Följ Black Week på SweClockers

The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Medlem

Ominstallation hjälpte inte, fortfarande dålig prestanda.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Avstängd

Men du kanske har Skit ATI ....ATI är sämsta skiten ju på grafikkort

Köp ett GTX680 så kommer du kunna köra det perfekt är ju Nvidia spel

bästa drivna har nvidia ATI har sämsta drivare

så bara beställa nu GTX680

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749641

Har detta å det är fantastikt svalt tyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Men du kanske har Skit ATI ....ATI är sämsta skiten ju på grafikkort

Köp ett GTX680 så kommer du kunna köra det perfekt är ju Nvidia spel

bästa drivna har nvidia ATI har sämsta drivare

så bara beställa nu GTX680

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749641

Har detta å det är fantastikt svalt tyst

Läser du ens posts, är du 12 eller bara ett troll?
Han har ett GeForce kort för det första, ATi finns inte längre utan är uppköpt av AMD, AMD är inte direkt sämre än nvidia, de har haft lite strul med driver för 7900 serien men nvidia har lite strul med 600 serien de med från vad jag förstår, nvidia ger dig inte direkt märkbart bättre prestanda i TSW och bara för att det är ett nvidia sponsrat spel blir det inte skit med AMD kort? Gissar att mycket av nvidias jobb har varit server-side physx (där spelar ditt grafikkort ingen roll) och sedan motorn med nya AA versionen som nvidia hoppas på.

Kollar man dina posts luktar det ju onekligen troll.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Men står på forumet hos The Secret World att de flästa med AMD grafikkort får fps bugg

enligt mig i varjenda spel så är alltid Nvidia bäst.för i de spel som alla säger AD vinner kan endå inte mitt öga se att det hackar på Nvidia ju

kan vara så att du har för lite ram ju kräver att du har 8 för att det inte skall rycka

jag har gtx680 16mb ram kan hacka lite endå med min lite trimmade I5-750 från 2.66ghz till nu trimmat 3.0ghz

Permalänk
Avstängd

De som du kan prova om du inte gjort det är också att lägga in senaste Nvidia Beta det har jag läst också via forumet att det snabbare upp

men min rekomenda tion är att du byter ut ditt nuvarande GTX 460 och köper dig ett GTX680 sen kommer det funka samt att du byter ut din processor och köper dig en Intel I5 den nyaste

för AMD ör inte allas bra kollat en test å i varandra test den senaste 8 kärniga från AMD så vinner hela tiden den nyaste enkla I5 ...så köp en I5 + gtx680 så kommer allt funka....även där hört att det funkar sämmre om man har AMD processor

Permalänk
Avstängd

Va sjuk i helgen och bestämde mig för att testa det här. Blev mycket glatt överraskad av spelet. Det jag sett av det innan såg tråkigt och fult ut. Väl inne i spelet är det precis tvärt om. Roligt med så många olika sätt det finns att spela på också. Blir nog många timmar i tsw.

Fö flyter spelet på bra för mig i 2560x1440 med ett 7970(12.6 drivers). Är vissa ställen som det kan strula på men blir precis lika dant för polarn som kör med ett 680.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Men står på forumet hos The Secret World att de flästa med AMD grafikkort får fps bugg

enligt mig i varjenda spel så är alltid Nvidia bäst.för i de spel som alla säger AD vinner kan endå inte mitt öga se att det hackar på Nvidia ju

kan vara så att du har för lite ram ju kräver att du har 8 för att det inte skall rycka

jag har gtx680 16mb ram kan hacka lite endå med min lite trimmade I5-750 från 2.66ghz till nu trimmat 3.0ghz

Både Nvidia och AMD strular i TSW, det verkar mer på random vilka som råkar illa ut och förstår inte argumentet nvidia e bäst för jag ser inte att det hackar?
8 eller 16GB RAM påverkar inte här, TSW är 32bitars och kan inte utnyttja mer än 4GB RAM iaf och CPU load tvivlar jag att den påverkar, min i5 2500K går aldrig förbi 50% load.

Så kan du var vänlig sluta att rekommendera nyköp till saker som inte behövs, möjligen, möjligen skulle ett lite vassare grafikkort funka för honom men något annat är oxå fel då en polare till mig kör på nästan identisk hårdvara och kan köra på medium utan större problem.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Frågan är om han har senaste Nvidia Beta drivaren ....för mig funkar det grymt

men står att spelet skall ha 6gb ram ju

http://www.geforce.co.uk/games-applications/pc-games/the-secr...

samt dom rekommenderar 3.0 I5

så hoppas beta drivarna av nvidia kan funka om du missat dom

Permalänk
Medlem

För er som vill spela in så har jag något som funkar ganska bra för youtube encoding (bara gratis program och ganska simpla sådana).

mencoder kan plockas från PS3 Media Server den är bra optimerad för h.264 encoding

För inspelning kan man använda MSI Afterburner länken är officiella version 2.2.2 som av någon anledning inte finns på officiella hemsidan

Öppna kommandotolken, lättaste sättet är Startmenyn >> Alla program >> Tillbehör >> Kommandotolken, om den inte finns där använd sökfältet på startmenyn.

