Tips på bra bärbar MP3 spelare.

Permalänk
Medlem

Tips på bra bärbar MP3 spelare.

Hej!

Jag är lite sugen på att köpa mig en "MP3 Freestyle". Det jag värderar är:

1. Minst utrymme för 100 låtar (gärna mycket mer)
2. Väldigt viktigt att man kan jogga med den (bra skakminne)
3. Litet format och liten vikt
4. Gärna Firewire eller USB 2.0 gränssnitt
5. Tackar inte nej tillfunktionalitet som gör att man kan söka på artist, låtnamn m.m via nån display.

Nån som kan ge något bra tips??

PS: Ipod is not an option DS

Visa signatur

- A wise man get more use of his enemies then a fool from his friends

Permalänk
Medlem

Mp3 spelare behöver väl inget skakminne ? dom läser ju inte av från nån skiva eller så...

Permalänk
Medlem

NÄÄÄ, varför är ipoden ingen "option"?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homerjs
Mp3 spelare behöver väl inget skakminne ? dom läser ju inte av från nån skiva eller så...

finns ju dom med cd

Permalänk
Medlem

Vilken prisklass har du tänkt dig?
Om du vill ha en billig spelare med den lagringskapaciteten så är en Mp3/cd spelare ett bra alternativ. Nackdelen är ju storleken.
Annars finns det massa roligheter om du har pengarna..

Permalänk
Medlem

ska du ha en mp3-cdspelare så är det comotron som gäller
finns på www.microstore.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av liquid
ska du ha en mp3-cdspelare så är det comotron som gäller
finns på www.microstore.se

Jag kan hålla med om att Comotron är bra. Jag köpte min på JME http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=14339 Det är nog Comotrons "top of the line" och jag kan säga att du får bra ljud för pengarna. Mycket tack vare De medföljande lurarna skulle jag tro. Men om man vill ha en _riktigt_ bra mp3/cd-spelare så är det denna man ska köpa http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=15443 . Jag har inte lyssnat på den själv men den har fått mycket bra i test. Fast det är klart, till det priset hade jag satsat på en spelare med inbyggt minne.

Permalänk
Hedersmedlem

iPod

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

www.mp3spelare.com
www.digitalnytt.com

Divan har jag hört mycket bra om, den är liten och billig kan jag direkt säga.:)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd

varför inte en MD?

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Håller med snyde....Det ska vara en MD som går på usb teknik men det framgår inte hur mycket pengar du vill lägga ner på den. För den kostar en hel del skulle jag tro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiMp
Håller med snyde....Det ska vara en MD som går på usb teknik men det framgår inte hur mycket pengar du vill lägga ner på den. För den kostar en hel del skulle jag tro

Njae, köpte min för runt 2700 inklusive 5 st 80min-skivor. Iofs var det den billigaste modellen, men den är helt godkänd. Förutom programmet som följer med då, det var fan det värsta jag har sett... tog över i stort sett alla musikformat även fast jag klickade bort att det skulle göra det, ljudet vid uppspelning av mp3 genom skiten låter som om man misshanldar en katt, det slukar runt 30-40MB RAM och 100% CPU-kraft... Listan kan bli hur lång som helst.
Har hört att det går att använda RealOne också, men med min erfarenhet av Real så tvivlar jag fan på att det skulle vara bättre ^^

Så, nu har jag fått skriva av mig också

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Okej har du sony´s???

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Je suis Napoleon!

Permalänk
Avstängd

Net-MD:arna re-encodar musiken till dess egna format, därav sämre ljudkvalitet.

Jag skulle göra mycket för att få en iPod, helt klart en av de intressantaste Mp3-spelarna på marknaden, tätt följd av de som stödjer IBM-microdrive.

Permalänk
Medlem

Vilken är den minsta mp3 spelaren som finns.. Skulle också gärna ha en när man är ute och joggar, men då måste den va så liten och lätt att det knappt känns att man har den på sig.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Napa mp3-cd-spelare för 8-cm-skivor (miniCD, ~200 mb). 1200 spänn på JME. Hyfsad kvalitet, bra ljud men kass batteritid (3-4 timmar bara ). Kanske lite plastig. Men den är liten och har 480 sek skakminne (i 128kbps).

Den ryms i bakfickan på jeans. Visar ID3-tags i fjärrkontrollen, dock utan bakgrundsbelysning.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hale
Vilken är den minsta mp3 spelaren som finns.. Skulle också gärna ha en när man är ute och joggar, men då måste den va så liten och lätt att det knappt känns att man har den på sig.

Det finns en som är som är mindre än en tändare.
Jag tror att det är Sony som gör den.

HÄR: http://www.sony.se/view.x?cat=16189&prod=23094&loc=en_SE

Permalänk
Medlem

jag var jäkligt sugen på en netmd, men dom går bara på vanlig seg usb.
såg sen en artikel om ipod. den kostar obetydligt mindre än den minidisc jag hade tänkt att köpa. plus att man slipper köpa nya discar som bara tappas bort.
men nu har det kommit ytterligare ett alternativ till ipod - odyssey 1000 från e.digital. ( http://www.edig.com/news/releases/pr072202.html ).
den är lite större men billigare än ipoden, ca 3500 mot ipod på 5000 båda med 20gb, kör via usb 2.0 samt att den har fm-radio.

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Avstängd

smirre: netmd stöder också usb2.0. Då är det ju ingen överdriven skillnad mot ieee1394. Från manualen till min; "Den här spelaren stöder USB 2.0 Full Speed". Jag har iofs inte usb2, så jag får sitta där med äckligt långsamma transfers. Vill ha ett mobo med usb2 eller en netmd med iee1394

Kloppe: Håller med dig, OpenMG Jukebox suger något så inihelvete mycket. Finns det inget annat program? Helst opensource, då opensourceprogram brukar vara hundra gånger bättre...

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HammeR^
Det finns en som är som är mindre än en tändare.
Jag tror att det är Sony som gör den.

HÄR: http://www.sony.se/view.x?cat=16189&prod=23094&loc=en_SE
http://www.sony.se/resources/image/53740_NW-MS9AEP.gif

Den var inte billig den inte, kollade på pricerunner, en återförsäljare som hade den och där kostade den 3997 kr. Ska jag ha nån ska den kosta mycket över 1000 kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snyde
smirre: netmd stöder också usb2.0. Då är det ju ingen överdriven skillnad mot ieee1394. Från manualen till min; "Den här spelaren stöder USB 2.0 Full Speed". Jag har iofs inte usb2, så jag får sitta där med äckligt långsamma transfers. Vill ha ett mobo med usb2 eller en netmd med iee1394

Kloppe: Håller med dig, OpenMG Jukebox suger något så inihelvete mycket. Finns det inget annat program? Helst opensource, då opensourceprogram brukar vara hundra gånger bättre...

Som sagt, RealOne ska klara det (iaf att föra över låtar till minidiscen, vet inte om den klarar encoding med), men det kostar ju en del, och jag misstänker att det inte är mycket bättre än Sony's progg...

Visa signatur

Je suis Napoleon!

Permalänk
Avstängd

Nej, jag håller mig helst borta från Reals jävla skit
Ska kolla lite på sourceforge...

Visa signatur

www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Min Sony Cd-Freestyle gick sönder så jag gick in i onoff och fick en gratis Mp3-Spelare... en LG (kanske inte bästa märket men den är bra iaf) ... 64mb ram , asliten