Antec three hundred problem.

Permalänk
Medlem

Antec three hundred problem.

Tja, jag håller på att bygga ihop en egen dator, och har stött på problem ! Chassit jag bygger datorn i är ett antec three hundred chassi. I fronten sitter 2 st usb uttag, 1 för ljud och 1 för mick. Sladden för usb i fronten passar i moderkortet dock gör inte den sladden för ljudet. Där är mitt problem. Jag fick med adaptrar till moderkortet men ingen utav dem passar. Så nu undrar jag ? Vad finns det att göra ? Har kollat noga och det finns ingen ingång som kontakten jag har på mitt moderkort. Bilder kommer ! Tack iförhand !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

menar du att portarna i fronten ska ha uttagen ifrån moderkortet? isf är det helt enkelt så att de (front USB'arna och ljuduttagen) redan är installerade och är bara att koppla in i PSU'n (kontakt + kontakt = oj! det funkar!). De kontakter som sitter i moderkortet kommer vara på baksidan av datorn när installationen är klar. De satte bara kontakterna i fronten för att du ska slippa springa till baksidan av datorn varenda gång du ska ha i tex ett USB-minne.

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagNy
menar du att portarna i fronten ska ha uttagen ifrån moderkortet? isf är det helt enkelt så att de (front USB'arna och ljuduttagen) redan är installerade och är bara att koppla in i PSU'n (kontakt + kontakt = oj! det funkar!). De kontakter som sitter i moderkortet kommer vara på baksidan av datorn när installationen är klar. De satte bara kontakterna i fronten för att du ska slippa springa till baksidan av datorn varenda gång du ska ha i tex ett USB-minne.

Har ändrat min text lite. Grejen är att jag inte hittar någon ingång på mitt moderkort som passar till ljudingångarna där fram. Till usb hittade jag och det är i kopplat men hittar inte till ljudingångarna, Bild kommer snart !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

okej, är det så. mina ljudingångar ifrån fronten på mitt twelvehundred är ikopplade längst ned på moderkortet. Har ett AM2 moderkort btw.

Visa signatur

"Fidelis Ad Mortem"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RagNy
okej, är det så. mina ljudingångar ifrån fronten på mitt twelvehundred är ikopplade längst ned på moderkortet. Har ett AM2 moderkort btw.

Ja lika dant på mitt ( Asus P5QL-E ) Allt passar från fronten förutom ljudingångarna ? Det måste väl finnas ? Jag kanske har missat någon ingång ?
Mobilen är lustig så bilder kan tyvär inte komma nu !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Medlem

Jag hittade en kontakt den passade i nu, Det stog AAFP under den, kan det varar rätt ? Bilder kommer !

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
Jag hittade en kontakt den passade i nu, Det stog AAFP under den, kan det varar rätt ? Bilder kommer !

ja det är förmodligen rätt, oftast så finns det bara en kontakt som passar.