till båda skärmarna med varsin VGA-DVI omvandlare.

P.S Har redan postat det här i en annan tråd men eftersom ingen svarede tänkte jag testa i Grafikkkorts delen också

Permalänk
Medlem

Kör också med två skärmar till mitt Asus 4850 och har haft exakt samma problem med mitt, men det är löst nu.

vet inte riktigt hur jag löste de för det var inte alltid ja hade problem med de. men var ett tag sedan sist nu.
men om jag gör en vild gissning tror ja det har med nedklockning av kortet att göra. kör med både CCC och Ati tray tool. och ibland när inte min profil blev laddad ordentligt med ATT så krångla det som du beskriver. vad du kan göra för att lösa problemet är att du helt enkelt ser till att inte kortet klockar ner sig så du köra på original klock hela tiden lr överklock, hur du nu kör.
eller att du helt enkelt startar datorn med en skärm och kopplar in den andra när du är i windows och aktiverar den i CCC lr ATT, funka för mig.

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk
Medlem

Hm, okej misstänker att det inte kommer fungera men det ska testas

Uppdaterar efter !

Btw Meggan15 har du Vmod på ditt kort ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oped
Hm, okej misstänker att det inte kommer fungera men det ska testas

Uppdaterar efter !

Btw Meggan15 har du Vmod på ditt kort ?

Med vmodd menar du om ja har pennmoddat lr lödigt på kortet? de har ja inte , bara överklockat med ATT

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]

Permalänk
Medlem

Jag menar Voltmodd alltså du man har bytt kortets BOIS för att ha högre spänningar till det

Okej det var endå svaret på min fråga tack ! ^^

Problemet verkar vara löst nu ! ska bara testa omstarter och stressa lite för att se att den inte kraschar igen

Permalänk
Medlem

Okej problemet inte löst !

Kan inte starta om datorn utan att den dör, men det verkar vara som du säger Meggan15 att när den klockar ner sig själv så pallar inte grafikkortet med en extra skärm (har gjort lite omstarter och tester)

Jag kan använda skärmen när jag startar datorn med en skärm, sätter i den andra skärmen inne i windows och samtidigt belastar grafikkortet.

Detta är det enda som fungerar av det jag har testat, så du undrar jag hur jag kan ta bort underklockningen ? eller ska jag helt enkelt installera follding at home ? XD

Permalänk
Medlem

mitt ATT funkar så att ja har en profil som laddas upp varje gång programet startar med datorn så att den alltid kör på "max" klocken. så vet inte riktigt hur du ska lösa. kan bara tipsa dig om att fixa ATT lr liknande

vet inte heller om lr hur man stänger av de i CCC.

Visa signatur

[Intel E84 @ 4GHz][Noctua NH-U12P][Ga EP35-DS3][Asus HD 4850 700/1100MHz][PC-6400 @ 900MHz][Corsair HX620W]