Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

Jag har inga problem med min skärm, den surrar inte och där e inga vita grejer runt text o sånt. har fått ett perfa ex:D

Isf är du blind, det är ju ett fel som är på alla såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

köpt från Inet? Kanske ska chansa, har väntat på denna skärm sedan februari!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

köpt från Inet? Kanske ska chansa, har väntat på denna skärm sedan februari!!!

Min var köpt ifrån Inet, så även Alfis.

Permalänk
Medlem

Okej, ja den surrar iaf inte, det där med bokstäverna finns det ju en fix på, om än omständigt och så jobbig är den säkerligen inte. Alla bilder man sett är ju väldigt inzoomade för att visa på felet och sitter man en bit ifrån är det troligen lugnt. Om inte går det ju att stänga Overdriven.
Segt att man kan få en som surrar och har man tur inte. Mailade inet och frågade om man kunde byta om så var fallet. Inget svar än dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

Okej, ja den surrar iaf inte, det där med bokstäverna finns det ju en fix på, om än omständigt och så jobbig är den säkerligen inte. Alla bilder man sett är ju väldigt inzoomade för att visa på felet och sitter man en bit ifrån är det troligen lugnt. Om inte går det ju att stänga Overdriven.
Segt att man kan få en som surrar och har man tur inte. Mailade inet och frågade om man kunde byta om så var fallet. Inget svar än dock.

Jag snackade med Inet, den ska inte surra så jag skickade in min. Jag kunde se gloriorna runt bokstäverna på över 50cm håll, men då är jag van en PVA-panel också, troligen bortskämd.

Permalänk
Medlem

okej! ja och gloriorna går ju att få bort. Om man bortser från surrandet och gloriorna, kan du rekommendera skärmen då? spelar mest på datorn men även en del skolarbete. Skall använda den för 3d-vision bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ericcccs:

okej! ja och gloriorna går ju att få bort. Om man bortser från surrandet och gloriorna, kan du rekommendera skärmen då? spelar mest på datorn men även en del skolarbete. Skall använda den för 3d-vision bland annat.

För 3500 och som enda skärm hade jag inte rekommenderat den. Men är man bara van TN-paneler så lär man inte klaga. Färgerna är okej och den har 120hz.

Permalänk
Medlem

Har en Samsung Syncmaster 226Bw nu, Tn-panel... Uppgraderingen antar ja består i 120 hz och större skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Acern är bättre, iaf recensionerna och jag svårt att tro att den är bättre på något sätt. Kör på Acern

beställd från Inet
hoppas du har rätt annars får du stryk!

jag tror också den är bättre
om inte så är det högre upplösning vilket räcker för 600kr dyrare skärm

jag fixar lite bilder på den när jag får hem den

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Färgerna är okej och den har 120hz.

ok?
Samsungs 120hzare ska ju ge riktigt bra färger.
fan skan man avbeställa skiten från Inet eller inte :)?

hur ska ni ha det?
är den bra eller inte ?

jag har ju en CRT i nuläget men jag är även van med TN paneler från jobbet

Saxat ang OD funktionen:
how they could put that monitor into market with such stupid and annoying issue
they could just include a 3D preset inside the user menu (or just a button) to enable the OD only when needed (3d games) and the monitor could be perfect.
I hope they fix it with a new firmware but i think the monitor should be sent back anyway for upgrading.

låter lovande

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Någon som har känt på Alienware AW2310, hur står sig Acer-skärmen mot denna?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

EDIT: Det är Overdrive som ska ändras, eller OD som det heter i menyn, för att rätta till skärpan. Skall vara avstängd.

japp men då tappar du tydligen dina sparade färginställningar varje gång du sätter på monitorn
det har ni koll på eller :)?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ok?
Samsungs 120hzare ska ju ge riktigt bra färger.
fan skan man avbeställa skiten från Inet eller inte :)?

hur ska ni ha det?
är den bra eller inte ?

jag har ju en CRT i nuläget men jag är även van med TN paneler från jobbet

Saxat ang OD funktionen:
how they could put that monitor into market with such stupid and annoying issue
they could just include a 3D preset inside the user menu (or just a button) to enable the OD only when needed (3d games) and the monitor could be perfect.
I hope they fix it with a new firmware but i think the monitor should be sent back anyway for upgrading.

låter lovande

Färgerna på TN är bara "ok", det blir inte bättre.
Samtliga 120Hz skärmar idag är TN. Tror inte Samsungs 120hz´are varken är bättre eller sämre än Acers motsvarighet i färgspektrat, möjligen på andra punkter, men inte färgerna.

Har du beställt Acers skärm så behåll den, du får inte bättre "färger" för att du väljer annan TN 120Hz´are.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mercy1:

Har du beställt Acers skärm så behåll den, du får inte bättre "färger" för att du väljer annan TN 120Hz´are.

ok det låter bra
då är det den bästa 3d skärmen just nu då

aja jag kommer med lite kommentarer på torsdag när den dyker upp
surfar just nu på en Samsung UE467070 LED TV så färgerna på den är ju rätt ok

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hjonsson:

Någon som har känt på Alienware AW2310, hur står sig Acer-skärmen mot denna?

