Följ Black Week på SweClockers

The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av samiranta:

Ni som spelar det här, jag är själv sugen på något som för en gångs skull skulle kunna ersätta WoW. Är det här spelet lika givande?

Om du gillar RPG, lite "quirky" humor och Bruce Campbell stil b-skräckis är detta ett suveränt val, som spel är det allmänt bra enligt mig, gillar combat och världen men detta är inte WoW 2.0 bara så du inte räknar med det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Om du gillar RPG, lite "quirky" humor och Bruce Campbell stil b-skräckis är detta ett suveränt val, som spel är det allmänt bra enligt mig, gillar combat och världen men detta är inte WoW 2.0 bara så du inte räknar med det.

Ja, blir till att ge det en rejäl chans åtminstone då

Visa signatur

Das Ideapad

Permalänk
Medlem

Lite sugen på att testa detta. Finns det någon trial?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Lite sugen på att testa detta. Finns det någon trial?

Mvh J

Spelet släpptes idag så tror inte trial kommer på ett tag.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

http://www.nvidia.co.uk/object/win8-win7-winvista-64bit-304.7...

För alla som ej har 304.79 installera den kom idag med thesecret world

så om jag fattar rätt där sen skall man nu bara behöva vänta på patch som kommer när man starta spelet drivaren är fixad nu

tror det kommer va grymt skyggt ju

har GTX680

är så sugen hoppas det kommer denna veckan

Permalänk
Medlem

Jag har redan börjat tröttna och gått tillbaka till World of Tanks.

Questsen är roliga så jag kommer nog köra mer men striderna är tråkiga. Det är så enahanda simpelt och repetetivt. Inget vidare djup alls :'(

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

hur gör man för att fixa broken items? hållt på 2timmar letat i polissastionen å tryckt fram item samt C på tangetbordet går inte laga

skall va vita kläder och blå hattar sa live chatten men kollat allt fattar inte hur jag skall kunna laga när skiftnycklen kommer fram

kan någon exakt berätta steg för steg eller hitta en youtube video så jag exakt vet hur jag skall göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag har redan börjat tröttna och gått tillbaka till World of Tanks.

Questsen är roliga så jag kommer nog köra mer men striderna är tråkiga. Det är så enahanda simpelt och repetetivt. Inget vidare djup alls :'(

Tycker nästan tvärtom att fighterna är bättre än t.ex. wow, iallafall om man jämför med min paladin. Eftersom man får ett så stort urval av attacker och man använder 2 sorters damage hela tiden. Jag har iofs sett en del som bara använder builder -> 5 stacks -> spender -> repeat. Då blir det ju jäkligt enformigt och absolut ingen vidare dps.

Kör med fistweapon för tillfället, har ju builder, 2 spenders, 2 för att komma nära fienden, 1 för att dra fiender till mig och 1 elite damage dealer. Så delat mellan dom och röra sig runt för att att inte bli träffad av saker håller mig upptagen.

Skrivet av jontebula:

hur gör man för att fixa broken items? hållt på 2timmar letat i polissastionen å tryckt fram item samt C på tangetbordet går inte laga

skall va vita kläder och blå hattar sa live chatten men kollat allt fattar inte hur jag skall kunna laga när skiftnycklen kommer fram

kan någon exakt berätta steg för steg eller hitta en youtube video så jag exakt vet hur jag skall göra

Tror alla vendors har en repair flik och i instanser så kan du reparera vid spawn punkterna.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att spelet startar i window varje gång trots att det är inställt på fullscreen? Mycket irriterande och alt + enter verkar inte fungera heller.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Någon mer än jag som har problem med att spelet startar i window varje gång trots att det är inställt på fullscreen? Mycket irriterande och alt + enter verkar inte fungera heller.

Det är en bugg, gå in i inställningarna i spelet och ändra först till windows sedan till fullscreen och stäng av spelet så borde det lösa sig.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Det är en bugg, gå in i inställningarna i spelet och ändra först till windows sedan till fullscreen och stäng av spelet så borde det lösa sig.

Får göra det varje gång tyvärr :/ RIktigt härligt kännsla i spelet dock. Förstår jag det rätt om man kan byta från fists osv när man vill?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Får göra det varje gång tyvärr :/ RIktigt härligt kännsla i spelet dock. Förstår jag det rätt om man kan byta från fists osv när man vill?

