Men jag fattar fortfarande inte poängen med ditt tjafsande och tjatande. Det är ju du som driver det och klarar uppenbarligen inte att bli bemött på det. Så jag säger det igen, släpp din försvarsposition och tänk till lite. Vad spelar det för roll om det är världens vanligaste upplösning? Den är fortfarande låg. För några år sedan när 1680x1050 var nytt och widescreen var på intågande för datoranvändare, säg fyra år sedan, så var väl fortfarande 1024x768 den allra vanligaste upplösningen och både du och jag tyckte antagligen att det var en lågt redan då. På den tiden gick de vanligaste diskussionerna om man skulle välja en 17" eller 19" platt skärm med 4:3 upplösning vid nästa uppgradering
Du säger att du vill komma fram till att om man spelar gårdagens spel med ett mittensegmentkort från idag så är det en självklarhet att det flyter på?
Precis, så är det. Cryengine och Cryengine2 må vara tekniskt utvecklade och fantastiska på sitt vis och vi vet båda två att när spelen kom satte de den tidens grafikkort på ordentligt prov. Men vi vet också att nästkommande generations kort inte har några större problem med dessa motorer och speciellt inte heller i lägre upplösningar. Innan du får upp blodtrycket igen så vill jag att du relaterar det till det faktum att 1920x1200/1080 betyder väldigt mycket mer arbete för samma grafikkort. Vi pratar om 1782000 pixlar mot 2304000 pixlar. Stor skillnad. Du är ju student, du om någon borde kunna ta in det här utan att känna dig hotad. Kolla länken nedan, testet visar att man får ca 25fps med ett Geforce 460 vid 1680x1050 och drygt 21fps vid 1920x1080. Du har helt rätt i att spelet flyter okay i den lägre upplösningen och det enda jag säger är att det inte är särskilt konstigt, med tidigare inlägg i bakhuvudet.
Benchmark Results: Crysis (DX10) : Nvidia GeForce GTX 460: The Fermi We Were Waiting For
Jag har egentligen genom hela tråden hållt med dig, allt jag har gjort är att ge en förklaring till varför det är så. Men för att påpeka det igen, det spelar ingen roll om hela världens befolkning använder den upplösningen, i förhållande till de vanligaste högre upplösningarna så är det en låg upplösning. Men i sig är det väl ingen låg upplösning, det här måste du väl vara mentalt kapabel att ta in?