Program FILES mapp :( bugg i nya win7?

Permalänk
Medlem

Program FILES mapp :( bugg i nya win7?

Någon mer än jag som tycker att det är en flopp av mickrosoft att envisas med en program mapp istället för en program FILES mapp på våran version av win???
Jag installerade win 7 X64 swe för några timmar sedan och när jag installerar program så vill alla lägga installationen i Program Files mappen som inte finns.. Det finns ju bara en Program mapp:/ Samma skit som med XP.....

Permalänk
Medlem

Problemet med svenska språket är det att det lägger sig ovanför det engelska vilket leder till att "c:\Program Files" ser ut som "c:\Program".

Har man otur vid tex installation att installationsprogrammet inte klarar av detta så skapar den en egen mapp eller i värsta fall så säger det att den mappen saknas.

Permalänk
Medlem

Re: Program FILES mapp :( bugg i nya win7?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Någon mer än jag som tycker att det är en flopp av mickrosoft att envisas med en program mapp istället för en program FILES mapp på våran version av win???
Jag installerade win 7 X64 swe för några timmar sedan och när jag installerar program så vill alla lägga installationen i Program Files mappen som inte finns.. Det finns ju bara en Program mapp:/ Samma skit som med XP.....

Hej
Så här är det (tror jag) samtliga Win7 versioner (har själv installerat Ultimate, Enterprise och Home Premium) är i grund och botten engelska, som modiferas med olika språk, svenska för våran del, man har lagt på ett språkpaket så att allt visuelt blir på svenska, som mappen "Program" t ex.

När man sen installera ett program blir valet på plats alltid "Program Files", som mappen faktiskst heter i roten av systemet, men i mappträdet heter den "Program" så mappen Program och Program Files är samma mapp fast den heter olika på olika ställen....svårt att förklara.
Så det gamla XP fenomenet att det skapas en mapp "Progam Files" finns inte i Win7, för den mappen finns ju redan som sagt ovan, fast visuellt i mappträdet heter den Program.

Visa signatur

Hubbe

Permalänk
Medlem

Windows 7

Tjena jag skulle vilja skapa en mapp i Win 7 som ska heta "program files"

går det ?

tack på förhand

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skapa mapp?

Är väl inte så svårt, högerklicka å ny mapp...

Finns det redan en mapp som heter så, så kan du glömma det.

Permalänk

Re: Windows 7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ECtrader
Tjena jag skulle vilja skapa en mapp i Win 7 som ska heta "program files"

går det ?

tack på förhand

Klart det går men vad ska med den till ? Själv lägger jag alltid upp mappar tex Musikprogram Systemverktyg Nyttoprogram m.m Och då när jag tex ska installera Winamp så väljer jag att installera den i Musikprogram mappen osv

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Numera finns det bara en Program Files-mapp (plus en mapp för x86 om man kör 64-bit) för alla språkversionen istället för femtio olika versioner beroende på språk. Istället finns det en lokaliserad symlink till den mappen.

Helt klart en bra förändring att inte integrera lokaliseringen så hårt i systemet.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.