Tipps på grymma snabbmatställen i Stockholm.

Permalänk

Tipps på grymma snabbmatställen i Stockholm.

Har surfat runt lite på ÖÄ ett tag nu och tänkte starta en tråd om de guldkorn man hittat som man själv gillar.

Vi snackar god mat, feta portioner och allt som hör till. Tipsa om de ställen du känner till där du LÄTT skulle kunna åka fram och tillbaka över hela stan för att få äta. Skriv gärna vilket mål som rekommenderas starkast så man inte riskerar en nitlott när man har förväntningarna uppe.

Jag har två ställen jag skulle vilja rekommendera, båda i västerort.

1. Blackebergsgrillen

SJUKA hamburgare! Du får minst lika mycket grönsaker som burgare och det är nästan så att det känns nyttigt med en 150-grammare med ost. Bästa Sibyllan jag nånsin provat!

Pris: Farligt dyrt är det inte heller, 70kr för en 150g cheeseburgarmeny eller 48kr för bara cheeseburgaren, 43 utan ost. Någon pommes behövs inte för att bli mätt.

Tel: 08-37 61 60

Adress:
Blackebergspl. 7
168 49 BROMMA

2. Pizzeria Lötsjö

Bästa kebabrullen jag ätit, Pizzorna och salladerna är också riktigt bra, men det är kebabrullen som är speciell.

Extremt feta rullar gjorda av utbakat pizzabröd (ingen mesig tunnbrödsrulle). Såsen är grymt bra och man kan med fördel be om extra, men räkna med att bli lite kladdig.

Pris: 65kr

Var: Sundbyberg

http://www.pizzerialotsjo.se/

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm du måste ju bo i Solnatrakterna ellerhur:p..

Fint initiativ till att starta tråden, behövs nu bara fler tips:p har dessvärre inga att tillägga.

Permalänk
Medlem

+ 1 på Blackebergsgrillen kan bara instämma

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Måste rekomendera Birkastan Restaurang & Pizzeria. Är nog sveriges största pizzor, Helt perfekta en söndagsmorgon när man är lite bakis.

Visa signatur

I min värld är det ofta redan för sent, det är fullt av brända skepp och raserade broar.

Permalänk
Medlem

Vega Baren! Finns i Haninge, grymma hamburgare och kebaber.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Pris vore nice om ni fick med ett ca pris, ni kan typ skriva vad ni brukar käka och vad de kostar så vet man om de är både billigt och gott

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

French hotdog på CoopForum, valfritt ställe (Lindvalls korv, samma som Shell säljer)
ca pris: 20

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty

Helt ärligt så är de ju exakt samma hamburgare som på alla andra ställen? Aldrig fattat varför vega baren har fått sådan uppmärksamhet, riktit snåla med räksalladen är de också!

Jag kan rekommendera Ormingegrillen.

200g hamburgare med pommes o läsk + en riktigt stor räksallad(ni vet en sån där avlång smal kartong som man har pommes i, fast med bara räksallad för 17kr)

Pris vet jag inte men det gick under en 100, garanterat.

Det finns en pizzeria i Tumba som jag inte vet vad den heter, äckligt stora pizzor och jag som äter en som en flodhäst hade grova problem att få ner den. Kan tänka mig att den är iaf två gånger så stor som en vanlig pizza.

Permalänk
Medlem

hmm blackerbergs grillen gick jag förbi för en timme sen ungefär, ska nog ta en burgare där någongång!

gillar e4a baren som ligger i solberga i hägersten, ganska nära mcdonalds i västberga.

brukar ta en 150 gram cheese meny för ca 70kr!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

brukar ta en 150 gram cheese meny för ca 70kr!

Nu har jag visserligen inte käkat snabbmat på ett par år, men det är ju ett absurdt pris. När man får 250g grillad fläskfilé och färskpotatis för under 25 kr inkl dricka så känns det inte så jävla lockande att betala 70 spänn för en slemmig hamburgare, men då får man ju laga maten själv.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty

Om inte annat så är deras snabbmatsutbud gigantiskt såvitt jag minns. Kanske inte så speciellt superbra mat, men det är i alla fall sveriges första hamburgerbar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Palmyra Kebab

Mein gott vilken gigantisk kebabtallrik man får där! Jag har ätit där ett flertal gånger när jag jobbade i området förut. Man får dessutom hälla på sås och så själv så det är ingen risk för snålerier, samt att det är gott! Dock är de lite dyra, men för det man får så... Har aldrig lyckats äta upp en hel kebabtallrik där.

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Det finns en pizzeria i Tumba som jag inte vet vad den heter, äckligt stora pizzor och jag som äter en som en flodhäst hade grova problem att få ner den. Kan tänka mig att den är iaf två gånger så stor som en vanlig pizza.

Måste vara Robbans. Deras Tefat är rätt stora

Visa signatur

"I must digest this information"

Permalänk

tcntad:
Nästan, bodde i Sumpan fram till för ett år sen.

Ang. Vegabaren:
Har själv varit där ett antal ggr. Tycker inte det är speciellt bra. Inte dåligt, men långt ifrån speciellt. En jobbarpolare som är väl bekant med det området och en femton år äldre än mig sa att det absolut var något speciellt, men att det säkert var tio år sen det var så.

Samma jobbarpolare har rekommenderat Palmyra kebab som i samma klass som Blackebergsgrillen fast kebab då, det har inte blivit av att vi kommit iväg dit på någon lunch ännu, men det verkar ju minst sagt lovande.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Nu har jag visserligen inte käkat snabbmat på ett par år, men det är ju ett absurdt pris. När man får 250g grillad fläskfilé och färskpotatis för under 25 kr inkl dricka så känns det inte så jävla lockande att betala 70 spänn för en slemmig hamburgare, men då får man ju laga maten själv.

Berätta mer om den måltiden för under 25 spänn.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Berätta mer om den måltiden för under 25 spänn.

Fläskfilé är inte svårt att få tag på för 69kr/kg, 250g kostar då 17kr. Potatis kostar bara några kronor kilot så det är en minimal kostnad när man slår ut det per portion. Dryck? Välj själv, Pepsi och mjölk får man tag på för 5 - 6kr/liter, Coca Cola 7 - 8kr/liter. Vill man ha sallad så kan man använda de resterande 4 - 5 kronorna till det, vilket är fullt möjligt.

Vill man äta så billigt varje dag förutsätter det ju dock att man storhandlar när det är billigt, och kollar vad man köper, är man lite smart så kan man äta riktigt jävla bra för väldigt lite pengar. Jag käkar för runt 1000kr i månaden och käkar saker som fläskkarré, fläskfilé, gratinerad kassler, entrecote, köttgrytor, kyckling, hemlagade köttbullar, pannbiffar, hamburgare etc. i princip varje dag. Ibland varvar jag med annat som är billigare t ex falukorv och potatis eller pannkakor där man kan komma undan med under 10kr/portion.

Till frukost äter jag gröt, vilket knappt kostar någonting alls, särskilt inte jämfört med t ex smörgåsar med pålägg där bara pålägget (ex. färdigskivad skinka) brukar gå på 170 - 200kr/kg.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för blackebergsgrillen jag också, synd att man bor i Göteborg nu för tiden, hoppas dock jag kan få en lägenhet i blackeberg snart

Gillar man kina käk så är King Tan vid Rådmansgatan jävligt nice, självklart är det buffén som gäller. Djingis khan längre upp på Sveavägen är fint också, vid Hötorget.

Tips på grymma Italienska restauranger hade varit nice, testat några på Sveavägen och de är väll ok men inget speciellt.

edit: tror jag missa "snabb" i rubriken, men men

Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endless Nameless
Måste vara Robbans. Deras Tefat är rätt stora

Ibland har dem haft rätt sjyssta pizzor när jag käkat där eller köpt och tagit hemt:).

Men andra har inte tyckt de varit rätt speciellt.

I sundbyberg @Landsvägen (vid Ericsson byggnaden) har ni bla skitiga duken (kommer inte ihåg vad den heter egentligen:P) och sen har vi snabbmatsgrillen Patriks (Solna korv?), dem ligger bredvid varandra och båda smakar sjysst!, har dock inga priser kvar i huvudet tyvär.

Kom ihåg att "skitiga duken" är en restaurang dock:)

I Salem Centrum, nära salems närpolisstation ligger våran grill, mkt trevligt där med, lite slafsligt ibland bara.

Permalänk
Medlem

PizzaStugan i Solna (mitt emot råsunda stadion) är mitt favvohak

grymma pizzor och kebabpizzorna är helt sjuka
sen finns det US PIZZA uppe vid filmstaden i råsunda, verkar inte vara folk där utan mest hemkörning.. jag har käkat där 3 gånger nu och dom har sjukt goda pizzor (pan pizzor) dom kostar dock lite deg

nu ser det ut som om jag bara käkar pizza här... men det gör jag inte

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Corner Grillbar

Adress: Esplanaden 20, 172 68 SUNDBYBERG
Telefon: 08–29 56 11

När dom öppnade för X antal år sen så hade dom nordens absolut bästa Gyros.
Nu är det inte greker som äger stället och det är inte lika mkt "kärlek" i maten märker man.
Riktigt synd då man märker grov skillnad på förr och nu.

Är ni sugna på Gyros så käka gärna på Gyrella på skanstull.
Även där så sålde grekerna stället.. och även där så är det inte lika mkt kärlek i maten som innan. =/

Permalänk
Medlem

Håller med flera föregående talare

Robbans Pizza i Tumba, 100+ sorter att välja mellan konstant typ 4-5 bagare som jobbar för dom har så mycket beställningar

Om man tar med sig pizza från robbans så petar dom ner hörnen i en vanlig pizza kartong sen viker dom upp det som är utanför och med deras size blire typ som 2 pizzor som ligger på varrandra.

Jag tror nog jag aldrig ätit hela pizzan där, Rekommenderas för hungriga svullare!

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Inaktiv

Golden Pizza i Åkersberga (jag vet att det inte är riktigt stockholm, men i närheten iaf) Rallaren, äter du upp en sådan på mindre än 1 timme så blir jag impad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0jj3
Måste rekomendera Birkastan Restaurang & Pizzeria. Är nog sveriges största pizzor, Helt perfekta en söndagsmorgon när man är lite bakis.

Birka Pizza är ju lätt den bästa. Karlberg (kebabpizzan) är den godaste. Annars så förtjänar ju Palmyra ett omnämnade, deras portioner är stooora.

Permalänk

Palmyra Kebab i Årsta är helt otroligt fantastiskt bra. Köttet är riktigt gott och fint. Grönsakerna är många och färska. Portionerna är sjukt stora. Kostar väl runt 80:- utan dricka. Men man kan lugnt dela 2 stycken på en kebebtallrik. Då blir man inte så äckligt mätt som man blir om man försöker äta en hel själv. Det bästa med hela stället är att det är såsbuffé som också den håller riktigt hög kvalitutt. Inga blaskiga pulversåser här inte utan riktigt aioli med distinkt vitlökssmak. Alla Stockholmare borde åka dit och äta.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adam_ramone
Palmyra Kebab i Årsta är helt otroligt fantastiskt bra. Köttet är riktigt gott och fint. Grönsakerna är många och färska. Portionerna är sjukt stora. Kostar väl runt 80:- utan dricka. Men man kan lugnt dela 2 stycken på en kebebtallrik. Då blir man inte så äckligt mätt som man blir om man försöker äta en hel själv. Det bästa med hela stället är att det är såsbuffé som också den håller riktigt hög kvalitutt. Inga blaskiga pulversåser här inte utan riktigt aioli med distinkt vitlökssmak. Alla Stockholmare borde åka dit och äta.

Kan du ge dig fan på att jag ska om det är så sjysst som det låter

Permalänk
Medlem

Besöker ni Nacka någon gång så finns det fina ställen att testa!

Centrala Nacka/Sickla ön: Tosa i finntorp - riktigt bra Sushi sen är det inget fel på Yakinikun heller som jag alltid tar, sen Japanskt = dyrt om man jämför med pizza, hamburgare och kebab.

Saltsjöbaden/Fisksätra: http://www.filips.se - Pitaburgaren är GUDOMLIG där
Saltsjöbaden/Neglinge: Neglinges kebabrulle är svårslagen, även pizzan smakar väldigt bra där.

City/Hornstull: Pizzeria Piccolo Angelo - aldrig käkat bättre kebabtallrik i mitt liv, deras pizzor ska tydligen vara grymma också.

+1 på Palmyra då man får sjukt mycket mat och oftast alltid extra sås utan tillägg men den slår inte Piccolos kebabtallrik i smakväg.

Permalänk

Vegabaren

ni som inte säger att vegabaren inte är speciell har inte varit där och ätit deras sambalburgare. Sjukt god!

Annars tipsar jag om Gyrella på ringvägen, de enda äkta gyrosarna i pitabröd som jag ätit i Sverige!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Vegabaren

ni som inte säger att vegabaren inte är speciell har inte varit där och ätit deras sambalburgare. Sjukt god!

Annars tipsar jag om Gyrella på ringvägen, de enda äkta gyrosarna i pitabröd som jag ätit i Sverige!

Vart ligger då denna Vegabar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Vart ligger då denna Vegabar?

I Haninge, söder om Stockholm. Ligger mellan COOP Forum och MIO.