Få Chrome att automatiskt öppna filer

Permalänk
Medlem

Få Chrome att automatiskt öppna filer

Jag har börjat använda Chrome som webläsare mer och mer, men det är en sak jag stör mig på som fan. Hur får man chrome att antingen öppna vissa filer som man laddar ner automatiskt, som t.ex. torrentfiler eller att ge mig ett val att öppna eller spara? Som det är inställt per standard så vill den alltid spara och det stör mig. Jag vill t.ex. att torrentfiler automatistk ska öppnas med mitt torrentprogram och sedan ska själva torrentfilen tas bort så fort den har lästs in.

Mycket irriterande att det nu ligger mängder av torrentfiler och skräpar i min download katalog som jag sedan måsts ta bort manuellt.
Någon som vet hur man gör?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

i utorrent kan du välja att den ska infoga torrenter automatiskt från en mapp, mkt enkelt i inställlningar.

Ta bort dem när det är klart är väl inte svårt?

Att få chrome att öppna andra filer automatiskt vet jag inget om men man kan ju allit trycka en gång på nedladdningen så öppnas den när den är klar.

Permalänk
Medlem

Bejje: om du klickar så långt till höger som möjligt på den nerladdade filen (längst ner i browsern) så får du upp en meny, du kan där välja att chrome alltid ska automatiskt öppna filer av den typen (tex torrent-filer).

Vet dock inte hur du automatiskt ska kunna ta bort torrentfilerna från nerladdningsmappen, men har själv vant mig att plocka bort dem manuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illya_
Bejje: om du klickar så långt till höger som möjligt på den nerladdade filen (längst ner i browsern) så får du upp en meny, du kan där välja att chrome alltid ska automatiskt öppna filer av den typen (tex torrent-filer).

Vet dock inte hur du automatiskt ska kunna ta bort torrentfilerna från nerladdningsmappen, men har själv vant mig att plocka bort dem manuellt.

Tack för tipset, ska kolla in det. Troligtvis försvinner ju inte filerna sedan och det är ju synd, men det kanske är något man får leva med.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Minanedladdade filker öppnas inte fast det står "öppna efter nedladdning/hämtning"

@tcntad:
Även om jag dubbelklickar på nedladdningsikonen händer inget! WIN10.