Permalänk
Medlem

Bostrem först i Sverige med VDSL?

http://www.bostream.com/page.php?xml=swe/pages/newspage.xml&n...

Citat:

Idag lanserar även Bostream en helt ny bredbandsprodukt, jetstream, på hela 4 Mbps eller 8 Mbps i båda riktningarna. Internetuppkopplingen sker via vanliga telenätet och produkten är baserad på en ny DSL-teknik, VDSL - Very High Rate Digital Subscriber Line.

Det vart änna dags att något nytt skulle komma
Dock tänker jag stanna på deras 2.5mbit's ADSL, har inget behov av högre hastigheter.. specielt när plånboken motar

Permalänk
Medlem

Bah, sjuka priser... 1249 kr för 8 Mbit är ett skämt om man jämför med BBB och Tele2s 10 MBit...

Permalänk
Medlem

Nu när Bostream fixat ännu högre hastigheter är det väl dags för telia att höja lite dem med..

fast å andra sidan så är ju inte ADSL-marknaden oförändrad iom detta..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Och jag som bor i ett område som kan få VDSL!!! Nu med en gång!!!

Och så är det precis som ni påpekar lite för dyrt...

Men det är ändå rätt kul att veta att jag skulle kunna uppgradera till 8Mbit (från 0,5) helt utan några fastighetsmodifieringar

Permalänk

vad sjukt, tar de 1249:- månaden för 8Mbit ?

aj, ifall det är så dyrt känns VDSL inte riktigt som rätt teknik att satsa på..

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Inaktiv

1249kr är inte dyrt! Bandbred kostar, kolla vad det kostar utomlands.
Fast det är ju mer BBB som är sjukt billigt.

Permalänk

jag betalar 200kr för 4mbit
att betala 6 ggr mer för 2.5 ggr hastigheten låter inte lockande.

Jag tror inte att det kommer slå igenom ifall de har sådana priser.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Jag betalar 275 kr/mån för ~6-8 Mbit ADSL (Bo-lina), så detta är ju på tok för dyrt.

Edit: Givetvis är det inte mer än 600 Kbit upp.

Permalänk
Medlem

Och 5000:- i anslutningsavgift.
Det skulle innebära 19988:- första året!!!
Hutlösa priser

Permalänk
Medlem

mm, det intressanta är ju att de bara hyr linan, så det är mycket möjligt att även de andra leverantörerna av adsl kommer med vdsl snart! konkurans!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Ett ord till Bostream...........Good Luck! oops 2 ord Nej men allvarligt det lär dom behöva!

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Visst, 1295 kr är mycket pengar för en internetuppkoppling, men om man verkligen behöver 8 Mbit åt bägge håll och inte har möjlighet till något annat och inte har lust att flytta så har man ju ett alternativ iaf.

/Erik

Permalänk
Medlem

Min pappa betalar 389/mån för min 1.5Mbit-lina. Jag betalar i form av att jag klipper gräset hos hnm

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem

allting e realtivt, kommer ihåg när man betala kring 1500:-/mån för telia isdn..med tanke på att bbb har mycket begränsad utbyggnad så kan detta va riktigt ok. Har man egen server och anväder internet flitigt så tror jag man kan pynta 1200 bagis i månaden. Man behöver iaf inte vänta tills att bbb ska bygga ut i sin ort 2020. Jag förstår iof alla tonåringar som lever på studiebidrag, då är det inte lett.

