Jag har gjort någon liknande med ASP och SQL
Jag bifoga lite screenshots på mitt projekt som kanske kan ge dig några ideer
Första sidan: Det är en portal som skall innehålla all möjlig konstig information man kan tänkas att behöva och fordonsdatan är en del av det som jag kallar "Fordonshanteraren" den hette tidigare DVM vilket står kvar lite varstanns fortfarande...
Start för fordonshanteraren - Listan för att välja ett fordon att arbeta med
Startsidan för ett fordon -Jag är intresserad av att samla in alla kostnader båda för reperation, service, tankningar osv. Dock inte varje sträcka som körts. Menyn till vänster visar olika dataurval och registreringar som kan göras för valt fordon.
Registerera vätskepåfyllning - Allt detta samlas i samma databas med olika koder beroende på vilket typ av påfyllning det är tillsammans med pris datum, km och volym
Visa Historik - Vätskor: Rapport för aktuellt fordon som kan filtrerars på olika sätt beroende på vad man vill se. Det kan exporteras direkt till excel för att kunna "leka" ännu mer med datan
Servicerapport - Eftersom jag samlar in all data för fordonet även reperation och service så kan jag räkna ut när det är dags att göra olika serviceobjekt i detalj. Datan hämtas från massa olika ställen och då bland annat Vätskehistoriken som uppdateras iaf minst var 14 dag om man kör varje dag. Ser att sambon slarvar lite med servicen på sin bil
Hoppas du kan få någon ide från mitt projekt har du någon fråga eller vill veta mer hur jag har gjort och tänkt tveka inte på att fråga