Av vad jag har läst så är Alienware den bästa 120Hz skärmen som finns på marknaden.

Permalänk
Avstängd

Jag hade lätt köpt alienwaren om den inte vore så satans dyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

ok?
Samsungs 120hzare ska ju ge riktigt bra färger.
fan skan man avbeställa skiten från Inet eller inte :)?

hur ska ni ha det?
är den bra eller inte ?

jag har ju en CRT i nuläget men jag är även van med TN paneler från jobbet

Saxat ang OD funktionen:
how they could put that monitor into market with such stupid and annoying issue
they could just include a 3D preset inside the user menu (or just a button) to enable the OD only when needed (3d games) and the monitor could be perfect.
I hope they fix it with a new firmware but i think the monitor should be sent back anyway for upgrading.

låter lovande

Ska Samsungs 120hzare ha riktigt bra färger? Hahahaha, skrattar IRL så illa är det

DigitalVersus där finns det recensioner av alla 120hzare som finns idag utom Alienwaren.

Jag är 100% säker på att Acern är bättre. Färgerna är bättre, kontrasten är bättre, upplösningen är bättre och den är snabbare. Vad mer kräver du?

Ja, stryk får du ge mig ifall jag har fel, isf ljuger samtliga recensioner jag läst också.

Permalänk

Samsungen har helt okej färger med lite kalibrering (runt 0.15 svart, 800:1 kontrast och 0.6 deltaE har de mer ingående review-siterna fått den till).

När det kommer till hastigheten bland alla 120Hz:are vet jag inte vad jag ska tro. Det är mest bara subjektiva bedömningar hit och dit - förutom digitalversus "Gaming: Best/Worst Result" screenshotsen. Bland dessa verkar Viewsonicen krossa de andra, i alla fall i mina ögon:

Product Face-Offs Monitors - DigitalVersus

Visa signatur

E8400 @ 9x400 | HD5750 | Intel X25-M G2 | Dell U2311H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreas89:

Jag är 100% säker på att Acern är bättre. Färgerna är bättre, kontrasten är bättre, upplösningen är bättre och den är snabbare. Vad mer kräver du?

jag tror dig
men man blir ju lite orolig när man läser om vissa som bara gnäller
problemet med forum...småfel förstoras upp så innåt

en fråga: hur suddig är bilden orignal? innan man har stängt av OD funktionen?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Jag sitter idag på en Samsung Syncmaster T220 60Hz, och vill uppgradera till en 120Hz och köra 3d vision. Min nuvarande skärm har jag varit tvärt nöjd med, men ni snillen måste ju tycka att den är komplett värdekass - därmed borde väl en ny 120Hz vara en enorm uppgradering? Och jag är alltså inte känslig för sämre färgkontrast, ghosting och allt vad det heter...

Läser man här i tråden så verkar det som att Acern är en bra skärm men som ändå lider av vissa problem. Jag är lite inne på LG's variant, någon som har den och vet hur den är? Enligt Digital Versus så har den tydligen något sämre kontrast, och lite för blå färgskala - men det senare problemet ska ju tydligen vara lätt fixat. Skärmen kommer tjäna som heltidsskärm, och jag vill gärna ha bra 3d men det ska ju helst inte se skit ut när man stänger av 3d - varken i spelmiljö eller OS.

Visa signatur

Asus Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T BE @ 4.2 GHz | Corsair H70 | 8GB Corsair Dominator GT 1600 MHz 7-7-7-20 | Corsair Airflow Pro | Asus 5870 Matrix @ 1050/5200 MHz | Asus Xonar Essence STX | 80GB Corsair Force SSD | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX850W | Westone ES5 | Razer Lycosa | Razer DeathAdder |

Permalänk
Medlem
Skrivet av b0ck3n:

Jag sitter idag på en Samsung Syncmaster T220 60Hz, och vill uppgradera till en 120Hz och köra 3d vision. Min nuvarande skärm har jag varit tvärt nöjd med, men ni snillen måste ju tycka att den är komplett värdekass - därmed borde väl en ny 120Hz vara en enorm uppgradering? Och jag är alltså inte känslig för sämre färgkontrast, ghosting och allt vad det heter...

Läser man här i tråden så verkar det som att Acern är en bra skärm men som ändå lider av vissa problem. Jag är lite inne på LG's variant, någon som har den och vet hur den är? Enligt Digital Versus så har den tydligen något sämre kontrast, och lite för blå färgskala - men det senare problemet ska ju tydligen vara lätt fixat. Skärmen kommer tjäna som heltidsskärm, och jag vill gärna ha bra 3d men det ska ju helst inte se skit ut när man stänger av 3d - varken i spelmiljö eller OS.

Du kommer bli nöjd med Acern

Permalänk
Skrivet av hjonsson:

Någon som har känt på Alienware AW2310, hur står sig Acer-skärmen mot denna?