Permalänk
Medlem

som studerande tror jag att jag håller mig till mitt telia adsl 0.5mbit det duger fint och det är ju massvis med bättre än modem och massa ggr billigare

kommer ihåg när jag bodde hemma och hade egen tele linje till rummet och ett fint v.90 modem då brukade räkningarna ligga runt 3000 per månad så jag kan inte påstå att jag klagar på en räkning på 1000kr per kvartal

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Min pappa betalar 389/mån för min 1.5Mbit-lina. Jag betalar i form av att jag klipper gräset hos hnm

Gör en deal med din farsa ni delar jämnt på snöskottning och gräsklippning: du skottar snö mellan maj och oktober och klipper gräs november till april. Så fixar han sin hälft:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0nny
allting e realtivt, kommer ihåg när man betala kring 1500:-/mån för telia isdn..med tanke på att bbb har mycket begränsad utbyggnad så kan detta va riktigt ok. Har man egen server och anväder internet flitigt så tror jag man kan pynta 1200 bagis i månaden. Man behöver iaf inte vänta tills att bbb ska bygga ut i sin ort 2020. Jag förstår iof alla tonåringar som lever på studiebidrag, då är det inte lett.

bara ett litet problem! bostream bygger ju ut i samma takt som bbb! bor i sveriges fjärde största stad o ändå funderar inte ens bostream på att fixa adsl här! jag är tvingad till de andra med enligt mig ynka 0,5 mbit! smalband är vad det är!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag tror knappast att den tjänsten är tänkt för privatpersoner.
Och för ett företag är det ju en väldigt liten kostnad

Permalänk
Medlem

Har ni hört något om att telenordia ska höja farten för adsl snart
eller är det bara telia?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbes
Jag tror knappast att den tjänsten är tänkt för privatpersoner.
Och för ett företag är det ju en väldigt liten kostnad

Den är riktad till privatpersoner, finns för företag också men då betalar de inte 1295 kr.

/Erik

Permalänk
Medlem

Sen skall ju Bonets VDSL lösning va däras egna nät.. enligt uppgift..
Men förtok för dyrt

Permalänk
Medlem

jag skulle vilja veta då Telia ska höja hastigheten på sitt ADSL?

det är fan dags nu tycker jag, kan ju höja till 1Mbit iaf tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frohike
Sen skall ju Bonets VDSL lösning va däras egna nät.. enligt uppgift..
Men förtok för dyrt

så du menar att de skulle ha råd till att dra in linor till alla som ska ha vdsl?

scanova äger alla ledningar, ända fram till ditt jack. Om nu Bostream inte ska hyra in sig på nån annans nät, så får de dra in ett nytt jack i de hus där vdsl ska finnas. enligt mig knappast troligt = de hyr in sig = mycket möjligt att fler operatörer har nått pågång!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

vanlig adsl är upp till 8mb så vad ska dom lansera vdsl för då ?
Bomba o invadera telia o tvinga dom att öka hastigheten...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle Hungrig
vanlig adsl är upp till 8mb så vad ska dom lansera vdsl för då ?
Bomba o invadera telia o tvinga dom att öka hastigheten...

Du kan få 8 Mbit åt bägge hållen med VDSL, det går inte med ADSL.

/Erik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik

Du kan få 8 Mbit åt bägge hållen med VDSL, det går inte med ADSL.

/Erik

precis, sen klarar väll vdsl ännu mer ifall man skulle vilja uppdatera i framtiden!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Mer ordagrant vad denna person som också är anställd på bonet sade.. "Bonet håller just nu på att bygga upp ett eget VDSL nät"
Men vad det innebär kan jag ej svara för

Permalänk

Ni ska inte klaga på för höga priser !....
Här i Finland (jävla Netikka-monopol) skulle jag bli tvungen att betala 50€ i månaden för 256k...

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

dom har 0.5mbit, 2.5mbit, 4mbit, 8mbit att välja på.. inte helt fel. deras 0.5a är åter sveriges billigaste adsl.. under 300:-

0.5 - 298:-/mån (dynamisk ip?? ajaj bostream)
2.5 - 449:-/mån
4 - 749:-/mån
8 - 1249:-/mån
bara välja vad du vill lägga ut för din anslutning..
BTW: 4/8mbit får 5ipn (woohoo)

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

VDSL ska klara 60Mb/s eller???

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless