Jakt på bra och billigt USB-Minne

Permalänk
Medlem

Jakt på bra och billigt USB-Minne

Som titeln avslöjar är jag i jakt på ett bra och billigt USB-minne ca 8-16GB och kan väl kosta upp till 500kr men om det kostar mindre är ju det att föredra.
En trevlig sak som jag letar efter utom bra skriv/läs hastighet är om man skulle kunna sätta minnet på en nyckelknippa så man alltid kan ha det med sig.

(Om den här tråden är i fel del av forumet kan en moderator gärna flytta på den)

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom2 X6 1055T l Asus Crosshair IV Formula l XFX Radeon HD6870 l Corsair 2x 2GB 1600MHz XMS3 l Samsung SH-S223C l Seagate 2x 320GB, Samsung HD204UI 2x RAID 1 HDD's l Corsair HX 850W l Cooler Master HAF 922

Permalänk
Medlem

Det verkade rätt så bra men det hade inget sätt att sättas fast på nyckelknippa eller?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Skrivet av Gysztaf:

Det verkade rätt så bra men det hade inget sätt att sättas fast på nyckelknippa eller?

Om du tittar på deras hemsida...

Cruzer® USB Flash Drives - Transfer Your Files With Confidence I SanDisk

...så har de en 360 graders visning ("SanDisk Cruzer 360 Views"). Jag skulle säga att det går att fästa den på nyckelringen (se på baksidan nere i vänstra hörnet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fqvarfort:

Om du tittar på deras hemsida...

Cruzer® USB Flash Drives - Transfer Your Files With Confidence I SanDisk

...så har de en 360 graders visning ("SanDisk Cruzer 360 Views"). Jag skulle säga att det går att fästa den på nyckelringen (se på baksidan nere i vänstra hörnet).

Jag vet inte, tycker det ser lite tveksamt ut att det faktiskt går...

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Corsair Voyager-serien är inte fel heller. Har 4GB-modellen som räckte för mig. Går utmärkt med nyckelringen också.
Corsair 8GB Voyager Mini - Inet.se

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Corsair Voyager-serien är inte fel heller. Har 4GB-modellen som räckte för mig. Går utmärkt med nyckelringen också.
Corsair 8GB Voyager Mini - Inet.se

Har det bra läs/skriv hastighet? Passar bra på en nyckelknippa? Lätt att få in bland andra USB grejer som kan sitta inne i portar som är nära.

Har hört att LaCie IamaKey ska vara rätt så bra...stämmer det?

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W

Permalänk
Medlem

Har själv ett par Lexar USB-minnen(köpta från CDON) som jag är grymt nöjd med. Kommer upp i ca. 25MB/s med dom och dom är små och smidiga och sitter perfekt på nyckelknippan Ser nu dock tyvärr att bara 8GB-varianten verkar finnas kvar. Vet att dom haft 16GB förut.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Har själv ett par Lexar USB-minnen(köpta från CDON) som jag är grymt nöjd med. Kommer upp i ca. 25MB/s med dom och dom är små och smidiga och sitter perfekt på nyckelknippan Ser nu dock tyvärr att bara 8GB-varianten verkar finnas kvar. Vet att dom haft 16GB förut.

Hade ett Lexar Firefly eller något liknande tidigare men det dog så jag vill nog hellre ha något annat märke.

Visa signatur

CPU: 4670K @ 3.4GHZ - GPU: GIGABYTE GTX 770 - Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R - Moderkort: ASUS Z87-A - Nätagg: BE QUIET! PURE POWER L8 630W