Permalänk
Medlem

Bärbar Gaming Dator

Hej!

Jag är på jakt efter en bra bärbar speldator som jag kan ta med mig utomlands nu när jag ska börja plugga ett media program utomlands.

Jag kommer arbeta med program som tex maya, photoshop och liknande program så jag vill gärna ha en bärbar som klarar alla dem utan problem.
Jag är även ett gaming freak, så jag skulle gärna vilja att den klarar nya spel.

Min budget ligger på 20.000kr

Tackar för alla svar!

Permalänk

Vilken storlek på skärmen hade du tänkt?

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Medlem

Asus G-Serie borde du kolla upp.

Permalänk
Avstängd

Dells Alienwares datorer brukar vara grymma spelmonster

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skutte007
Vilken storlek på skärmen hade du tänkt?

hade tänkt 16-18 tums

Permalänk
Medlem

Dells Xps eller Alienware har ju fina spelmaskiner för bärbart, annars har jag fått höra om zepto men det var längesedan jag tittade in deras sortiment

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk
Medlem

alienware alla dagar i veckan.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Medlem

Toshiba har några bra datorer för gaming

Visa signatur

AMD phenom x4 965 BE | Gigabyte GA-790XTA-UD4 |4GB A-DATA Gaming series | XFX Radeon HD 5850 Black edition | Cougar 700W modulärt agg |Cooler Master HAF 922 RED| HAF 922 RED

Permalänk

Rekommenderar Dell XPS utan tvekan http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/Bärbara/xpsnb_m1...

Där kan du uppgradera processorn, minne, hdd eller grafikkort om du vill.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk

kanske Hp HDX16 kan vara nåt?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Även jag rekommenderar Zepto, har grym bang-for-the-buck. Dock var det ett tag sen jag spanade in deras sortiment, men är uppbyggt ungefär som dell. Man börjar med ett baspaket, sedan kan man upp/nedgradera varje komponent lite som man vill. Råder dig att bygga både en dell och en zepto, och jämför priserna med varandra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
Även jag rekommenderar Zepto, har grym bang-for-the-buck. Dock var det ett tag sen jag spanade in deras sortiment, men är uppbyggt ungefär som dell. Man börjar med ett baspaket, sedan kan man upp/nedgradera varje komponent lite som man vill. Råder dig att bygga både en dell och en zepto, och jämför priserna med varandra

så gott som borttaget. Zepto har inte kvar det dem hade bra förut. tkr dem bara är dyra nuförtiden förut var dem ju i alla fall prisvärda.

helt klart den här:

http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/xps...
Välj den längst ner :).
Klarar nog allt.

Permalänk
Medlem

Cobalt computers, gör grymma grejer också.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Tror du kanske menar Kobalt computers (baserade i England) och håller med om att dom gör helt toppengrejer.
Dom levererar med svenska tangentbord och frakten är inte alls så dyr (väger definitivt upp priset om man skulle köpa den i Sverige).
Deras Customer Support är helt perfekt och man får svar nästan direkt, får prata med de som faktiskt jobbar där och inte bara någon outsource-ad support som man knappt hör vad dom säger.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azuricate
Tror du kanske menar Kobalt computers (baserade i England) och håller med om att dom gör helt toppengrejer.
Dom levererar med svenska tangentbord och frakten är inte alls så dyr (väger definitivt upp priset om man skulle köpa den i Sverige).
Deras Customer Support är helt perfekt och man får svar nästan direkt, får prata med de som faktiskt jobbar där och inte bara någon outsource-ad support som man knappt hör vad dom säger.

Oj, just ja fick för mig att det var Kobalt men såg att de gjorde serverplatformar såg jag nu. Känns som gedigna saker. En vän köpte en sånn och den var mycket prisvärd enligt mitt tycke.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Gå till Deviltech.de prestandan/pris är oslagbart där Där. kan du få laptops med GTX 280M något som piskar de svenska varianterna helt enkelt, dessutom värt att nämna att du får svenskt tangentbort också.

Permalänk
Medlem

Asus ska man inte köpa på grund av deras 0 till support.. går datorn sönder lycka till...

Som du kan läsa i otaliga trådar här på forumet. satsa på en dell lr nåt annat märke.

Permalänk
Medlem

överprisad! hos dell får du dubbla 8700gt för 17k.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
Gå till Deviltech.de prestandan/pris är oslagbart där Där. kan du få laptops med GTX 280M något som piskar de svenska varianterna helt enkelt, dessutom värt att nämna att du får svenskt tangentbort också.

rekomenderar den sidan ! grymma priser för extrema laptops!

Permalänk
Medlem

Förstår ju dock inte ett ord som står på sidan.

och operativ system ingår ej vilket jag inte gillar.

Permalänk
Avstängd

google translate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
Gå till Deviltech.de prestandan/pris är oslagbart där Där. kan du få laptops med GTX 280M något som piskar de svenska varianterna helt enkelt, dessutom värt att nämna att du får svenskt tangentbort också.

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/92bf0818df1ff07d812...

Shit, Core i7 och GTX280M för ca 20k.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/92bf0818df1ff07d812...

Shit, Core i7 och GTX280M för ca 20k.

Har mer eller mindre bestämt mig för Deviltech, gillar starkt deras priser även om operativet kostar lite extra så blir det fortfarande ca 3000 kr billigare och mycket bättre saker.

vad menas med non glare och glare technology?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skumm
Har mer eller mindre bestämt mig för Deviltech, gillar starkt deras priser även om operativet kostar lite extra så blir det fortfarande ca 3000 kr billigare och mycket bättre saker.

vad menas med non glare och glare technology?

Glare skärm glänser och speglas (blir extremt svårt att se skärmen när annan ljuskälla finns typ solen, apple datorer har glare skärm). Glare skärmen ser något snyggare ut med med tanke på att man knappt ser skärmen när någon annan ljuskälla finns rekommenderar jag non glare skärm.

Annat tips kan vara notebookguru.de också väldigt seriös sida dock lite billigare men handlar inte om några större summor (ca 500kr).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
Glare skärm glänser och speglas (blir extremt svårt att se skärmen när annan ljuskälla finns typ solen, apple datorer har glare skärm). Glare skärmen ser något snyggare ut med med tanke på att man knappt ser skärmen när någon annan ljuskälla finns rekommenderar jag non glare skärm.

Annat tips kan vara notebookguru.de också väldigt seriös sida dock lite billigare men handlar inte om några större summor (ca 500kr).

kollade igenom den sidan och med samma konfiguration på precis samma dator så blev det 1000 kr billigare hos notebookguru.de

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
kanske Hp HDX16 kan vara nåt?

Jag fick hjälpen härifrån och köpte mig en HP HDX18-1200.
Är tokNÖJD med den! =D

Så en sådan rekommendera jag, men vet ej om det bara finns ett fåtal kvar i sverige om det nu gör det vill säga.

//Greim

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |