Permalänk
Medlem

Problem med uppstart!

Nu blir jag galen snart, har provat allt för att få igång datorn nu.

Problemet är följande:

Jag tar ur batteriet för att nollställa bios etc, stoppar i igen efter 30 sekunder. Datorn startar, bild kommer fram, hoppar fram och visar NTLDR finns inte, detta gör detsamma nu, men nu vill jag ändra i bios så att jag bootar från CD-Rom, startar om, ändrar bootsequense, Sparar, startar om datorn... svart!

Startar om datorn igen, svart!
Tar ur batteriet i 30 sekunder, stoppar i det igen... samma visa... allt fungerar till efter första omstarten, då måste jag ta ur batteriet igen.

Så vart kan problemet ligga?

Jag har provat plocka ner datorn i molekyler nästan
stoppat tillbaka allt och nu är det fortfarande lika... blir svart efter en omstart via t.ex CTRL+ALT+DEL eller att spara BIOS inställningarna och sedan starta om.

Har läst att det kan vara grafikkortet eller RAM som spökar, men då borde jag väl inte få bild efter att ta ut batteriet?

Är det så att mitt kära moderkort har gjort sitt?
eller bara batteriet som är slut?

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Kan vara mycket som e fel! bara börja i en ända och fortsätta felsöka...
Old batt i motherboard?

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvinVild
Kan vara mycket som e fel! bara börja i en ända och fortsätta felsöka...
Old batt i motherboard?

Datorn är typ 1.5 år gammal så batteriet borde inte dö så snabbt, men man vet ju inte :/

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

vad har du för bräda o minnen?

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

Abit PE35-E om jag minns rätt och 4st 1GBs Kingston minnen

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

NTLDR Står väl för att inget operativsystem är instalerat ?

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cer0n
NTLDR Står väl för att inget operativsystem är instalerat ?

Som jag förstått det visar NTLDR vart operativet ligger eller något i den stilen. Det har dock ingen betydelse i detta fall då han försöker boota från sin optiska enhet.