Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Föråldrad mus, jag vill ju ha någon i samma prisklass

Roccat Kone Gaming Mouse - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss finns, men folk verkar få problem med scrollen på den.
Annars finns också Logitech G500 Gaming Mouse - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss eller Ozone Radon 5K - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss men den sist nämnda vet jag inte alls hur den är. Stål översida? Ace Edge 3200 T2 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Möss.
Annars är det SteelSeries Ikari Laser som gäller.

Permalänk
Medlem

ace edge 3200, använder själv musen och är väldigt nöjd.

Visa signatur

|Intel i7 8700k|ASUS Prime Z370-A| 16 GB RAM @ 3000Mhz | GTX 1080 | SteelSeries Rival 310 | Razer BlackWidow Chroma |
DieMudda™

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mundii:

ace edge 3200, använder själv musen och är väldigt nöjd.

Jag har tittat på den förut och min tumme satt tyvärr inge skönt för den låg och tryckte på dpi-indikatorn men skulle kunna testa den igen.

Permalänk
Medlem

Har kört båda, min Naos köpte jag för ett knappt år sedan och iom. att mouse5 började fastna efter att man tryckt in den (så man fick pilla ut den) så spontanköpte jag en 5K på DH. Att de har samma sensor känns verkligen, de beter sig exakt lika i rörelser. Byggkvalitén känns nästan identisk. Skillnaden är sidomusknapparna, som jag (förutom att de gick sönder^^) gillade lite bättre på Naos. Mouse4 är större på den och de känns lite mer robusta iom. att de är större till ytan och mindre utstickande. Gillar möjligheten att välja vikt på Naos, men den vikt jag kört hela tiden är identisk med 5K så för mig spelar det ingen roll. Naos är snyggare också. Men slutgiltigt så gillar jag faktiskt 5K mer, helt enkelt för att den är skönare. Båda är stora så man kan förvänta sig att användaren inte är någon fingertoppshållare. 5K är lite högre och ger stöd under handflatan, vilket är skönt och går även ut lite för lillfingret precis längst ner, nästan som en hylla. Det innebär att man aldrig råkar köra in i ett lillfinger som fastnat i underlaget.

Overall är skillnaderna minimala men jag skulle nog ge 5K 10/10 och Naos 9/10 bara för att de i mina ögon är helt jämnvärdiga men 5K är billigare (var i alla fall när jag köpte min Naos, nu vet jag inte).

För referens: testat på hårt underlag (Qpad HeatoN XL) men eftersom de har jämnstora glidytor antar jag att det är ganska ovesäntligt.

Permalänk
Medlem

Som de andra sagt har qpad lite bättre stöd för lillfingret och är något högre, men jag tycker den är för lätt.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."