Gå till platsen där du lagt mencoder.exe sedan skriv:

mencoder.exe [input filename] -oac mp3lame -lameopts cbr=128 -vf scale=1280:720 -ovc x264 -x264encopts threads=2:subq=5:8x8dct:frameref=3:b_pryamid=3:weight_b 2>&1 -o [output filename].avi

Ersätt [input filename] med vad du nu spelat in till för fil och [output filename] till vad du nu vill kalla den och du kan även lägga till om du vill lägga den någon annan stans än i samma mapp som mencoder t.ex.

Skrivet av exempel:

mencoder.exe D:\cAPTURE\TheSecretWorldDX11_2012_07_09_04_36_49_600.avi -oac mp3lame -lameopts cbr=128 -vf scale=1280:720 -ovc x264 -x264encopts threads=2:subq=5:8x8dct:frameref=3:b_pryamid=3:weight_b 2>&1 -o E:\encoded\test_enc.avi

Ett litet smakprov 720

Ett litet smakprov 1080

Det är inspelat i 1920x1080 men helt ärligt ser jag inte någon större mening med att encoda den i 1080 då youtube kvaliten är helt ok med 720 om man inte är jätte petig och 1080 gör att filen man måste ladda upp är 2-3ggr större, vill man köra 1080 eller vad man nu spelat in i är det bara plocka bort "-vf scale=1280:720" ovan.

Tänk på att spela in kräver mycket av hårddisken, ska man spela in 1080 eller mer rekommenderar jag att man har en SSD (hackar det mycket är det troligen hårddisken som stoppar om spelet i övrigt flyter på bra), FPSen sjuker lite när man spelar in dock inte jätte mycket men har man redan FPS problem kan det bli tungt för datorn, jag spelar in i 60FPS 85% kvalité med MSI Afterburner, klippet ovan i rå formatet är nästan 1.2GB stort, konverterat är det ~45MB i 720 och ~95MB i 1080.

Nej det är inte jätte imponerade gameplay men så blir det kl 04:36 hade suttit halva natten och bråkat med TSW FPS stutter som dykt upp för några dagar sedan, f.ö. om någon med AMD har det problemet så rekommenderar jag er att anävnda CCC och köra över TSW egna AA settings och kör i med tessellation så välj AMD optimized, skulle gissa att nvidia spelare med samma problem kan testa att göra samma i nvidias program.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Frågan är om han har senaste Nvidia Beta drivaren ....för mig funkar det grymt

men står att spelet skall ha 6gb ram ju

http://www.geforce.co.uk/games-applications/pc-games/the-secr...

samt dom rekommenderar 3.0 I5

så hoppas beta drivarna av nvidia kan funka om du missat dom

Totalt ja, de är för att Windows själv använder 2GB typ som mest och de vill vara på den säkra sidan, jag har aldrig sett TSW använda mer än 2-2.5GB som mest.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

men vänta tills txaa kommer det lär sätta fart på ramet

får hoppas bara det inte slöar ner allt för mycket

hoppas update kommer snart så TXAA kommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

men vänta tills txaa kommer det lär sätta fart på ramet

får hoppas bara det inte slöar ner allt för mycket

hoppas update kommer snart så TXAA kommer

TXAA använder VRAM inte RAM och hela ideén med TXAA är att vara ett alternativ till MSAA, inte bättre utan likvärdigt till lägre prestandakostnad dvs kör du MSAA x8 ska du med ett nvida kort (600-serien och över) kunna välja att köra TXAA x4 och få samma resultat i kvalité men till prestandakostnaden av att köra MSAA x4

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Vill inte starta något flamewar, men kan du förklara för mig då hur min dator som bara består av AMD (CPU och Grafikkort) hur spelet kan flyta på hur bra som helst och utan hack/lagg (50+fps) med allt på max i 1080p och AA? och jag kör endast med ett grafikkort nu och inte Crossfire (och ett 6950 1gb är betydligt sämre än ett GTX680)

Så hur förklarar du det?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

efter att jag uppgraderade mina drivrutiner till 12.6 eller vad senaste är så funkar det perfect (förutom att texten bli fucked up iu full screen) och då kvittar det vilket kort du har!

Permalänk
Avstängd

Bara vänta update 1.0.1 är på G som ni kan se i klienten när ni starta det

Permalänk
Medlem
Skrivet av golom:

efter att jag uppgraderade mina drivrutiner till 12.6 eller vad senaste är så funkar det perfect (förutom att texten bli fucked up iu full screen) och då kvittar det vilket kort du har!

Funkar även tesselering? Har 12.4 och just det är allt jag saknar, resten av grafiken går maxad med bra fps.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Avstängd

vet ej......men mitt råd är att släng ut skit amd grafikkort å byt till Nvidia GTX680 så är din framtid räddad från alla problem i detta spel samt alla andra med har aldrig problem med Nvidia

Deras drivare är också 100 gånger bättre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jontebula:

vet ej......men mitt råd är att släng ut skit amd grafikkort å byt till Nvidia GTX680 så är din framtid räddad från alla problem i detta spel samt alla andra med har aldrig problem med Nvidia

Kloka råd... Har tyvärr svårt att ta dig på allvar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Helt ärligt tycker jag du ska ta en sväng till TSW forumet om du tror att nvidia korten är utan problem och personen som behövde råd hade fortfarande ett nvidia kort så onekligen är du ett troll eller så förstår det inte vad det är du läser.

Visa signatur

- Ed Wood

Permalänk
Avstängd

Hur kommer man förbi hissen Blue Mine?

Står jag ej har nycklen men var tusan hittar jag den letat å letat gjort massa men går ej klara ju

updrag 13 asså

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Hur kommer man förbi hissen Blue Mine?

Står jag ej har nycklen men var tusan hittar jag den letat å letat gjort massa men går ej klara ju

updrag 13 asså

Har du rätt uppdrag för att använda hissen då? Det finns flera uppdrag där inne.

Rätt uppdrag får du i Franklin Mansion och hör till huvuduppdraget

Dold text
Permalänk
Avstängd

pekar på hissen slå symbolen som visar hur långt man har kvar till målet....men säger jag har inte nycklen

Någon som har någon lönsing ? eller missade jag nått i förra uppdraget huset kanske missade nycklen där

Permalänk
Avstängd

Finns det någon här som har/är med i en svensk/nordisk cabal på grim?

Vi är iaf tre vänner som kör själva nu och har börjat ledsna på att spela med randoms som gör bort sig om och om igen i både instanser och pvp.

Vi kör dragon och ligger på ungefär 5-7ql. Vi spelar som tank, healer och dps.

Om ingen har någon plats i en cabal att erbjuda är vettigt folk alltid välkomna att joina vår lilla 5-manna cabal.

Permalänk
Medlem

Ni som spelare med ett Hd 7970 kort fungerar det bra eller dåligt? lite nyfiken eftersom det är ett "The Way It's Meant to be Played - NVIDIA"

tänkte byta från mitt gtx 580 till 7970 men kanske är smartare å skallehuvudet ivägen

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spatten:

Ni som spelare med ett Hd 7970 kort fungerar det bra eller dåligt? lite nyfiken eftersom det är ett "The Way It's Meant to be Played - NVIDIA"

tänkte byta från mitt gtx 580 till 7970 men kanske är smartare å skallehuvudet ivägen

Det fungerar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Det fungerar bra

Skönt att höra

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Vi är iaf tre vänner som kör själva nu och har börjat ledsna på att spela med randoms som gör bort sig om och om igen i både instanser och pvp.

Känner dessvärre inte till någon Svensk/Nordisk Cabal på Grim. Skulle ni tröttna på situationen är ni alltid välkomna över till Friskyttarna på Arcadia. Vi spelar som templars och har ett 20tal aktiva medlemmar i vår TSW sektion.

Permalänk
Avstängd

Ingen som vet hur man får nycklen till hissen inne i Blue Mine?

Går ej klara Story uppdraget asså 13

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Vi kör dragon och ligger på ungefär 5-7ql. Vi spelar som tank, healer och dps.

Om ingen har någon plats i en cabal att erbjuda är vettigt folk alltid välkomna att joina vår lilla 5-manna cabal.

Skrivet av Trudgelmer:

Känner dessvärre inte till någon Svensk/Nordisk Cabal på Grim. Skulle ni tröttna på situationen är ni alltid välkomna över till Friskyttarna på Arcadia. Vi spelar som templars och har ett 20tal aktiva medlemmar i vår TSW sektion.

Spelar ju dock ingen roll vilken server man spelar på. Är Friskyttarna en Dragon cabal så kan dom ju gå med iallafall

Skrivet av jontebula:

Ingen som vet hur man får nycklen till hissen inne i Blue Mine?

Går ej klara Story uppdraget asså 13

Spoiler om uppdraget:

Om du klarat av hela tier 12 och hittat hans anteckningar i Franklin Mansion så borde du även ha hittat en låda på skrivbordet. Innehållande nyckeln. Har du under några omständigheter lyckats tappa bort den får du nog vända dig till en GM. Men vad jag vet så ska man inte kunna förstöra objekt till aktiva uppdrag.

Dold text
Permalänk

Ingen som har lust att dela med sig av en buddy key? Har beställt spelet men lär få vänta rätt länge på det. Sjukt nyfiken på att testa

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |