Permalänk

Min win7 uppgradering går ej heller.
Kör win7 home premium på min som funkar alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Min win7 uppgradering går ej heller.
Kör win7 home premium på min som funkar alldeles utmärkt.

Dåligt! Man undrar ju varför de inte funkar.. har du laddat ner eller?

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Dåligt! Man undrar ju varför de inte funkar.. har du laddat ner eller?

Här har ni svaret:
när jag köpte min xps 16 (som jag avbokade sen) sa säljaren VÄNTA 2 veckor innan du anmäler dig för uppgraderirngspaketet till windows 7, detta pga att det tar cirka 2 veckor efter att man fått datorn innan service tagen blir reggad i deras system:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Här har ni svaret:
när jag köpte min xps 16 (som jag avbokade sen) sa säljaren VÄNTA 2 veckor innan du anmäler dig för uppgraderirngspaketet till windows 7, detta pga att det tar cirka 2 veckor efter att man fått datorn innan service tagen blir reggad i deras system:)

Göttmos så är det bara att vänta då ^^ jag tänkte att det förmodligen va nåt sånt o tänkte inte ringa förrän typ i november men då vet man det har dock gått mer än två veckor sen jag lade min beställning och sen de skickade den från fabriken...

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Göttmos så är det bara att vänta då ^^ jag tänkte att det förmodligen va nåt sånt o tänkte inte ringa förrän typ i november men då vet man det har dock gått mer än två veckor sen jag lade min beställning och sen de skickade den från fabriken...

Jag minns att han sa att man ska vänta cirka 14 dagar efter att man fått produkten levererad

Permalänk
Medlem

Hur mycket får man betala för en stationär dator med liknande prestanda som XPS 16 på ett ungefär? Med liknande skärm, OS, osv. Är lite nyfiken bara tycker det verkar vara mycket prestanda för pengarna..

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk

Fick min skiva idag.

For rinstallin fastaccess facial recongnition software, heter den.
Ringde igår så det var snabbt jobbat.
Och den funkar finfint i win7 x64.

Permalänk

Sitter nu och velar fram och tillbaka över denna dator, men ställer mig fortfarande frågan om det är värt runt 13-14000..?

Så innan jag fattar något beslut skulle det vara tacksamt med lite åsikter

Någon av er som kan svara på hur den funkar med lite nyare spel?
Om det är värt 900 kr extra för 1080p skärm?

Samt om man kan förvänta sig att denna laptop presterar ungefär som min gamla stationära, som gav 9180 poäng i 3d mark 06..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illozionz
Sitter nu och velar fram och tillbaka över denna dator, men ställer mig fortfarande frågan om det är värt runt 13-14000..?

Så innan jag fattar något beslut skulle det vara tacksamt med lite åsikter

Någon av er som kan svara på hur den funkar med lite nyare spel?
Om det är värt 900 kr extra för 1080p skärm?

Samt om man kan förvänta sig att denna laptop presterar ungefär som min gamla stationära, som gav 9180 poäng i 3d mark 06..?

Jag har lirat Mirrors Edge i nåra dar nu i 1920 x 1080 utan nåra problem alls ^^ medium inställnigar på texturer och sånt och 2x kantutjämning.. flyter på som en oljad ål! (inte nyaste spelet men det är inte gammalt)

Den lär inte prestera lika bra som din stationära då denna får kring 7000 i 3dmark06 men å andra sidan är den bärbar bärbarheten är inte billig xD ska du köpa en kraftfull grej som ändå är bärbar (och inte släpbar) så får du punga ut med en del pengar men ändå inte förvänta dig extrem prestanda

Vet inte om den är värd 13-14000... jag köpte den ju för lite under 12000, och har märkt att de ändrat priserna en del >< men om du värderar design och mobilitet men ändå inte vill dra ner jättemycket på prestandan så tycker jag den är underbar

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Jag har lirat Mirrors Edge i nåra dar nu i 1920 x 1080 utan nåra problem alls ^^ medium inställnigar på texturer och sånt och 2x kantutjämning.. flyter på som en oljad ål! (inte nyaste spelet men det är inte gammalt)

Den lär inte prestera lika bra som din stationära då denna får kring 7000 i 3dmark06 men å andra sidan är den bärbar bärbarheten är inte billig xD ska du köpa en kraftfull grej som ändå är bärbar (och inte släpbar) så får du punga ut med en del pengar men ändå inte förvänta dig extrem prestanda

Vet inte om den är värd 13-14000... jag köpte den ju för lite under 12000, och har märkt att de ändrat priserna en del >< men om du värderar design och mobilitet men ändå inte vill dra ner jättemycket på prestandan så tycker jag den är underbar

Det lät ju inte fy skam!

Visst e de så att portabilitet och komprimering kostar, trist nog

Spec'sen jag funderar på är samma som din, dock velar jag angående skärmen.. Men du skulle anse att det är värt att ta 1080?

jag måste ju tacka för det snabba svaret ockå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illozionz
Det lät ju inte fy skam!

Visst e de så att portabilitet och komprimering kostar, trist nog

Spec'sen jag funderar på är samma som din, dock velar jag angående skärmen.. Men du skulle anse att det är värt att ta 1080?

jag måste ju tacka för det snabba svaret ockå!

Det beror helt på vad du ska göra med datorn om du inte behöver den högre upplösningen så är det självklar lättare och billigare att ta standard ^^ men jag tycker att det är värt det! jag spelar ju lite och håller på en del i Photoshop så jag behöver mer eller mindre 1080p-skärmen

Nemas problemas!

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk

Att nått annat än 1080p skärmen vore helgerån!
Den är värd varenda krona.
Spara in på att ta minsta hårddiken samt ramminne och uppgradera det själv så sparar du några kronor.
Tror du måste ringa en säljare för att välja snik disk o minne.
Köp också minst en p8600 processor.

Leta upp någon rabbatkod så får du 5-10% rabbat.

Permalänk
Inaktiv

Snart borde ju intels nya processor I7 mobile släppas för xps 16 Tippar på 1-2 månader

Permalänk
Medlem

Inte för att det tillför något men när ska dell komma med de nya nVidia korten? jag vill ha en 15.4/15.6 tummare med ett nvidia 240M ! no like ati =(

Vill ha exakt denna setupen
https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-5739g-vista-...

fast inte acer =(

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimmeh
Inte för att det tillför något men när ska dell komma med de nya nVidia korten? jag vill ha en 15.4/15.6 tummare med ett nvidia 240M ! no like ati =(

Vill ha exakt denna setupen
https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-5739g-vista-...

fast inte acer =(

Det finns ingen som lovar att de nånsin kommer komma med DE nvidiakorten

om ja fick gissa skulle jag säga att de kanske byter till nvidia när det är dags att byta grafikkort inför dx 11... när det nu kommer till mobila enheter. Tvivlar på att de kommer byta grafikkortet i XPSen innan det, då de bytte i våras från det betydligt äldre HD 3670 (och det är inte såå länge sen).

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hotspot
Vasego* Zalasta* För berömet det är du värd(( Du svarar så korrekt O bra* Tänk om alla vore lika vänliga* Ser fram mot dinna vidare bravader inom spelen*
Mvh:hotspot.

Tja igen, har lirat igenom hela Mirror's Edge nu och provat lite olika inställningar körde 1920 x 1080 hela tiden och även om man hade 8x kantutjämning och Highest på både graphic quality och texture quality så var det spelbart. För att det ska flyta på bra så hade jag en på medium och en på high och 4 gångers kantutjämning men det fungerade riktigt bra!
Processortempen blev max 65 grader (bara kul info rekommenderar inte att du gamear med datorn i knät dock..)

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Dell Studio XPS.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalasta
Tja igen, har lirat igenom hela Mirror's Edge nu och provat lite olika inställningar körde 1920 x 1080 hela tiden och även om man hade 8x kantutjämning och Highest på både graphic quality och texture quality så var det spelbart. För att det ska flyta på bra så hade jag en på medium och en på high och 4 gångers kantutjämning men det fungerade riktigt bra!
Processortempen blev max 65 grader (bara kul info rekommenderar inte att du gamear med datorn i knät dock..)

