Dubbla skärmar, olika bakgrunder i Win 7

Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar, olika bakgrunder i Win 7

Jag har precis införskaffat en till skärm till min uppsättning och har nu alltså 2 skärmar till datorn.. Kör Windows 7.
Tidigare när jag hade två andra skärmar och körde XP så hade nvidia någon inbyggd funktion för att köra olika bakgrunder på skärmarna, vilket jag inte hittat längre.. Är detta borttaget i drivrutinerna för Windows 7? Finns det inbyggt i Windows 7 nånstans?

Jag vet att DisplayFusion samt UltraMoon finns, men det vore trevligt att slippa tredjepartsprogram.. Jag menar, det har ju funnits förut och vore ju konstigt om funktionen försvunnit i nyare drivrutiner och nyare operativsystem...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Jag har då aldrig hittat den funktionen i tidigare Windows, alltid använt Ultramon. Är ju nästan ett måste ändå ifall man har två skärmar enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Jag har då aldrig hittat den funktionen i tidigare Windows, alltid använt Ultramon. Är ju nästan ett måste ändå ifall man har två skärmar enligt mig.

Fanns med drivrutinerna till Nvidia-grafikkort förut.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Fanns med drivrutinerna till Nvidia-grafikkort förut.

Jo, jag har ett svagt minne av att jag använde det i XP. Det var dock bra många år sedan, aldrig sett det varken i Vista eller 7 dock, så antingen försvann det helt från drivrutinerna, eller så var det bara i XP och lägre som det fanns.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Jag håller med fredrik, konstigt och störande att det inte finns i W7 eller Ati/Nvidia.

Satt och letade runt igår och kom fram till samma sak.

Har svårt för att installera tredjepartsprogram som ligger och suger mitt dyrt införskaffade minne

Ganska meningslös post, syftar mest till att uttrycka mitt missnöje och berätta för fredrik att han inte är ensam

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem

Klistra ihop två bilder.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Fanns med drivrutinerna till Nvidia-grafikkort förut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Jo, jag har ett svagt minne av att jag använde det i XP. Det var dock bra många år sedan, aldrig sett det varken i Vista eller 7 dock, så antingen försvann det helt från drivrutinerna, eller så var det bara i XP och lägre som det fanns.

Har inte bytt drivrutiner sen installationen för två och ett halvt år sen så jag kan upplysa om att i Forceware 94.24, WHQL-signerade drivrutiner från maj 2007 så finns det något som heter nView Desktop Manager.
Finns den överhuvudtaget kvar eller? En annan bra sak är att man kan lägga in hotkeys för att rotera mellan porträtt/landskapsläge.

Så här ser det i alla fall ut

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackansson
Jag håller med fredrik, konstigt och störande att det inte finns i W7 eller Ati/Nvidia.

Satt och letade runt igår och kom fram till samma sak.

Har svårt för att installera tredjepartsprogram som ligger och suger mitt dyrt införskaffade minne

Ganska meningslös post, syftar mest till att uttrycka mitt missnöje och berätta för fredrik att han inte är ensam

När det gäller displayfusion räcker det med att du slår igång det när du byter bakgrund, du behöver inte ha igång det efter det vad jag vet.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

hade samma problem men löste det..

det ni söker är desktop manager och följde med nvidias drivrutiner. för att skaffa detta så måste man:

skaffa en drivrutins .exe och öppna denna med winrar
där finns en fil som heter nView.cab
dra den till skrivbordet och öppna med winrar.
här finns allt ni söker, gör en vanlig mapp som heter nView och extractra allt till den
sedan så lägger ni den i mappen för nvidias drivrutiner.

sedan så finns det en .exe som heter nView setup i mappen kör den så e allt klart

hoppas alla förstår hur man ska göra