Jag har denna skärm och det är grym och verkar leverera upp till dess rykte. Inte så satans dyr jämfört med acern. Köpte min för 4500 inkl frakt, var 15% rabatt. Kanske finns det erbjudandet kvar.

Gillar dock funktionen att kunna vrida skärmen runt fästet samt att höja och sänka. Perfekt när man har TV: framför sig

Visa signatur

intel 980X @ 4,4 GHz | 2x MSI 480gtx | 6 gb CL 7 Corsair Dominator | Gigabyte X58-UD7 |

Permalänk
Avstängd

fick hem monitorn nydligen
har bara packat upp den
tog även några skit bilder så länge

första kommentaren: Riktigt snygg monitor!
färgen gör sig inte rättvisa på bidlerna utan den är snyggare irl

dom snålar inte in på kablar
en hel bibba följer med

Transformers följer inte med men det är inte svårt att förknippa stuket på monitorn med den filmen

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Kollade in med Inet, "Väntar på reservdel" står det på hemsidan, så även de hörde ett surr! Ser fram emot att få en tyst Acer!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Kollade in med Inet, "Väntar på reservdel" står det på hemsidan, så även de hörde ett surr! Ser fram emot att få en tyst Acer!!!!

haha nice, har du fått den fixad nu. den ska fan inte surra så som du beskrev, min e knäpptyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Kollade in med Inet, "Väntar på reservdel" står det på hemsidan, så även de hörde ett surr! Ser fram emot att få en tyst Acer!!!!

Om du skickade tillbax den inom 10 dagar så ska du få en ny direkt, med doa regler

Själv vet jag inte om jag ska vänta på Viewsonics led skärm eller köpa denna :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfiboy3:

haha nice, har du fått den fixad nu. den ska fan inte surra så som du beskrev, min e knäpptyst.

Ja, nice, nu ser jag fram emot en tyst en så jag kan pilla lite utan att bli irriterad efter ett tag

Skrivet av Daemon85:

Om du skickade tillbax den inom 10 dagar så ska du få en ny direkt, med doa regler

Själv vet jag inte om jag ska vänta på Viewsonics led skärm eller köpa denna :/

DOA? Dead On arrival? Död var den ju inte men surrade

Permalänk
Avstängd

up and running

det första man måste göra är att stänga av OD funkationen i service menyn
original så ser det för jävligt ut
det ser ut som det är lägre upplösning än vad det är pga den höga skärpan

nu börjar bilden bli riktigt bra!
flytet är ju med andra ord dubbelt så bra som en 60Hz monitor
har ej hunnit testat några spel än men man märker direkt med musrörelserna och när man skrollar fönster att
allt uppdateras snabbare
det flyter på som rinnande vattten

nu har jag inte labbat nåt med bildinställningarna än
ljusstyrkan räcker till
kontrasten däremot jämfört med min LED tv är totalt kass haha
jag är nog bortskämd med LED tvns sanslösa kontrast där svart är svart
här är svart inte svart utan grådassigt

så är ni ute efter bildkvalitet så är det nog läge att vänta på nån 120Hz LED skärm
LED is the shit om man är ute efter bäcksvart svärta.

ska prova lite spel just
kommer med mer kommentarer...

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Ja, nice, nu ser jag fram emot en tyst en så jag kan pilla lite utan att bli irriterad efter ett tag

DOA? Dead On arrival? Död var den ju inte men surrade

Dead On Arrival är inte så allvarligt som det låter alla fel, dvs fabriksfel, som finns från början räknas som DOA och lämnar man tillbax det inom 10 dagar ska man få en helt ny direkt, gjorde det 4 ggr med samma cp telefon jag köpte hos teknikmagasinet ^^

Permalänk
Avstängd

har testat lite gammeldags stereoskopic 3d(Röd/Gröna glasögon) och det var ju lite halv coolt
grymt djup i spelen men lite problem med att synca ihopp alla objekt till ett
måste skaffa Nvidia 3d vision istället
kan tänka mig hur det ser ut då.
det blir en jäkla häftig inlevelse när man får det där 3d djupet i spelen
nästan som att kolla ut genom ett fönster istället för att kolla på en platt skärm.
klart häftigt!

som tur är så märks ju inte den kassa svärtan i spel så mycket
där skiljer det klart mindre i bildkvalitet än från en LED skärm.

sen är det bara att inse att när man kommer upp i 80-100FPS i spelen
så flyter grafiken som rinnande vatten
enorm skillnad från att köra i 60Hz

men som sagt man måste ju ha en monster burk om man ska komma upp i dom höga FPSen i dom nya spelen
då får man nytta av den här skärmen.
har enbart testat Dirt2 och BFC2.

lite surt att man måste bekräfta bildinställningarna varje gång man stänger av monitorn nu när man
har slagit av OD funktionen men det får man väl ta.
bekräftar man inte så laddas original inställingarna in vid varje uppstart.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|