OK Då tycks den fungera på Mirror`s Edge! Då borde den klara av
en del andra liknande spel med? Nicks picks skall inte ha den i knät
Har innförskafat ett bra skrivbord för densamma, samt en ekkornes-fotölj,
man ska sitta bekvämt ju när man har en så bra dator(LEENDE)**
Mvh. Christer, (Hotspot) i Malmö. O du TACK*

Permalänk
Inaktiv

Läste precis att XPS 16 får I7 processorn http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5272

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Läste precis att XPS 16 får I7 processorn http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5272

Naaaajs:D

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Hallå, första inlägget här. Är något av en rookie, så bare with me...

Beställde en Studio XPS 16 med en T9600 dual core-processor, 2.8 Ghz. Eftersom det nu är klart att i7 kommer att släppas till Studio XPS 16 så funderar jag på att skicka tillbaka min nuvarande konfiguration och att istället beställa en med i7-processorn. Min fråga: är det värt att byta till i7? Kommer datorn att vara "up-to-date" längre då? Är en i7 alltid bättre än en t9600, oavsett frekvens? Om jag skulle beställa en i7, är det då OK att köra på 3 gb ram-minne, eller bör jag uppgradera redan nu?

Många frågor, vore väldigt tacksam om någon vänlig själ skulle kunna hjälpa mig att besvara dessa!

Permalänk

Vad blir prisskillnaden?
Vilken påverkan har leveranstiden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Vad blir prisskillnaden?
Vilken påverkan har leveranstiden?

Vet ännu inte hur stor prisskillnaden blir, Dells svenska hemsida har inte uppdaterats med i7 som tillgängligt val för Studio XPS 16 ännu (borde dock ske under denna vecka, vad jag förstår). Jag är villig att vänta några extra veckor för att få i7 om det är "den man ska ha".

Om prisskillnaden inte blir alltför stor är jag villig att byta upp mig. Går väl inte att uppgradera processor senare (iaf inte byta från duo core till i7)?

Permalänk

Nej det kommer inte att gå att byta.
Personligen tror jag att det är 5-7 veckor innan du har den i handen,
och det kommer kosta minst ett par tusenlappar mer än dagens koniguration.

Men jag har haft fel förr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Nej det kommer inte att gå att byta.
Personligen tror jag att det är 5-7 veckor innan du har den i handen,
och det kommer kosta minst ett par tusenlappar mer än dagens koniguration.

Men jag har haft fel förr

Hur skulle du ha gjort?

Kommer duo core att bli helt obsolet inom ett år, eller? Kommer jag att överhuvudtaget kunna köra spel baserade på quad core teknik med min duo core T9600 2.8Ghz?

Permalänk

Vill du ha en dator nu så köper du en, vill du vänta så gör du det...
Men då kan du vänta i allevighet.
En t9600 är inte en dålig cpu den är bra snabb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedorov
Hur skulle du ha gjort?

Kommer duo core att bli helt obsolet inom ett år, eller? Kommer jag att överhuvudtaget kunna köra spel baserade på quad core teknik med min duo core T9600 2.8Ghz?

Du kommer alltid kunna köra spel baserade på quad-core teknik men du kommer inte få samma prestanda som om du hade haft en fyrkärnig processor personligen hade jag nog väntat tills i7 placeras i XPSen men det är ditt val! Det är dock ännu inte alla applikationer som har stöd för att kunna utnyttja fyra kärnor men din dator kommer självklart vara up-to-date längre än om du kör med T9000-serien.
Tror dock att det tillomed kan bli sämre prestanda i vissa applikationer men det är isf på grund av avsaknaden av stöd för fyra kärnor, och de flesta lite mer kända program stödjer quad-core processorer.

Visa signatur

Dell Studio XPS 1640 -> C2D P8600 || Radeon HD4670 1GB || 4GB DDR3 RAM

Permalänk
Medlem

Stort tack till er båda för input!

Jag får ta mig en funderare helt enkelt, får se vad skillnad i pris/leveranstid blir och ta ett beslut baserat på det.

Än en gång, stort tack!

Permalänk

Har du beställt så kör på.
Ska du beställa så kanske vänta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
Har du beställt så kör på.
Ska du beställa så kanske vänta.

Ja, alltså grejen är att jag har beställt och beräknad leverans är nu på tis 29/9. Så känns ju lite surt att ev. behöva vänta 5-7 veckor till... Vette fan hur jag ska göra, måste nog sova på saken.

Permalänk

Då hade jag behållt den!
Du kommer inte bli missnöjd.