Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk

Har inte sett att någon har skrivit något om detta (Ber om ursäkt om de har varit uppe):

Battlefield 3 Veterans gets M1911 Pistol, kan också få den via EA Gun Club. Inte säkert om det bara handlar om en tidig unlock dock.

Även lite mer beta info:

The beta is limited to 32 players on PC, 24 on console.
Beta size will be around 2-3 GB.
Stats and ranks will not carry over into the final game.
The beta won’t include all the graphics features which will make it in the final version.
There is no player level limit on the beta and no limit on how much you can unlock.
The Operation Metro map has undergone changes since the alpha.

Källa: http://bf3blog.com/

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Will do!

Behövde inte ens starta spelet för att få reda på att det inte stämmer.

Okejdå, överbevisad där, men resten är då i alla fall sant.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

The beta is limited to 32 players on PC, 24 on console. VA ?!?!?!! va väl fan 64 spelare PC ?? nee jävlar va besviken ja vart nu ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

The beta is limited to 32 players on PC, 24 on console. VA ?!?!?!! va väl fan 64 spelare PC ?? nee jävlar va besviken ja vart nu ...

"the beta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

The beta is limited to 32 players on PC, 24 on console. VA ?!?!?!! va väl fan 64 spelare PC ?? nee jävlar va besviken ja vart nu ...

Sen är 64 players endast Conquest, Rush är max 32 på PC.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

The beta is limited to 32 players on PC, 24 on console. VA ?!?!?!! va väl fan 64 spelare PC ?? nee jävlar va besviken ja vart nu ...

Den är begränsad till 32 spelare bara för att det är Rush vi kommer att testa i betan. Alla Rush maps kommer högs att vara 32 spelare för annars blir det för grötigt däremot kommer Conquest att vara 64 spelare.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Okejdå, överbevisad där, men resten är då i alla fall sant.

Resten?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ja, det finns ingen bullet drop på resten av vapnena.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tofupunk:

Ja, det finns ingen bullet drop på resten av vapnena.

Det är bullet drop på alla vapen, utom tracer dart.
http://www.youtube.com/watch?v=q6i9tpKiWKM

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

The beta won’t include all the graphics features which will make it in the final version.

Källa: http://bf3blog.com/

Wth... Detta är sämre än ett demo.. Vill inte vara en av dom som klagar men vafan kan dom inte ens ge oss full grafik? Det jag väntat mest på med betan är ju att testa om mitt grafikkort pallar högsta/höga grafik inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Wth... Detta är sämre än ett demo.. Vill inte vara en av dom som klagar men vafan kan dom inte ens ge oss full grafik? Det jag väntat mest på med betan är ju att testa om mitt grafikkort pallar högsta/höga grafik inställningar

Tja... det är ju inget demo för den delen heller.

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Tja... det är ju inget demo för den delen heller.

Nödvändig kommentar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Ja, det finns ingen bullet drop på resten av vapnena.

Skrivet av Aphex:

Det är bullet drop på alla vapen, utom tracer dart.
http://www.youtube.com/watch?v=q6i9tpKiWKM

Konstigt, jag testade just på några vapen och en pistol, och hade ingen bulletdrop. Kanske inte stod nog långt bort?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Gör inte det då?

Varför betala extra när man lika gärna kan betala med kort?

För min del är det så enkelt att jag var dum när jag var 18 och drog på mig en hel del skulder, vilket löjligt nog medför att jag inte ens kan få ett visa/mastercard utan kredit. Vilket jag finner irriterande, vafan gör det om ja har ett kort utan kredit

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Nödvändig kommentar.

Han svarade på din fråga. Sluta gnälla..

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av dwittenx:

Han svarade på din fråga. Sluta gnälla..

Kallar du det där för svar? Och vadå fråga?

Permalänk
Medlem

Efter stått och läst igenom massa forumtrådar och tittat på massa BF3 videos under nattens "arbetspass" så blev det lite impulshandling i form utav ett till HD 6950 2 Gb Flex kort samt ett Corsair AX850 nätagg då jag befarar att mitt nuvarande CX600 inte skulle räcka till. Vad vare zh1nt0 sa, dubbla 580 så skulle man kunna köra på Ultra settings? Då borde väl dubbla 6950 vara relativt snarligt va, eller är jag helt ute och cyklar?

I vilket fall, ska bli kul med Beta nästa vecka och extra kul med final release om lite mer än en månad! Till och med tagit ledigt natten till dagen då spelet släpps :3

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch

Permalänk
Skrivet av JHL1994:

Kallar du det där för svar? Och vadå fråga?

Citat:

Vill inte vara en av dom som klagar men vafan kan dom inte ens ge oss full grafik? Det jag väntat mest på med betan är ju att testa om mitt grafikkort pallar högsta/höga grafik inställningar

Demos är till för att kolla om din dator är tillräckligt, om någon uppgradering behövs för att spela spelet, för att testa grafikkort på högsta/höga grafikinställningar.

Beta är inte detta, och detta är en beta. Inte ett demo.

Permalänk

Kan säga att vi i communityn http://gameconnect.se/ kommer ha en 64 slot server uppe dagen för release Säg gärna vad ni vill köra för kartor osv, så kan ni ju lira där

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Wth... Detta är sämre än ett demo.. Vill inte vara en av dom som klagar men vafan kan dom inte ens ge oss full grafik? Det jag väntat mest på med betan är ju att testa om mitt grafikkort pallar högsta/höga grafik inställningar

det behöver ju inte betyda att att betan kommer se jättedålig ut , kan ju handla om små förändringar som de pillar på mellan betans släpp , och spelets release.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av add9400:

Kan nån svara snälla vill verkligen veta.

Det är väl nåt bara du själv kan avgöra...?

Skrivet av knaz:

För min del är det så enkelt att jag var dum när jag var 18 och drog på mig en hel del skulder, vilket löjligt nog medför att jag inte ens kan få ett visa/mastercard utan kredit. Vilket jag finner irriterande, vafan gör det om ja har ett kort utan kredit

Aj då, ja då är det ju lite svårare... :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Otrevligt inlägg borttaget. Tänk på att inte citera kassa inlägg, då blir de bara ännu mer uppmärksammade!

Permalänk
Medlem

När kommer beta ? och vilka kommer kunna spela det ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

När kommer beta ? och vilka kommer kunna spela det ?

27 september för pre-acess (Bokat via origin + Moh tier 1 edition), 29 september = öppen beta (Alla som vill får spela)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

När kommer beta ? och vilka kommer kunna spela det ?

http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Visa signatur

| Playstation 5 | LG C1 65" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk

SPECACT KIT innehåller bara 8 st multiplayer skins? Och kittet kommer kosta extra senare? lol? Vem skulle betala extra för några jäkla skins?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

SPECACT KIT innehåller bara 8 st multiplayer skins? Och kittet kommer kosta extra senare? lol? Vem skulle betala extra för några jäkla skins?

finns säkert folk som vill betala för sånt. alla är ju olika, vissa betalar ju för wow ;P

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av wartech:

Kan säga att vi i communityn http://gameconnect.se/ kommer ha en 64 slot server uppe dagen för release Säg gärna vad ni vill köra för kartor osv, så kan ni ju lira där

hur ska vi veta vilka kartor vi vill köra? inte métro iallafall

Permalänk

Eftersom jag beställde mitt BF3 från game.se för länge sen så kommer jag väl inte få specact kittet? Dåligt..
Det finns väl ingen version där man kan få limited edition+specact kit+physical warfare?
Tror jag ska avbeställa min limited edition från game.se och istället beställa limited edition+physical warfare från gamestation, sparar typ 50 spänn på så sätt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

SPECACT KIT innehåller bara 8 st multiplayer skins? Och kittet kommer kosta extra senare? lol? Vem skulle betala extra för några jäkla skins?

Rätt många, om man ser på hur många som la mellan 50-100 kr på specact till bc2. Själv har jag som jag säkert redan sagt beställt från webhallen, då buddy-pack var väldigt prisvärt o jag fick spelet av en vän i födelsedagspresent, och han ville också ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5