Ah ok segt :/

Mjo det är bara sätta ut poäng i något annat och vips så kan du använda det istället

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

hur ökar jag min styrka hällsa har bara 1912 nu å kan ej öka den

sen kan jag inte heller länge öka shotgun haft massa xp men då makerar den bara annart inte shotgun så bara ökat shotgun 1gång

är ny på denna typen av spel men det är skoj spel snyggt

måste öga hälsa och styrka nu så jag klara bossen eller gubben i tunnlen i källaren inför dörren man löst

Permalänk
Medlem

skaffa talismaner med HP

kör med polare varav en är tank så oroar mig inte så mycket för min HP

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

hur ökar jag min styrka hällsa har bara 1912 nu å kan ej öka den

sen kan jag inte heller länge öka shotgun haft massa xp men då makerar den bara annart inte shotgun så bara ökat shotgun 1gång

är ny på denna typen av spel men det är skoj spel snyggt

måste öga hälsa och styrka nu så jag klara bossen eller gubben i tunnlen i källaren inför dörren man löst

Herregud, skrivet på fyllan eller efter ett 24h pass i TSW?

Sam sagt ovan skaffa bättre talismaner eller använd dina SP till att öka major talismans för att få högre hälsa.
När du ökat shotgun en gång så krävs 2 skill points nästa gång osv så du måste spara ihop dina SP för att öka mer.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom patchar prestandan i TSW. Jag kör på lägsta grafikinställningarna och prestandan är usel, speciellt i Fusang. Min dator är i signaturen och jag har testat flera olika videodrivisar utan större skillnad.

Har både låg fps och fryslagg, dessutom är laddningstider sinnessjukt långa. Att ladda en zon tar i medel 1min. Stänger av alla bakgrundsprogram och det hjälper inte mkt. TSW är dåligt kodat helt enkelt, har jag kommit fram till.

relaterat: att auto-run stannar till på måfå är så himla drygt!

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Hoppas dom patchar prestandan i TSW. Jag kör på lägsta grafikinställningarna och prestandan är usel, speciellt i Fusang. Min dator är i signaturen och jag har testat flera olika videodrivisar utan större skillnad.

Har både låg fps och fryslagg, dessutom är laddningstider sinnessjukt långa. Att ladda en zon tar i medel 1min. Stänger av alla bakgrundsprogram och det hjälper inte mkt. TSW är dåligt kodat helt enkelt, har jag kommit fram till.

relaterat: att auto-run stannar till på måfå är så himla drygt!

Något måste vara fel på din installation om det tar över 1 min att ladda. Min tar under 10s från ssd.

Prestandan funkar också bra för min del, se dock till att stänga av tesselering om du kör amd. Det sabbar prestandan totalt med nuvarande drivrutiner för de allra flesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Kan någon logga in i spelet atm? står att mitt lösenord är fel, men jag kommer in på hemsidan och bytte lösen där, men kommer endå inte in i själva spelet.....?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Kan någon logga in i spelet atm? står att mitt lösenord är fel, men jag kommer in på hemsidan och bytte lösen där, men kommer endå inte in i själva spelet.....?

jag har varit inloggad sedan kl 11

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

PW för master-kontot och game-login är skilda. Helst ska dem vara samma, annars kan det bugga och ge autentiseringsfelmeddelande

Du kan ändra alla pw på din acc page

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

råkar inte vara så att du förbokat, kört utan att regga? för de stängde av det idag så man var tvungen att regga spelet

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Som nämnt tidigare i tråden. Stäng av tesselering.

Jag kör på "high" och inga som helst prestanda problem med en standard burk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

råkar inte vara så att du förbokat, kört utan att regga? för de stängde av det idag så man var tvungen att regga spelet

Jo fick min kod i mailen idag

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Han kör på lägsta säger han ju? tror inte han har tesselering på då?

Dock verkar han få väldigt dåligt, han borde kunna köra på medium med ok FPS iaf.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag har den redan avstängd, som jag sa: jag kör på lägsta

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Ah sorry, var trött i går kväll.

Trist med dina problem. Vi är lite drygt 20st i vår TSW Cabal och ingen av oss lider av liknande problem.

Hoppas att du får rätt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Pröva en ominstallation av spelet, spelet flyter hur bra som helst på max (-tesselering) med ett 6950 och en 2500k.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Pröva en ominstallation av spelet, spelet flyter hur bra som helst på max (-tesselering) med ett 6950 och en 2500k.

Ska testa senare idag. Återkommer med resultat

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kanske nya update som kommer om 4timmar löser ditt problem

Kanske även löser att det tar lite tid ladda vissa nya platser för tar lite längre tid på vissa att ladda för mig

Samt hoppas att TXAA kommer igång för oss med GTX680

Permalänk
Medlem

Skaffade spelet igår, är dock sjuk så har inte orkat testa så jättemycket utan bara gjort lite av startgrejen i början. Valde Illuminati och spelar på RP-servern, kommer inte ihåg vad den heter.

Edit: Kan någon tänka sig att ge bort en sån där 24h-invite till en av mina kompisar? Har redan gett bort min till en annan kompis. PMa mig i sådana fall.