Permalänk

Blinkade PSU lampa?

Hej!
Min brors dator startar inte längre efter den blev flyttad.
Min första tanke var att Nättagget hade slocknat men eftersom jag har ett liknande nätagg i min burk så byte vi rakt av men det "dåliga" nätagget fungerade perfekt i min burk.

Så min andra tanke var att moderkortet hade lagt av eftersom inga lampor på kortet lyste. Jag beställde ett nytt från Inet och byggde ihop datorn igen men PSU lampan började blinka så fort jag slog på strömen. Jag började testa runt med ett par olika nättagg (350W, 500W och 650W) och det jag blev förvånad var att lampan blinkar olika fort beroende på vilket nätagg jag stoppar in. Den enda gången lampan inte blinkade var när jag satte i ett 20-pin 300 Watt nättagg men då går burken ändå inte igång.

Jag skickade in moderkortet eftersom jag antog det var fel på kortet men fick tillbaka det en vecka senare med en rapport som visade att den var felfritt så nu undrar jag om det är så illa att CPUn har bränt?

Jag har tagit ut alla andra komponenter en efter en och testat men blir inte klok på om jag gör något fel.

Snabba svar önskas, Tack på förhand!

// En galen lök

Permalänk
Medlem

Har precis samma fel!
Har inte använt datorn på några månader och sen när jag skulle starta den så hände inget. Nätaggregatet var helt dött. Bytte detta och nu, när allt är ihop byggt igen så står bara PSU lampan och blinkar. Inte ett livstecken från övriga komponenter. Nätagget är testat och fungerar.

Vad kan ha hänt? Nått som tog med det gamla agget i fallet?
Kanske BIOs batteriet?

Tacksam för lite ideer att testa!

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3000+ @4000+][MSI K8N NEO2 S939][120 GB IBM 120GXP][PowerColor 9800 Pro][PC3200 1024MB]
First To Go Last To Know!! <> http://zunken.de/

Permalänk
Medlem

Samma problem har dykt upp för mig.. Datorn är död och enda som händer är att power lampan blinkar ca 3 sek slocknar 3 sek osv.. Har testat nätagget i en annan dator och där funkar det...