Permalänk
Medlem

Ipod touch + skype

Hejsan, tänkte kanske köpa mig en ipod touch. Är det möjligt att köra skype på den om man inhandlar ett headset? Eller klarar den inte av någon inspelning?

Tack på förhand!
Rickard

Permalänk
Medlem

Hej,

Det ska fungera på den aktuella generationen av iPod Touch, vilket du får om du köper en ny. Dubbelkolla om du tänkt köpa begagnat. https://support.skype.com/en/faq/FA10063/Will-Skype-work-on-t...

Du behöver dock headset då det inte finns någon inbyggd mikrofon som i iPhone.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Re: Ipod touch + skype

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rilloo
Hejsan, tänkte kanske köpa mig en ipod touch. Är det möjligt att köra skype på den om man inhandlar ett headset? Eller klarar den inte av någon inspelning?

Tack på förhand!
Rickard

Det funkar på andra generationen av iPod Touch. Kom ihåg att det måste finnas volymkontroll knapp på sidan annars är det en första generations. Du måste också köpa en speciell adapter eller iPhone headset från Apple. Du måste också såklart vara uppkopplad via WiFi.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem