Vilka kablar till Club 3D ATI Radeon HD 4870 OC 1GB

Permalänk
Medlem

Vilka kablar till Club 3D ATI Radeon HD 4870 OC 1GB

Hej jag har precis köpt ett Club 3D ATI Radeon HD 4870 OC 1GB men det finns ingen ström kabel med, jag läste någonstans att man skulle använda 1 st 6 pin och 1 st 8 pin.

Det jag hittar på nätet är tex MSI Cabel 6pin to 8pin (PCI-Express)
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=376202#ProductTabs

Är det en sån jag ska ha eller ska man ha två såna, ursäkta om jag verkar helt korkad men jag har aldrig bytt grafikkort och satt in det själv förut.

Det jag har nu i datorn är ATI RADEON X1900XTX 512MB. Kan jag använda nån kabel från det tror ni.

Min dators hårdvara är för övrigt
Intel Core 2 Extreme X6800
4GB, DDR2 800MHz/PC6400
Asus P5W DH Deluxe
600W Seasonic nätdel,
Arctic Cooling Accelero X1 (skulle den passa på mitt nya HD 4870?
Chassi - Cooler Master Stacker 830

Tacksam för hjälp jag längtar efter att få sätta i gång mitt nya kort.

Anki

Permalänk
Medlem

det fungerar med 2st 6pins också, den enda skillnaden är att om du kör med 2st 6pins så låses inte "overdrive" funktionen upp i catalyst control center.
(Överklocknings funktionen i CCC)

Så kör du på 2st 6pins tills du fixat en 6 -> 8 pins kabel.

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Tack så mycket teckim!
Då kan jag sätta in kortet redan ikväll och hoppas på det bästa att det inte krånglar som det verkar göra för många här med Hd 4870. Jag behöver väl egentligen inte heller överclocka det eftersom det redan är fabriks överklockat.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
det fungerar med 2st 6pins också, den enda skillnaden är att om du kör med 2st 6pins så låses inte "overdrive" funktionen upp i catalyst control center.
(Överklocknings funktionen i CCC)

Så kör du på 2st 6pins tills du fixat en 6 -> 8 pins kabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apachii
Tack så mycket teckim!
Då kan jag sätta in kortet redan ikväll och hoppas på det bästa att det inte krånglar som det verkar göra för många här med Hd 4870. Jag behöver väl egentligen inte heller överclocka det eftersom det redan är fabriks överklockat.

Kul o kunna hjälpa till ibland

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."