Hur stänger ja ner en inbyggd mic?

Permalänk
Avstängd

Hur stänger ja ner en inbyggd mic?

Tjena! Jag behöver hjälp att förstå hur man stänger av den inbyggda micken på min laptop! Jag har headset vilket funkar jätte bra, dom hör mig o ja hör dom MEN nu till det "tråkiga" det låter som ja sitter i en brunn o pratar, ja hörs riktigt dåligt, sen om ja knackar på där micken sitter på datorn så hörs det därifrån, borde inte den avaktiveras då ja pluggar in headsetet?
Jag har testat olika alternativ, så som minskning av brus/eko sen dragit upp micboost eller va det heter.. men ingen förbättring.

Jag har Dolby Home theater True 5.1 i min laptop så ljudet/micken borde kunna funka bra tycker ja.
Har dom senaste drivisarna till ljudkortet osv.
Ja kan gå in i inspelningscenter o bocka av micken, men då funkar ju inte headsettet heller såklart. Och ja.. jag har kopplat rätt, rosa-->rosa o grön -->grön

Skriv ner lite vad du tror. Allt hjälper mig..

M.V.H Tobbe

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem

Kommer det nåt ljud ur headsetmicken alls eller är det bara laptopmicken som används?

Permalänk
Inaktiv

vad kör du med för program? du måste ju såklart välja rätt källa i det programmet.

Permalänk
Medlem

På min dator stängs interna speakers samt mikrofon av när jag pluggar in headset. Då har jag inga drivare installerat..Så jag tycker det borde fungera på din med.. Har du något som heter stereo mix påslaget..? Testa att stänga av den, och använd enbart microfon...

Nu har jag Realtek HD Audio som ljudkort, så jag kanske inte är mycket till hjälp...

Permalänk
Medlem

inaktiverat mic'en bland uppspelnings-enheter?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Avstängd

Re: Hur stänger ja ner en inbyggd mic?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tooby77
Tjena! Jag behöver hjälp att förstå hur man stänger av den inbyggda micken på min laptop! Jag har headset vilket funkar jätte bra, dom hör mig o ja hör dom MEN nu till det "tråkiga" det låter som ja sitter i en brunn o pratar, ja hörs riktigt dåligt, sen om ja knackar på där micken sitter på datorn så hörs det därifrån, borde inte den avaktiveras då ja pluggar in headsetet?
Jag har testat olika alternativ, så som minskning av brus/eko sen dragit upp micboost eller va det heter.. men ingen förbättring.

Jag har Dolby Home theater True 5.1 i min laptop så ljudet/micken borde kunna funka bra tycker ja.
Har dom senaste drivisarna till ljudkortet osv.
Ja kan gå in i inspelningscenter o bocka av micken, men då funkar ju inte headsettet heller såklart. Och ja.. jag har kopplat rätt, rosa-->rosa o grön -->grön

Skriv ner lite vad du tror. Allt hjälper mig..

M.V.H Tobbe

-----------------------------------

Nu är allt fixat! Trodde micken i headsettet va trasigt, för ja fick inget ljud inte ens i ljudinspelaren, va påväg att kasta den, sen kom ja på att drivisarna till ljudkortet "bara" va fabriksdrivisarna.. Så ja laddade ner de senaste.. o vips allt löste sig. Tack för era svar

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den